۱۰ ماجراجویی جذاب در گرجستان (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
 ۱۰ ماجراجویی جذاب در گرجستان (بخش دوم)

در بخش اول ۵ مورد از انواع ماجراجویی‌ها را برای شما برشمردیم. از ماشین سواری تا رفتن به رود خروشان و ... . در ادامه‌ی این مطلب ما به سراغ فعالیت‌های خاص و متفاوت دیگری در تور گرجستان رفته‌ایم که از جمله‌ی آن‌ها اسکی بر روی کوه‌های برفی خواهد بود و برای روزهای سرد زمستان، عالی به نظر می‌رسد.

 

تور هوایی

در نقاط مختلفی از گرجستان، این امکان برای گردشگران فراهم شده تا بتوانند هواپیمایی ۴ نفره را چارتر کنند و آن‌ها را به یک گردش ۴۵ دقیقه‌ای بر فراز آن محل‌ها ببرد. البته منظور ما از هواپیمای ۴ نفره، پرنده‌هایی است که تا ۴ مهمان به غیر از خلبان را در خود جای می‌دهند.

 

تفریحات زمستانی در گرجستان

یکی از بهترین جاها برای چنین پروازهایی، دریاچه بازالتی و آنانوری خواهد بود. در این تور جذاب شما از فراز آسمان، پایتخت باستانی گرجستان در قرن ۳ قبل از میلاد مسیح، رودخانه‌ای زیبا و مناظر طبیعی زیادی را خواهید دید. چنین فعالیتی ۱۸۰ دلار برایتان هزینه در پی خواهد داشت و اگر مسیر پروازی خود را به خلبان بدهید (این کار باید از قبل هماهنگ شود) ، هزینه‌ی پرواز به ۲۵۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. شرکت Vanilla Sky بهترین گزینه برایتان خواهد بود که شما می‌توانید با شماره ۰۰۹۹۵۳۲۲۴۲۷۴۲۷ با آن‌ها تماس بگیرید.

پاراسیلینگ

اگر تور باتومی را برای خود انتخاب کرده‌اید، احتمالا از قبل می‌دانید که فعالیت‌های آبی زیادی قرار است در این شهر انتظار شما را بکشد. از غواصی و جت اسکی تا اسکی روی آب، تورهای قایق سواری و غیره. اما برای خیلی‌ها که ماجراجویی‌های این لیست برایشان دست نیافتنی به نظر می‌آید، پاراسیلینگ بدون شک بهترین گزینه خواهد بود.

 

دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان

شما فارغ از شرایط بدنی که دارید، می‌توانید این فعالیت را تجربه کنید. جایی که به یک پاراشوت بسته خواهید شد و یک قایق تندرو با سرعت شما را می‌کشد تا به آسمان بروید. در پاراسیلینگ شما تا ۱۰۰ متر ارتفاع خواهید گرفت و می‌توانید آن را به صورت دو نفره نیز تجربه کنید. هزینه چنین فعالیتی در باتومی، حدود ۴۰ دلار خواهد بود.

سالن تیراندازی

 Global Arms نام یک فروشگاه اسلحه در پایتخت و در خیابان Gamrekeli  است که اگر به تور تفلیس رفته باشید، می‌توانید در سالن مخصوصش، با کلت کمری چند تیر شلیک کنید. این تیراندازی در یک محیط کاملا امن با تجهیزات مناسب قابل انجام است و برای هر بار، به شما ۱۰ گلوله برای شلیک به سمت هدف که ۱۸ متر از شما دورتر است، داده خواهد شد و در نهایت می‌توانید از نمایشگرهایی که آن‌جا وجود دارد، جایی که گلوله اصابت کرده را مشاهده کنید.

 

بازدید از بنای یادبود تاریخ گرجستان

هزینه‌ی هر ۱۰ گلوله ۶.۵۰ دلار خواهد بود که به نسبت تمام فعالیت‌هایی که در لیستمان به آن‌ها اشاره کردیم، ارزان‌تر است، در آخر می‌توانید کاغذ هدف خود را نیز به یادگار تحویل بگیرید. فقط یادتان باشد که سر دست گرفتن اسلحه دیگری غیر از کلت کمری چانه نزنید، چون تنها اجازه‌ی تیراندازی با همین اسلحه وجود دارد.

هلی اسکی

برای خیلی‌ها، تجربه‌ی اسکی در کشورهای خارجی تنها مختص به سوییس یا کشورهایی از این دست است. در صورتی که شما می‌توانید در گرجستان، ریزورت‌ها و پیست‌های اسکی فوق‌العاده‌ای را پیدا کنید که در نهایت هزینه‌ی اندکی نیز برایتان به همراه دارند اما تجهیزاتی عالی و همینطور تجربه اسکی در گرجستان را در اختیارتان می‌گذارند.

 

بهترین تفریح‌های خانوادگی در گرجستان

اما ماجراجویی که امروز به شما معرفی خواهیم کرد، تنها اسکی نیست، بلکه هلی اکسی نام دارد که یک فعالیت عالی و فوق‌العاده هیجان انگیز خواهد بود و البته تنها برای کسانی مهیاست، که در حد متوسط اسکی را بلد هستند. در این فعالیت شما با هلیکوپتر به یک نقطه‌ی خاص از کوه برده خواهید شد که سطح برفی عالی دارد و سپس با اسنوبرد در مسیر در نظر گرفته شده و همراه یک مربی مجرب، به پایین می‌روید. در نهایت شما ۵ مسیر را طی خواهید کرد که هزینه‌ی تمامی امکانات و هلیکوپتر و ... با هم ۷۵۰ دلار به ازای هر نفر می‌شود!

کوهپیمایی در کازبگی

یکی از موارد کم هزینه و در دسترس برای شما، کوهپیمایی در کازبگی خواهد بود. مسیر بسیار معروفی در نزدیکی مرز بین گرجستان و روسیه که حدود ۱۰۰ کیلومتر از شمال تفلیس فاصله دارد. بسیاری از گردشگران، ابتدا از تفلیس با ماشین به دهکده‌ی کوهستانی کازبگی می‌روند و از آن‌جا پیاده نقاط مختلف را می‌بینند.

مسیری که تا ارتفاع ۵ هزار متری نیز پیش خواهد رفت، اما شما می‌توانید مسیرهای ساده‌تر را برای بازدید انتخاب کنید.

 

مقایسه تفلیس و باتومی؛ گرجستان

۰۱ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران