سفر به سوچی با تور روسیه(راهنمای ۲۰۲۲)

جاذبه‌های گردشگری سوچی
سفر به سوچی با تور روسیه(راهنمای ۲۰۲۲)

سوچی از شهرهای زیبا و ساحلی روسیه است که تا پیش از میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ مسافران روسی حتی اسم آن را هم نشنیده بودند. این یکی از شهرهای جذاب روسیه است که علی‌رغم ناشناخته ماندنش، جایی عالی برای گشت و گذار بوده و می‌توان گفت از نقاط پنهان و دیدن نشده برجسته اروپاست. در ادامه ما به شما می‌گوییم در سفری اکتشافی با تور روسیه به این شهر چه کارهایی باید انجام دهید.

 

در دریای سیاه شنا کنید

یکی از دلایل محبوبیت زیاد سوچی بین روس‌ها موقعیت قرارگیری آن است که اساسا در تمام سال تقریبا گرم است. در نتیجه، چه در مناطق شلوغ خط ساحلی مانند ساحل شهر سوچی یا ساحل آفتابی اطراف، آفتاب بگیرید، یا به گشت و گذار در ساحل رزا استو سادوک یا سولینکی بروید. شنا در سواحل سوچی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که توریست‌ها در سفر به این شهر ساحلی اروپایی انجام می‌دهند. سواحل شهر به حد کافی شلوغ هستند که شما بتوانید حتی با بچه‌ها هم باخیال راحت در ساحل لم بدهید و اجازه دهید تا آن‌ها نیز مقابل چشمان‌تان شن بازی کنند.

 

اقامتگاه شگفت‌انگیز استالین در سوچی

به زمان استالین برگردید

اگرچه اکثر مسافران اغلب سوچی را به بازی‌های المپیک ۲۰۱۴ ربط می‌دهند اما این شهر اساسا با سبک و سیاق شوروی عجین بوده و شروع دوره مدرن آن مرهون بازسازی خانه تابستانی جوزف استالین در نزدیکی دریای سیاه است که در سال ۱۹۳۴ انجام شد که این ساختمان امروزه به عنوان یکی از ساختمان‌های تاریخی شهر مورد بازدید توریست‌های تور روسیه قرار می‌گیرد. همچنین ایستگاه راه آهن سوچی و تئاتر زمستانی از دیگر بازماندگان دوره شوروی هستند که همچنان در این شهر پابرجا مانده و از جاذبه‌های دیدنی سوچی در روسیه محسوب می‌شوند.

به اعماق تاریخ سفر کنید

البته سوچی از مدت‌ها قبل از جنگ جهانی دوم، اتحاد جماهیر شوروی یا دولت روسیه به هر شکلی پرجمعیت بوده است. سازه‌هایی مانند قلعه گودلیک و معبد لو در واقع از دوران بیزانس پابرجا بوده‌اند و برخی از چشمگیرترین نمونه‌های معماری پیش از روسیه در کل فدراسیون هستند.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی روسیه

با دلفین‌ها دوستی کنید

مانند ولادی وستوک در خاور دور روسیه، سوچی هم جایی برای دوستی و روبرویی با دلفین‌های مهربان و دوست داشتنی است. ریوریا دلفیناریوم نه فقط جایی برای دیدن دلفین‌ها بلکه یک پارک تفریحی با خدمات کامل و وسایل سواری، نمایش، و کلی ویژگی‌های مناسب و توریستی است که حسابی شما را سرگرم می‌کند. مخصوصا خانواده‌هایی که با فرزندانشان به این سفر رفته‌‌اند می‌توانند در دلفیناریوم و برنامه‌های متنوع آن سرگرم شوند و با انجام بهترین فعالیت‌ها در سوچی روسیه، اوقات خوشی را در کنار یکدیگر سپری کنند.

از پانورامای دریای سیاه دیدن کنید

اقامت در مرکز سوچی باعث می‌شود به راحتی متوجه شوید که دریای سیاه چقدر برای شهر اهمیت دارد و چه از لحاظ اقتصادی و چه گردشگری تاثیر مستقیمی بر آن دارد. اما اگر می‌خواهید عظمت جغرافیایی دریا را درک کنید، باید به سمت چشم‌انداز بالاتری بروید تا غرق در مناظر پانورامای آن شوید. به طور خاص، یک سفر یک روزه به کوه آخون داشته باشید که در روزهای هوای صاف، منظره‌ای خیره‌کننده از دریای سیاه را ارائه می‌دهد. از چنین ارتفاعی، سوچی همچون تکه ناچیزی در مقابل بزرگی و عظمت دریا دیده می‌شود.

 

بازدید از ۱۰ موزه استثنایی روسیه در سال ۲۰۲۲

از موزه‌ها دیدن کنید

همانطور که در بالا گفته شد، سوچی در بیشتر ایام سال گرم است، اما چه نیاز به فرار از گرمای شدید یا سرمای شدید زمستانی داشته باشید، موزه‌های سوچی در این شرایط بهترین جاها برای فرار از وضعیت آب و هوا هستند. از موزه هنر سوچی (یکی دیگر از سازه‌های دوران استالین)، تا موزه تاریخ سوچی، موزه افتخارات ورزش سوچی (که درست به موقع برای بازی های سال ۲۰۱۴ افتتاح شد)، چند موزه در این شهر وجود دارد که هر کدامشان بخشی از ویژگی این شهر را انعکاس می‌دهند. بالا بردن اطلاعاتی که اصلا درباره آن‌ها نمی‌دانستید برای فرار از گرما یا سرمای برفی از بهترین کارهایی است که وقتی تحمل هوا را ندارید می‌توانید در این شهر انجام دهید.

غذاهای دریایی سوچی را امتحان کنید

ناگفته نماند که سوچی به خاطر موقعیت قرارگیری‌اش در امتداد دریای سیاه مکانی فوق العاده برای خوردن ماهی و سایر غذاهای دریایی است. اما نکته جالب این است که در حالی که رستوران‌های اختصاصی غذاهای دریایی مانند Sinee More از غذاهای دریایی خوشمزه سرو می‌کنند، رستوران‌هایی که از آشپزی دوره شوروی سابق تخصص و تجربه دارند (برای مثال Vody Lagidze، غذاهای گرجی سرو می‌کند) می‌توانند برداشت جالب‌تر و خلاقانه‌تری در سرو غذاها ارائه دهند. سعی کنید حتما در طول سفرتان از خوردن غذاهای سوچی لذت ببرید و تجارب جدیدی در فرهنگ غذایی کسب کنید.

 

جاذبه‌های گردشگری مسکو در روسیه

بازدید از جالب ترین مزرعه ماهی جهان

حرف از غذاهای دریایی در سوچی شد پس چرا به عنوان تجربه‌ای متفاوت خودتان ماهی نگیرید؟ شما می‌توانید با قایق‌های تفریحی به شکار ماهی بروید اما به عنوان تجربه‌ای جایگزین و جذاب مزرعه قزل آلا در نزدیکی آدلر از جاهایی است که باید به آن سری بزنید. در واقع این مزرعه یک موزه زیست شناسی واقعی است که نه تنها به شما امکان ماهیگیری می‌دهد، بلکه در مورد فرآیند پیچیده پرورش ماهی هم اطلاعات و آموزش می‌دهد. به علاوه می‌توانید بعد از گشت و گذار در مزرعه ماهی‌گیری هم کنید.

به کشف آبشارها بروید

آبشارها از جاذبه‌های محبوبی هستند که کم‌تری کسی پیدا می‌شود بگوید از آن‌ها خوشش نمیاید. همچنین کشف آبشار و گشت و گذار در اطراف آن از کارهای محبوبی است که در سفر به جاهای مختلف می‌توان انجام داد. خوشبختانه در سوچی گزینه‌های زیادی برای اکتشاف و عکاسی وجود دارد که شما را به سر ذوق می‌آورد. در حالی که جریان‌های کوچک‌تر را می‌توانید در دره آگورسکو نزدیک‌تر به شهر پیدا کنید، برای دوز ماجراجویی بیشتر می‌توانید با ماشین به منطقه Lazarevskoe بروید، جایی که ۳۳ آبشار در انتظار شما هستند که بسته به میزان بارندگی قبل از سفرتان ظرفیت آب متفاوتی خواهند داشت.

 

معرفی چهار رود مهم روسیه

بازی های المپیک را ببینید، با این که خبری از آن نیست

اگر بازی‌های المپیک سوچی را از دست دادید، هیچ ایرادی ندارد شما می‌توانید با بازدید از سازه‌های باقی‌مانده المپیک حس و حال ۲۰۱۴ را برای خودتان تداعی کنید. از سازه‌های هدفمند مانند گنبد یخی بولشوی گرفته تا ایستگاه راه‌آهن سوچی، قدم زدن در سایت المپیک سابق درست مانند سفر به بازی‌های واقعی است بنابرابن دوربین‌تان را آماده نگه دارید و عکس‌های خوبی از سفر با تور روسیه به یادگار بیاندازید.

طعم قفقازی را در آبخازیا بچشید

اگرچه سوچی در دریای سیاه قرار دارد، اما در واقع دروازه ورود به منطقه کوهستانی قفقاز است. برای مثال، اگر چند روز پس از سفرتان به سوچی هنوز فرصت دارید، سفری به جمهوری آبخازیا (که از نظر سیاسی بخشی از روسیه است) ترتیب دهید تا از جاذبه‌هایی مانند صومعه آتوس جدید و غار و دریاچه ریتسا دیدن کنید. با این حال، اگر زمان بیشتری دارید، می‌توانید به کشورهای مستقل گرجستان، ارمنستان و آذربایجان سفر کنید که در مجموع مناطقی را تشکیل می‌دهند که اکثر مسافران آن را «قفقاز» می‌نامند.

 

ماه عسل در ۸ مقصد بینظیر روسیه

از غذاهای روسی بچشید

سوچی محصولات کشاورزی تازه فراوانی دارد. می‌توانید برای امتحان برخی رستوران‌های شیک و مجلل که غذاهای متنوعی را برای مشتریان خود سرو می‌کنند، به آدلر بروید. غذاهای محلی اینجا با غذاهای کلاسیک روسی متفاوت است. می‌توانید خاچاپوری، شیشلیک و غذاهای دیگر را امتحان کنید و اگر از طرفداران غذاهای دریایی هستید، غذاهای دریایی زیادی مانند صدف، میگو، و قزل آلا به شما پیشنهاد می‌کند.

به خرید سوغاتی بروید

پس از گشت و گذار در شهر و اطراف، رفتن به خرید را فراموش نکنید. خرید در مرکز خرید مجلل مورمال از کارهایی است که مسافران در سوچی انجام می‌دهند فارغ از این که اصلا قصد خرید دارند یا نه. در این شهر خیلی مراکز خرید گران و آنچنانی وجود ندارد و همه دوستداران مرکز خرید می‌توانند از اوقات فراغت خود در Moremall لذت ببرند. اما اگر به دنبال تجربه محلی و فرهنگی هستید می توانید به خیابان ناوگینسکایا بروید. این خیابان عابر پیاده چیزهای زیادی برای ارائه به شما دارد، از غرفه‌های خیابانی گرفته تا بوتیک‌های مختلف می‌تواند شما را سرگرم کند به طوری که گذر زمان را به کل فراموش کنید.

 

تصاویری از دریاچه‌های رنگارنگ روسیه

مزرعه چای داگومیس

به طور عمومی اعتقاد مردم بر این است که مزرعه چای داگومیس شمالی‌ترین مزرعه چای در جهان است که منظره خیره کننده تپه‌های گرد و سرسبزی از مزارع چای را به نمایش می‌گذارد. این مکان همچنین رویدادها و فعالیت‌های متعددی را سازماندهی می‌کند که آن را به کانونی برای گردشگران تور روسیه تبدیل کرده است. اگر مایل به لذت بردن از مهمانی چای قرن نوزدهمی هستید، پس برنامه‌ریزی کنید که از این مکان باشکوه دیدن کنید، جایی که می‌توانید در حین سرو چای از آهنگ‌های فولکلوریک و آهنگ‌های سنتی روسی لذت ببرید.

کلیسای بیزانسی لو

بقایای چند صد ساله کلیسای بیزانسی که بر فراز کوهی در محیط‌های دیدنی پارک ملی سوچی در دره آگورا واقع شده‌اند، یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی منطقه را تشکیل می‌دهند. بازدیدکنندگان می‌توانند بینش شگفت‌انگیزی از نفوذ و گسترش اولیه کلیسای ارتدکس شرقی روسیه به دست آورند و اگر دقت کنید حتی ممکن است تکه‌هایی از شیشه پنجره رنگی را مشاهده کنید که گمان می‌رود برای شیشه‌های رنگی در کلیسا استفاده می‌شد. حتما برای کاوش در خود پارک وسیع که شامل تعدادی آبشار، دره، کانیون و غار، به‌علاوه پیاده‌روی‌های خوش‌منظره با مناظر فوق‌العاده از کوه‌های مجاور می‌شود، وقت بگذارید و عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید.

 

معرفی ۶ مجسمه دیدنی در روسیه

۱۱ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران