آشنایی با ۱۱ آبشار زیبای روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
آشنایی با ۱۱ آبشار زیبای روسیه

بزرگ‌ترین کشور دنیا با طبیعتی متنوع و نقاط دیدنی بسیار، مسلما دارای چندین آبشار زیبا نیز هست. کشوری که به دریاچه‌ها، کوه‌ها و جنگل‌های معروف است، چندین آبشار فوق‌العاده زیبا دارد که در نقاط مختلف این کشور واقع شده‌اند و زیبایی چشم نوازشان، پای توریست‌ها را به قلب طبیعت این سرزمین می‌کشاند. اگر اهل طبیعت گردی هستید و قصد رفتن به تور روسیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم، همراه ما باشید تا زیباترین آبشارهای این کشور را در نوشته‌ی پیش رو به شما معرفی نماییم.

 

آبشار تالنیکووی (Talnikovy Waterfall) در روسیه

فلات پوتورانا (Putorana Plateau) یکی از مناطق بسیار زیبای روسیه و البته دور از دسترس است که بیشترین تعداد آبشارها در این کشور را نیز به خود اختصاص داد. با توجه به دسترسی سخت به این منطقه، مسلما گردشگری به آن‌جا نمی‌رود و اغلب کسانی که از آباشر زیبایی که در آن فلات واقع شده دیدن می‌کنند، کوه نوردان و ماجراجویان هستند. بزرگ‌ترین آبشار روسیه حجم بسیار زیادی از آب را در هر ثانیه به پایین می‌ریزد. این آبشار در مرکز سیبری قرار گرفته و آن‌هایی که به این منطقه سردسیر می‌روند، امکان بازدید از آن‌جا را خواهند داشت.

در میان چندین آبشار زیبا در این فلات، آبشار تالنیکووی که مرتفع‌ترین آبشار روسیه به شمار می‌رود، اگر زیباترین در این کشور نباشد، مسلما جزو زیباترین آبشارها به حساب می‌آید. جالب است بدانید که این گنجینه‌ی پنهان، تازه در سال‌های ۱۹۷۰ میلادی کشف شده بود و تا قبل از آن‌ کسی از وجود این مکان خبر نداشت. البته این آبشار که در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار گرفته، در همه‌ی طول سال فعال نیست و تنها در ماه‌هایی که برف‌های فلات آب می‌شوند در جریان خواهد بود.

آبشار زیگالان (Zeygalan) در روسیه

آبشار زیگالان در کوه‌های اوستیای شمالی واقع شده و محلی‌ها به آن بولشوی زیگلانسکی (Bolshoi Zeygalansky) می‌گویند. این آبشار ۶۴۸ متر ارتفاع دارد که از این منظر، بلندترین آبشار در کل اروپا نیز هست. این آبشار در تمام طول سال فعال است اما بهترین حالت آن را در ماه‌های گرم تابستان مشاهده خواهید کرد که یخ و برخ کوهستان زوب شده و رودخانه آن را از بالای صخره به زمین می‌ریزد.

زیبایی این آبشار، جدا از جذابیت خودش، به صخره‌ای که از آن می‌ریزد و طبیعت اطرافش نیز بر می‌گردد. اگر در سفر زمستانی به روسیه به این محل بروید، می‌بینید که در سردترین روزها، آب آبشار کاملا یخ زده و این آبشار را به مکانی کاملا متفاوت تبدیل می‌کند.

 

۱۴ تصویر زیبا از طبیعت و حیات وحش روسیه

آبشار کینزلیوک (Kinzelyuk) در روسیه

کافی‌ست به عکس‌های این آبشار زیبا نگاه بندازید تا بدانید، چرا آن را در لیست امروزمان آورده‌ایم. کینزلیوک در مرز بین کراسنویارسک (Krasnoyarsk) و ایرکوتسک (Irkutsk) قرار گرفته و از بلندی‌های کوهستان سایان شرقی (Eastern Sayan Mountains) که آن را با نام توفالاریا (Tofalaria) می‌شناسند، قابل دسترسی است.

این آبشار در آب دریاچه‌ای در بالای کوه را از ارتفاع ۳۲۸ متری به دشت می‌ریزد و منظره‌ای بی‌بدیل را شکل می‌دهد. البته آب به صورت طبقاتی به زمین رسیده و ارتفاع بلند‌ترین سقوط آب از صخره حدود ۹۰ متر است. متاسفانه این آبشار نیز مثل دو نمونه‌ی قبلی، در محلی قرار گرفته که دسترسی به آن‌جا توسط گردشگران تور روسیه بسیار سخت خواهد بود.

آبشار پشخسکی (Pshekhsky) در روسیه

این مکان که با نام فیشتینسکی (Fishtinsky) نیز شناخته می‌شود، از جمله آبشارهای ریبای روسیه است که آب آن از طریق آب شدن یخچال‌های طبیعی و زوب شدنشان در ایام گرما تامین می‌شود.‌ آبشار پشخسکی در حد فاصله دو قله معرو در قفقاز واقع شده و اصلا به همین دلیل است که دو نام برای آن انتخاب شده است.

آب این آبشار ۱۹۰ متری که در جمهوری آدیغیه (Republic of Adygea) قرار گرفته از سه منبع تامین می‌شود و جریان آن در بهار به اوج خود می‌رسد و در زمستان، تقریبا آبی در آن باقی نمی‌ماند. این آبشار زیبا نیز در نهایت به صورت پلکانی به زمین ریخته و در پای خود رودخانه‌ای را شکل می‌دهد. البته در تابستان آبشار تقریبا خشک شده و یک باریکه‌ی آب از آن به جا می‌ماند.

 

معرفی پارک‌های زیبای مسکو

آبشار ایلیا مورومتس (Ilya Muromets) در روسیه

نام این آبشار را از یک قهرمان اساطیری گرفته‌اند. مکانی در جزیره‌ی زیبای کوریل (Kuril) که به این منطقه، جذابیتی به خصوص داده است. آبشار ایلیا مورومتس ۱۴۱ متر ارتفاع داشته و از آتشفشان دمون (Demon) مستقیما به دریا می‌ریزد و حتی شما می‌توانید، با قایق به زیر پای آبشار رفته و از زاویه‌ای متفاوت به این پدیده‌ی فوق‌العاده طبیعی نگاه بندازید.

این جزیره از جمله مناطق توریستی خاص در روسیه است اما از طریق خشکی به سختی بتوانید به خود آبشار برسید، به همین دلیل، تنها راه تماشای آن از طریق دریاست. در برهه‌ای از سال، وال‌های خاکستری به این محل می‌آیند و به سمت آب شیرینی که از آبشار به دل دریا می‌رسد جذب می‌شوند. در مجموع اگر بتوانید در طول سفر به روسیه، به سراغ جزیره‌ی کوریل بروید، مطمئنا سفری متفاوت و منحصر به فرد را تجربه خواهید کرد.

آبشار کالچینسکی بزرگ (Big Chulchinsky) در روسیه

این آبشار هم دو نام دارد و به آن آبشار اوچار (Uchar) نیز گفته می‌شود. کالچینسکی بزرگ را از جمله آبشارهای جوان در کوهستان آلتای می‌شناسند و داشنمندان بر این باورند که تنها ۲۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد و شکل گیری‌اش به واسطه زلزله‌ای‌ست که در آن‌ سال‌ها اتفاق افتاده.

کالچینسکی بزرگ نیز با ارتفاع ۱۶۰ متری‌اش تازه در سال‌های ۱۹۷۰ کشف شده بود اما به سرعت به جایی محبوب بدل گشت و حالا هم توریست‌های زیادی برای دیدن آن و البته تماشیا رودخانه کولچا (Chulcha) به این منطقه از روسیه می‌روند.‌

 

سن پترزبورگ شهری در میان ۷ رود

آبشار چگم (Chegem) در روسیه

آبشار چگم در نزدیکی شهری به همین نام قرار گرفته است و در واقع مجموعه‌ای از سه آبشار بوده که بین ۲۵ تا ۶۰ متر ارتفاع دارند و در نهایت آ‌ب‌ آن‌ها به رودخانه چگم می‌ریزد. رودخانه‌هایی که در نهایت به دریاچه‌ای در قفقاز ختم می‌شود.

زیبایی این آبشار به خاطر منظره‌ی جذابی است که در این مکان شکل می‌دهد و البته از جاهای در دسترسی بوده که توریست‌ها در سفر به تور روسیه، می‌توانند به دیدنش بروند. در واقع محبوبیت این مکان باعث شده تا هتل‌های زیادی در شهر چگم ساخته شود و سالانه افراد زیادی در آن‌جا سکونت داشته باشند.

آبشار گدمیش (Gedmysh) در روسیه

آبشار گدمیش در دره‌ای به نام رودخانه گدمیش واقع در جمهوری کاباردینو-بالکاریا بوده و ۶۰ متر ارتفاع دارد. البته این آبشار یک مسیر آبی یکتا نیست و از چندین و چند باریکه‌ی آب تشکیل شده که از صخره‌ای زیبا به دره می‌ریزد و تصویری شگفت‌انگیز را می‌سازد.

اسم‌های دیگری همچون "تاج پادشاهی" نیز برای این آبشار در نظر گرفته شده که به خاطر ظاهر زیبایش است.

 

اصلی‌ترین جاذبه‌های سوچی، روسیه

آبشار کیواچ (Kivach) در روسیه

یکی دیگر از آبشار زیبای روسی که از رودخانه سونا (Suna) تغذیه می‌شود و به صورت پلکانی از ارتفاع نه چندان زیادی به پایین می‌ریزد. آبشار در بین محلی‌های کارلیا (Karelia) بسیار محبوب است اما با در نظر گرفتن زیبایی و همچنین در دسترس بودن، گردشگران نسبتا زیادی از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند.

از این آبشار حتی در شعرهای شاعر معروف روسی در قرن ۱۸ میلادی به نام گاوریلا درژاوین (Gavriil Derzhavin) نیز اسم برده شده است.

آبشار آگورا (Agura) در روسیه

آگورا در منطقه خوستا (khosta) در روسیه قرار گرفته و از جمله دیگر آبشارهای معروف روسیه است که به راحتی می‌توانید به آن‌جا بروید. نزدیکی آبشار به سوچی (Sochi) به محبوبیت این مکان اضافه کرده است و بسیاری از آن‌ها که در طول فصل گرما به سوچی می‌روند، در نهایت برای طبیعت گردی به آن‌جا مراجعه کرده و د رکنار این آبشار زیبا به عکاسی می‌پردازند.

نزدیکی شهر به این محل نیز باعث شده تا به راحتی بتوانید از امکاناتی که برایتان تدارک دیده شده لذت ببرید و همچون بسیاری دیگر از آبشارهایی که در این لیست از آن‌ها اسم بردیم، مجبور نباشید، مسیری طولانی و بعضا بسیار سخت را برای رسیدن به محل آبشار طی کنید. یکی دیگر از امتیازات این آبشار، استخر طبیعی زیبای و زمردین است که پای آبشار شکل می‌کرد و با آب سرد خود، حسی فرح بخش به شما خواهد داد. در روزهای آفتابی، همین استخر طبیعی زیبا، جلوه‌ای فوق‌العاده به آن‌جا داده و این منطقه را زیباتر از قبل هم می‌کند. البته آب سرد این مکان به گونه‌ای است که شنا کردن را برای بسیاری سخت می‌کند، با این همه خیلی‌ها به آبتنی در زیر آبشار آگورا می‌پردازند.

آبشار روسکئالا (Ruskeala) در روسیه

همانطور که از اسم این آبشار پیداست، آن را می‌توانید در طبیعت دیدنی روسکئالا پیدا کنید. آبشاری که ارتفاع بسیار کمی داشته اما زیبایی طبیعتی که در آن واقع شده، باعث می‌شود تا آن را در لیست امروزمان قرار دهیم.

این منطقه تفریحی برای گردشگران نیز به حساب می‌آید و توریست‌هایی که به این محل می‌آیند، بعضا شب را با اقامت در کابین‌های چوبی سر می‌کنند و روز در میان جنگل‌ها گردش کرده و از آب خنک این آبشار و رودخاه‌ای که آن را شکل می‌دهد، بهره می‌برند. در نزدیکی این آبشار، حتی کافه‌ها و رستوران‌هایی را نیز پیدا می‌کنید تا برای صرف غذا و نوشیدنی به سراغشان بروید. در مجموع آبشار روسکئالا شاید به اندازه برخی دیگر از انتخاب‌های ما در این لیست، زیبا نباشد اما انتخابی عالی برای توریست‌ها خواهد بود.

 

۶ تور جذاب قایق سواری در سنت پترزبورگ

منبع ۱

منبع ۲

۰۸ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران