آشنایی با شهر سارانسک روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
آشنایی با شهر سارانسک روسیه

کشور روسیه یکی از پهناورترین کشورهای جهان است. وسعت بسیار زیاد و پیشینه تاریخی آن سبب شده تا به یکی از قطب‌های اصلی در بین گردشگران تبدیل گردد. در بین تمامی شهرهای جذاب و دیدنی تور روسیه بازدید از شهر سارانسک طرفداران بسیار زیادی دارد. چرا که از لحاظ موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی مورد پسند هر سلیقه و شخصیتی خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبای روسی در این مقاله به معرفی کلی آن پرداخته شده است. در نتیجه علاقه‌مندان می‌توانند با مهم‌ترین موضوعات مربوط به این شهر قدیمی قبل از سفر به آن آشنا شوند.

 

راهنمای سفر به شهر سارانسک روسیه

شهر سارانسک به عنوان یکی از شهرهای تاریخی روسیه شناخته می‌شود. این شهر زیبا و کوچک در فاصله ۶۵۰ کیلومتری از شهر مسکو واقع شده است. علت نامگذاری این شهر به دلیل قرار گرفتن آن در مجاورت رودخانه‌ای به همین نام بوده است. سارانسک دارای جاذبه‌های تفریحی و تاریخی متنوعی بوده و هر گردشگری با هر سلیقه‌ای می‌تواند لحظات خوبی را در آن برای خود رقم بزند. سارانسک در سال ۲۰۱۸ میزبان جام جهانی بود. به همین دلیل اقامتگاه‌ها و مکان‌های تفریحی زیادی در سال‌های اخیر در آن تاسیس شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این شهر زیبا در قسمت اروپایی روسیه قرار گرفته است. از لحاظ اختلاف ساعت حدود ۳۰ دقیقه از شهر تهران عقب‌تر است. این شهر دارای فرودگاه مستقلی بوده و در نتیجه مسافران می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

 

معرفی زیباترین ابنیه کازان

 

شرایط آب و هوایی شهر سارانسک

همانند اغلب شهرهای روسیه در شهر سارانسک نیز آب و هوای سرد در طول سال احساس می‌شود. به طوری که این شهر تابستان‌هایی ملایم و زمستان‌های سردی را تجربه می‌کند. فصل زمستان از ماه آبان شروع شده و تا اسفند ماه ادامه می‌یابد. در طول این ماه‌ها همواره هوا زیر صفر درجه خواهد بود. در ماه‌های خرداد تا تیر دمای هوا به حداکثر مقدار خود رسیده و گرمای نسبی در آن حاکم می‌شود. حداکثر دما به طور میانگین ۲۴ و حداقل دما ۱۲ درجه سانتی‌گراد است. از لحاظ بهترین شرایط آب و هوایی توصیه می‌شود فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید.

 

گردش در کاخ‌های سن پترزبورگ

 

شرایط اقامت در شهر سارانسک

از آنجایی که شهر سارانسک روسیه در سال ۲۰۱۸ به میزبانی جام جهانی در آمد هتل‌های متنوع و بسیاری در آن تاسیس شد. البته این شهر همواره مورد توجه گردشگران بوده است. توریست‌های این مقصد گردشگری می‌توانند اقامتگاه‌های متنوعی را متناسب با هر سلیقه و بودجه‌ای پیدا کنند. از جمله هتل‌های پیشنهادی در این شهر روسیه عبارتند از:

  • هتل ۴ ستاره ادمیرال (Admiral Hotel Saransk)
  • هتل ۴ ستاره مریدیان (Meridian hotel)
  • هتل ۳ ستاره سارانسک (Saransk Hotel)

 

شکم گردی در شهر سارانسک

به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی روسیه غذاهای سنتی بسیار متنوع و لذیذی در آن وجود دارند. شهر سارانسک نیز به عنوان یکی از شهرهای مهم روسی از این قاعده مستثنی نبوده و دارای رستوران‌های مختلف بسیاری با منو غذایی خوشمزه است. به طوری که گردشگران می‌توانند با هر بودجه‌ای غذاهای خوشمزه این کشور را در سفر خود به سارانسک مزه کنند. دو مورد از رستوران‌های پیشنهادی این شهر در زیر آورده شده‌اند:

  • رستوران موردوفسکو (Mordovskoe Podvorye)
  • رستوران مالینا (Malina restaurant Saransk)

 

اقامتگاه شگفت‌انگیز استالین در سوچی

شرایط حمل و نقل درون شهری در سارانسک

همانند اغلب شهرهای توریستی دنیا شهر سارانسک نیز مجهز به سیستم حمل و نقل عمومی است. در نتیجه گردشگران می‌توانند به راحتی و به صورت کاملا اقتصادی به گردش در سطح شهر بپردازند و از جاذبه‌های گردشگری سارانسک آن دیدن کنند. از جمله این وسیله‌ها می‌توان به اتوبوس، تاکسی و دوچرخه اشاره کرد. اگر طرفدار صرفه‌جویی در سفر هستید بهتر است سایر وسیله‌های جا به جایی را به تاکسی ترجیح دهید. قیمت بلیط تک سفری برای مترو یا اتوبوس ۳۰ روبل (واحد پول روسیه) است. این در حالی است که برای سوار شدن به تاکسی قیمت پایه از ۹۹ روبل شروع می‌شود. سپس به ازای هر یک کیلومتر ۱۲ روبل دیگر اضافه می‌گردد.

 

جاذبه‌های گردشگری شهر سارانسک

در کنار تمامی دلایلی که سبب می‌شود اغلب توریست‌ها شهر سارانسک را برای گردش در تور روسیه ترجیح دهند جاذبه‌های گردشگری متنوع و دیدنی است که در آن واقع شده‌اند. چند مورد از معروف‌ترین این مکان‌ها که بازگشت از تور سارانسک بدون رفتن به آن‌ها بیهوده خواهد بود عبارتند از:

  • استادیوم فوتبال (Mordovia Arena)
  • موزه ملی فرهنگ موردوویا (The Mordovian National Culture Museum)
  • موزه هنرهای زیبای ارزیا (Mordovian Republican Fine Arts Museum S.D. Erzia)
  • کلیسای فئودورا اوشاکووا (Kafedralnyy sobor Feodora Ushakova)
  • پارک فرهنگ و فراغت پوشکین (A. Pushkin Park of Culture and Leisure)
  • میدان هزاره (Millennium Square)

 

انتخاب بهترین زمان برای سفر به روسیه

۲۹ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران