آشنایی با تفریحات خاص در روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
آشنایی با تفریحات خاص در روسیه

هر کشوری بسته به فرهنگ‌ها، سنت‌ها و تاریخچه‌ خود جاذبه‌ها وتفریحات منحصر به فردی را دارد. حال اینکه برخی از کشورها مثل روسیه در کنار موارد فوق به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خود طیف گسترده‌ای از کارها و تفریحات را به گردشگران خود ارائه می‌کند. به طوری که اگر به دنبال سفری متفاوت و در عین حال همه چیز تمام می‌گردید که با تور خارجی و سفرهای اروپایی برابری کرده و در عین حال هزینه کمتری را برای سفر نیاز داشته باشد، قطعا تور روسیه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. پس همراه ما باشید تا شما را با تفریحات خاصی که فقط در روسیه پیدا خواهید کرد آشنا کنیم.

 

تور کانال گردی سن پترزبورگ

یکی از بهترین فعالیت‌ها در روسیه، رفتن به تور کانال گردی در سنت پترزبورگ است. چرا که این شهر کانال‌های بسیاری را در خود جای داده و تک تک آن‌ها از منظره‌ای بسیار زیبا برخوردار هستند. همچنین جالب است بدانید بیش از ۸۰۰ پل در این کانال‌ها وجود دارد که از مجموع ۳۰۰ کیلومتر کانال مصنوعی عبور می‌کنند. به خصوص اگر در سفر تابستانه به روسیه هستید، حتما به تور کانال بروید و خاطره‌ای به یادماندنی برای خود در سفر به سن پترزبورگ رقم بزنید.

 

ترسناک‌ترین مکان‌های جهان در روسیه

  • مکان: سن پترزبورگ
  • زمان: ۱۰:۳۰ صبح، ۱۲:۰۰ بعد از ظهر، ۱۴:۳۰ و ۱۷:۰۰(زمان ممکن است متفاوت باشد)

 

تماشای تئاتر آکادمیک اپرا و باله سامارا در روسیه

از جمله تفریحات پرطرفداری که گردشگران در تور روسیه انجام می‌دهند، رفتن به تئاتر آکادمیک اپرا و باله سامارا است. پس شب خود را با گذراندن آن در این تئاتر زیبای اپرای در میان فولکلور مسحورکننده روسیه بگذرانید و آن را به شبی رویایی برای خود تبدیل کنید. از تزئینات، باله، ارکستر سمفونیک، لباس‌ها و موسیقی گرفته تا رقص‌های متنوع روسی همه چیز در این نمایش‌ها وجود دارند وآن را به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل خواهند کرد.

  • مکان: Ploshchad’ Kuybysheva, 1, Samara, Samarskaya Oblast’, Russia, 443010
  • زمان: ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۹:۰۰

 

اسکی و دیگر تفریحات زمستانی در روسیه

روسیه به دلیل موقعیت مکانی والبته شرایط آب وهوایی خود به عنوان یکی از بهترین مقاصد زمستانی دنیا شناخته می‌شود. برای این منظور توصیه می‌کنیم به دره سرخ بروید که به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت و گذاری زمستانی در روسیه شناخته می‌شود. این مرکز اسکی و اسنوبورد است و همچنین میزبان بازی‌های المپیک زمستانی در سال ۲۰۱۴ بود. مطمئناً عاشق این بهشت ​​کوچک با دامنه‌های وسیع و متنوع آن خواهید بود که برای اسکی و اسنوبورد ایده‌آل است و مطمئناً در صدر فهرست مکان‌های ماجراجویانه در روسیه قرار دارد.

 

۱۶ فستیوال معروف روسیه (قسمت اول)

  • مکان: دره سرخ
  • زمان: طلوع تا غروب آفتاب

 

به دیزنی لند نظامی روسیه بروید

یکی از کارهای منحصر به فرد در مسکو بازدید از دیزنی لند نظامی و غذا خوردن در جیره ارتش، بازی با نارنجک‌انداز و نگاه دقیق به موشک‌ها است. همچنین می‌توانید در این بازدید از برخی لوازم جانبی و نظامی ولادیمیر پوتین نیز دیدن کرده و تجربه‌ای بسیار جدید و متفاوت در سفر به مسکو کسب کنید.

  • مکان: کوبینکا، استان مسکو، روسیه
  • زمان: ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰

 

بازدید از موزه‌های منحصر به فرد روسیه

در نتیجه تاریخچه پر فراز و نشیب و غنی این کشور، موزه‌های مهم و تاریخی در روسیه تاسیس شده‌اند. پس اگر دوست دارید تا در طول سفر خود به روسیه با تاریخ و البته فرهنگ غنی آن آشنا شده و اطلاعات ارزشمندی را در این خصوص به دست آورید هرگز رفتن به موزه‌های خاص آن را فراموش نکنید. از جمله معروف‌ترین موزه‌های روسیه در شهر سنت پترزبورگ و مسکو قرار دارند.

 

سفر به روسیه چقدر هزینه دارد؟

  • مکان:موزه پوشکین، موزه صندوق الماس، موزه گولاگ، موزه تاریخی و معماری کولومنسکویه، کاخ و موزه تسحیلات کرملین و ...
  • زمان: زمان بازدید از هر موزه‌ای متفاوت است

 

رفت به رستوران ستاره‌های دوقلو در روسیه

شاید جالب به نظر برسد اما یکی از تفریحات خاص روسیه خوردن یک وعده غذایی در رستوران منحصر به فرد غذاخوری ستاره‌های دوقلو (The Twin Stars Diner) است. آنچه که این رستوران را خاص‌تر کرده تشکیل شدن کل کارکنان آن از دوقلوهای همسان است.

  • مکان: خیابان Pyatnickaya، مسکو
  • زمان: متغیر

 

تجربه سفر به فضا در شهر ستاره‌ای روسیه

روسیه از جمله کشورهای قدرتمند در حوزه هوا و فضا است. بنابراین مکانی به نام استار سیتی در حومه مسکو واقع شده که یک مرکز آموزش فضانوردان است. همچنین اگر به دنبال تجربه‌ای فراموش نشدنی هستید، شرکت در پرتاب موشک شبیه‌سازی شده یا پرواز با جاذبه صفر و همچنین بازدید از بنای یادبود فتح فضا در مسکو، قطعا یکی از کارهای جذاب در سفر به روسیه خواهد بود که در این مکان فراهم شده است.

 

زیباترین مساجد روسیه با معماری‌های خیره‌کننده

  • مکان: Zvyozdny gorodok، مسکو، روسیه
  • زمان: ۸:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰

 

تفریحات آبی و ساحلی در سامارای روسیه

همان طور که گفته شد روسیه کشوری همه چیز تمام برای گردشگران است. پس اگر به دنبال لذت بردن از تفریحات آبی و ساحلی در تور روسیه هستید حتما سری به سامارا (Samara) و کنار رودخانه ولگا بزنید. این یکی از بهترین مکان‌ها برای استفاده حداکثری از یک روز آفتابی دلپذیر است. در ساحل دراز بکشید، ورزش کنید یا به دویدن در خط ساحلی مشغول شوید. علاوه بر این، می‌توانید یک سفر دریایی با قایق نیز داشته باشید.

  • مکان: خیابانی در امتداد ساحل چپ رودخانه ولگا در سامارای مرکزی روسیه
  • زمان: بسته به شرایط آب و هوایی متغیر

 

به تماشای تئاتر گربه مسکو بروید

تئاتر گربه، سیرکی بسیار محبوب در روسیه است که اجراکنندگان اصلی آن گربه‌سانان است. در این نمایش بیش از صدها گربه وجود دارند که حرکات نمایشی مختلفی مانند حفظ تعادل روی توپ یا راه رفتن روی طناب را انجام می‌دهند و بسیار سرگرم‌کننده هستند.

 

۹ دانشگاه معروف مسکو برای ادامه تحصیل در روسیه

  • مکان: خیابان کوتوزوفسکی، مسکو
  • زمان: متغیر

 

بازدید از اتاق کهربایی در کاخ کاترین روسیه

اتاق کهربایی (The Glorious Amber Room) واقع در کاخ کاترین، مکانی بسیار معروف در روسیه است که به دلیل ارزش و اهمیتی که دارد بارها و بارها بازسازی شده است. در طول جنگ جهانی دوم بسیاری از مقامات این گنج را پشت کاغذ دیواری پنهان کردند تا آن را از دست ارتش نازی در امان نگه دارند. این اتاق که آخرین بار در سال ۲۰۰۳ بازسازی شد، از ورقه‌های طلا و صفحات آینه تشکیل شده و یک اثر هنری شگفت‌انگیز است.

  • مکان: پوشکین، سن پتربورگ
  • زمان: ۷:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب (زمان ممکن است متفاوت باشد)

 

 از مقبره لنین در روسیه دیدن کنید

یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی مسکو در روسیه که بازدید از آن را می‌توان در لیست تفریحات خاص این کشور نیز قرار داد، در پایتخت این کشور به نام مقبره لنین واقع شده است. در این مکان شاهد بدن مومیایی شده ولادیمیر لنین خواهید بود که در داخل هرم پلکانی گرانیت قرمز و لابرادوریت سیاه قرار دارد و محبوب‌ترین «مومیایی مدرن» در جهان است. مطمئناً از دانستن حقایق جالب این مکان و اینکه چگونه مردم محلی پس از مرگ لنین در سال ۱۹۲۹ برای او مقبره دائمی خواستند شگفت زده خواهید شد.

 

۵ سوغاتی از بهترین یادگاری‌های روسیه که باید بخرید

  • مکان: میدان سرخ، مسکو
  • زمان: در طول روز باز است

 

به دیدن معادن نمک یکاترینبورگ روسیه بروید

یکی از زیباترین مکان‌های طبیعی که در تور روسیه می‌توانید بازدید کنید، معادن نمک رنگی واقع در یکاترینبورگ هستند. این معادن در عمق ۶۵۰ فوتی قرار گرفته و به دلیل املاح معدنی که در ترکیبات آن وجود دارد، سبب پدید آمدن لایه‌های رنگارنگ متنوعی شده است. به طوری که طرح‌های زیبا با رنگ‌های زرد، سفید، قرمز و آبی را می‌توانید مشاهده کنید و خاطره‌ای به یادماندنی برای کل عمر خود داشته باشید.

  • مکان: یکاترینبورگ، روسیه
  • زمان: ۹:۰۰ صبح تا ۶:۰۰ عصر

 

پیاده روی آرام در جزیره کیژی روسیه

جزیره کیژی مجموعه‌های نمادین معماری روسی قرن هجدهم را به نمایش می‌گذارد. این مکان آرام با ویژگی‌های چشمگیر خود عاشقان طبیعت و مورخان را مجذوب خود می‌کند. به گفته گردشگران این جزیره یکی از زیباترین مکان‌های روسیه است. جزیره کیژی در کنار طبیعت زیبای خود شامل دو کلیسای بزرگ نیز است که به زیباترین شکل ممکن از چوب ساخته شده است.

 

تصاویری از دریاچه‌های رنگارنگ روسیه

  • مکان: جزیره کیژی، روسیه
  • زمان: در طول روز باز است

 

در دره گولوسف روسیه قدم بزنید

از دیگر تفریحات خاص روسیه، می‌توان به به قدم زدن با عزیزان خود در دره گولوسف (Golosov Ravine) اشاره کرد. این محدوده قبلاً یک ملک سلطنتی بود که بعداً به یک مکان عمومی تبدیل شد. به شما این اطمینان را می‌دهیم که عاشق این مکان آرام و دنج خواهید شد. این مکان فرصتی مناسب برای برقراری ارتباط با مردم محلی و آشنا شدن با فرهنگ‌ها و سنت‌های مردم روسیه است.

  • مکان: دره گواوسف، روسیه
  • زمان: همه روزه در تمامی ساعات

 

تماشای باز شدن پل‌های سن پترزبورگ

مکان‌های بسیار کمی در سراسر جهان وجود دارد که روزانه پل‌های کششی را باز می‌کنند و سنت پترزبورگ یکی از آنها است. این شهر به خاطر پل‌های شگفت‌انگیز متعددی که مناظر خیره‌کننده‌ای در طول شب ارائه می‌دهند، مشهور است. پل بشارت، پل کاخ، پل ترینیتی و پل ریخته گری از جذاب‌ترین پل‌هایی هستند که بازدیدکنندگان را از دور و نزدیک مجذوب خود می‌کنند. باز و بسته شدن این پل‌ها به قدری جذاب است که امروزه تماشای آن‌ها به یکی از تفریحات و سرگرمی‌های گردشگران سن پترزبورگ در طول سفر تبدیل شده است.

 

راهنمای گردش یک روز بارانی در روسیه

  • مکان: سنت پترزبورگ
  • زمان: ۱:۲۵ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر (بسته به پل این ساعات متغیر خواهند بود)

 

بازدید از باغ وحش لنینگراد در روسیه

تفریحات متعددی در تور روسیه وجود دارد که می‌توانید با کودکان از آنها لذت ببرید و باغ وحش لنینگراد یکی از بهترین آن‌ها است. این باغ وحش که در قلب سنت پترزبورگ قرار دارد، دومین باغ وحش بزرگ روسیه می‌باشد که دارای ۲۰۰۰ حیوان و تقریباً ۴۱۰ گونه مختلف است. بنابراین، چه از دوستداران حیات وحش باشید و چه بخواهید اطلاعاتی در مورد حیوانات کسب کنید، باغ وحش لنینگراد بهترین مکان برای حضور شما در روسیه است.

  • مکان: پارک الکساندروسکی، سن پترزبورگ
  • زمان: ۱۰:۰۰ صبح تا ۸:۰۰ شب
۱۴ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران