۱۰ ماجراجویی جذاب در گرجستان (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
۱۰ ماجراجویی جذاب در گرجستان (بخش اول)

گرجستان از آن کشورهایی است که برای هر کسی و هر سلیقه‌ای، چیزی برای عرضه دارد. مخصوصا این که به دنبال کارهای هیجان انگیز و ماجراجویی در این سرزمین زیبا باشید. در نوشته‌ای که امروز در دو بخش برایتان تهیه دیده‌ایم، ما ماجراجویی‌های هیجان انگیزی را در تور گرجستان به شما معرفی خواهیم کرد و اطلاعات کاملی از نحوه تجربه‌اش در این کشور و همچنین هزینه‌های آن به شما خواهیم گفت.

 

پاراگلایدر سواری

خیلی در مورد پاراگلایدر سواری نوشته‌ایم، اما این فعالیت دقیقه به چه صورت انجام می‌شود؟ در این فعالیت هیجان انگیز، از چتر‌هایی استفاده می‌شود که باعث شده شما با سرعت بسیار کمی آرام آرام از ارتفاع به پایین بیایید. این چترها به شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی درست می‌شوند و در شکل حرفه‌ای به صورت تک‌نفره انجام خواهند شد، اما برای گردشگران، شما به یک مربی کاربلد بسته می‌شوید و در طول راه تنها از منظره و پرواز لذت خواهید برد و کارهای فنی را به مربی می‌سپارید.

در مکان‌های مختلفی از گرجستان این امکان برایتان وجود دارد تا این ماجراجویی را تجربه کنید. گودائوری گرجستان اما یکی از بهترین‌هاست که در تمام فصول -حتی زمستان- امکانات این ورزش را برای شما مهیا خواهد کرد. البته فراموش نکنید که برای انجام پاراگلایدر سواری باید بارندگی و باد وجود نداشته باشد. Georgian Paragliding Federation یکی از شرکت‌های محبوب در این زمینه است که در گودائوری و روستاولی پروازهای مختلفی را برگزار می‌کند.

  • قیمت پرواز در فصول گرم به ازای ۲۵ تا ۳۵ دقیقه پرواز ۱۲۶ دلار
  • قیمت پرواز در فصول سرد به ازای ۱۵ دقیقه پرواز ۶۳ دلار

رانندگی با ماشین‌های مسابقه‌ای

Rustavi International Motorpark که همانطور که از اسمش پیداست در روستاولی واقع شده، یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای گرجستان برای علاقه مندان به ماشین خواهد بود. این مکان به راحتی در تور تفلیس در دسترس شما خواهد بود و برای رفتن به آن‌جا حتی از تاکسی‌های شهری می‌توانید استفاده کنید. این پیست فوق‌العاده ۴.۱ کیلومتر درازا داشته و یک پیست استاندارد جهانی به حساب می‌آید که امکان انجام انواع مسابقات برایتان مهیا شده است. ۴ دسته از ورزش‌هایی که در این پیست می‌توانید تجربه کنید همراه قیمت‌های آن‌ها را در ادامه ذکر می‌کنیم:

 

دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان

رانندگ با ماشین‌های فرمول آلفا که شما می‌توانید این ماشین‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در پیست برانید.  این ۲۰ دقیقه ۲۵۲ دلار + ۲۱ دلار پول بیمه برایتان هزینه در پی خواهد داشت. البته اگر به عنوان مسافر در ماشین فرمول آلفا بنشینید، تنها ۱۷ دلار برای سه بار دور پیست باید بپردازید. ماشین مخصوص دریفت هم که موتور BMW E46-330 روی آن نصب شده باشد، ۱۴۷ دلار برای چند دقیقه دریفت کشیدن قیمت دارد.

بالن سواری

در جمع پنج گزینه‌ی اول ما در این لیست، بالن سواری احتمالا آرامش بخش‌ترین ماجراجویی باشد. این فعالیت ر بهتر است بر فراز دره‌های آلانزی و موخرانی تجربه کنید که یکی از زیباترین نقاط این کشور محسوب می‌شوند. این دره‌های زیبا بیش از ۱۰۰ کیلومتر درازا دارند و دیدن آن‌ها در یک هوای ایده‌آل، فوق‌العاده لذت بخش خواهد بود.

برای این کار باید از طریق شرکت Sky Travel با شماره تماس 00995595610006 تماس بگیرید. پکیج‌های بسیار متفاوتی برای این پرواز در نظر گرفته شده که از تور کامل از تفلیس را نیز شامل می‌شود. در نهایت قیمت ۱۳۰ دلار به ازای هر نفر برای تجربه‌ای جذاب از این فعالیت، به نظر رقم درست‌تری می‌رسد.

 

لوکس‌ترین هتل‌های گودائوری گرجستان

تور جیپ سواری در یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های گرجستان

این تور جذاب جیپ سواری، در یکی از زیباترین جاده‌های جهان که از قضای روزگار از خطرناک‌ترین‌ها در گرجستان محسوب می‌شود، انجام خواهد شد. شما با جیپ‌های بسیار خوب در کوهستان قفقاز به پیش خواهید رفت و از جاهایی همچون توشتی دیدن می‌کنید.

مسیر رفت و برگشت شما چیزی حدود ۱۲ ساعت به طول خواهد انجامید و شما تا ارتفاع ۲۸۵۰ متری پش می‌روید. شرکت‌های مختلفی هم هستند که چنین تورهایی را برگزار می‌کنند یا حتی می‌توانید خودتان یک Toyota 4Runner اجاره کنید و به دل جاده بزنید. کرایه این ماشین‌ها ۸۰ دلار به ازای هر روز است و اگر یک لند کروزر بخواهید باید ۹۰ دلار به ازای هر روز بپردازید.

 

راهنمای سفر به گرجستان در دسامبر

قایق سواری در رودخانه خروشان

قایق سواری در رود خروشان یکی از بهترین و جذاب‌ترین ماجراجویی‌هایی است که می‌توانید در تور گرجستان انجام دهید. یکی از مزیت‌های این فعالیت این است که بسیاری از افراد با آمادگی بدنی متفاوت می‌توانند در آن شرکت کنند.

البته اصلی‌ترین مسیر قایق سواری در برجومی خواهد بود و تنها ماه‌های آوریل و مِی امکان انجام آن را دارید. مسیر قایق سواری ۱۲ کیلومتر خواهد بود و بهای آن نیز برای هر نفر ۳۲ دلار می‌شود. البته در ماه جون نیز مسیری برای این کار در نزدیکی برجومی وجود دارد که حدود ۸ کیلومتر بوده و برای تازه‌کارها عالی است. اگر هم که حرفه‌ای هستید می‌توانید در واردزیا یک مسیر ۶ کیلومتری عالی پیدا کنید تا در آن به قایق سواری بپردازید.

۳۰ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1402)

نظرات کاربران