سفر به کازان روسیه در ایام زمستان

جاذبه‌های گردشگری کازان (تاتارستان)
سفر به کازان روسیه در ایام زمستان

کازان از جمله شهرهای بسیار قدیمی روسیه است و می‌توان آن را به نوعی، محل تلاقی اروپا و آسیا به حساب آورد. شهری که از بسیاری جهات با دیگر مقاصد گردشگری در این کشور متفاوت بوده و ویژگی‌های فرهنگی آن، کازان را به محلی خاص برای رفتن به تور روسیه تبدیل می‌کند. امروز اما ما از سفر به کازان در ایام زمستان برایتان می‌گوییم. از شرایط آب و هوایی، تجربه اسکی در یک ریزورت نزدیک و دیگر فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی که در روزهای برفی این شهر، امکان انجام آن‌ها را خواهید داشت.

 

چرا زمستان به کازان سفر کنیم؟

وقتی در زمستان برفی وارد کازان می‌شوید، عاشق شهر خواهید شد. کرملین کازان که با لایه‌ای از برف پوشانده شده و نمای رودخانه ولگای یخ زده، چیزهایی هستند که هیچ گاه از یاد شما نخواهد رفت و همه چیز یک زیبایی منحصر به فرد و متفاوت دارد. جاذبه‌های گردشگری زیادی هم هستند که در این سفر می‌توانید به سراغشان بروید. همچنین یک ریزورت برفی بسیار خوب در ۳۰ کیلومتری این شهر واقع شده که نیازی به اقامت در آن‌جا را ندارید و می‌توانید از خود کازان برای انجام تفریحات زمستانی و ورزش‌های برفی به آن‌جا مراجعه کرده و بعد از ظهر دوباره به شهر برگردید.

 

۶ موزه‌ی معروف شهر کازان

بخش زیادی از جاذبه‌های گردشگری کازان، مراکز فرهنگی هستند که در طول زمستان نیز به راحتی امکان بازدید از آن‌ها را خواهید داشت و در ادامه، عکاسی کردن از مناظر مختلف نیز، جذابیت خاص خود را خواهد داشت. بیایید در ادامه، ابتدا در مورد آب و هوای زمستانی این شهر، سپس از ریزورت اسکی نزدیک به کازان برایتان بگوییم و در نهایت به سراغ این جاذبه‌های گردشگری برویم.

آب و هوای کازان در ایام زمستان

زمستان‌های سرد کازان معروف بوده و دمای هوا در این فصل، خیلی اوقات زیر صفر است و به صورت میانگین بین ۰ تا منفی ۱۱ درجه خواهد بود. چندین بار بارش برف در این فصل مشاهده خواهید کرد و با توجه به این سرما، برفی که می‌بارد به همین راحتی آب نمی‌شود. رودخانه ولگا که در شهر واقع شده کاملا یخ می‌زند و همه چیز سفید پوش خواهد بود. پس برای این که در ایام زمستان به کازان بروید، حتما باید گرم‌ترین لباس‌های خود را همراه داشته باشید و مطمئن باشید، طاقت چنین آب و هوایی را دارید.

 

گشت و گذار در محله‌های کازان

ریزورت اسکی "تپه‌های اسویاگا" (Sviyaga Hills)  در کازان

این ریورت در فصول دیگر نیز به روی عموم باز بوده و گردشگران در آن‌جا به تفریحات مختلف می‌پردازند اما شهرت تپه‌های اسویاگا به خاطر پیست‌های برفی بسیار جذاب و امکانات خوبی است که برای اسکی، اسنو بوردینگ و بسیاری ورزش‌های زمستانی دیگر تهیه دیده است. این مکان حتی به مجموعه اسکی کازان نیز شهرت دارد و دلیلش همین نزدیکی به پایتخت تاتارستان بوده و دسترسی به آن‌جا خیلی راحت است. تپه‌های اسویاگا لبته در سال ۲۰۱۶ شروع به فعالیت کرد اما یک نوسازی اساسی را در ماه‌های اخیر تجربه کرده و امکانات مدرن زیادی به آن‌جا اضافه شده است.

چندین بالابر، تله کابین و امکانات این چنینی را در آن‌جا مشاهده می‌کنید و در کنار پیست‌ها مناسب برای تازه‌کارها، چند مسیر سخت برای حرفه‌ای‌ها نیز در آن‌جا وجود دارد.کار این پیست اسکی اواخر ماه نوامبر یا اوایل دسامبر آغاز شده و در نهایت بین ماه‌های مارس تا آوریل به کار خود پایان می‌دهد. مجموعه تپه‌های اسویاگا دارای امکانات بسیار خوبی از جمله مجموعه اسپا و سلامتی بزرگ، ۱۰ رستوران، هتل‌های مختلف و ... بوده و اگر در طول ماه‌های گرم سال به آن‌جا بروید، از زمین فوتبال، استخر، زمین‌های گلف و ... نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

بهترین رستوران‌های کازان برای خوردن غذاهای حلال

از نظر امکانات همه چیز همان‌جا به شما اجاره داده خواهد شد و مسیرها نیز با رنگ‌های سبز، آبی و قرمز که به ترتیب از آسان تا سخت هستند، علامت‌گذاری شده‌اند. مسیر سبر ۰۱۴۴ متر، مسیر آبی ۱۰۲۳ متر و دو مسیر قرمز تقریبا ۱۳۰ متری در این محل وجود دارد. همچنین برای اسنوبوردینگ نیز محل‌های تایین شده، مسیرهای مخصوص کودکان در آن‌جا وجود دارد و یک پیست یخ برای اسکیت نیز در نظر گرفته شده تا همه چیز برای انجام انواع تفریحات و ورزش‌های زمستانی برایتان مهیا باشد.

جاذبه‌های گردشگری کازان در ایام زمستان

کلید لذت بردن از سفر به کازان این است که هم از جاذبه‌های تفریحی در محیط روباز و هم از مکان‌های فرهنگی بازدید کنید. خوبی بازدید از چنین جاهایی این است که در سردترین روزها نیز به راحتی می‌توانید از بودن در آن‌ها لذت برده و خیلی راحت از جاهای مختلف دیدن نمایید.

 

کرملین کازان (Kazan Kremlin)

شبیه به دیگر شهرهای بزرگ روسیه، کازان نیز دارای یک مجموعه کرملین است که در نمای کلی، شبیه به دیگر کرملین‌های روسیه با چندین بنای باشکوه و زیبایی‌های درخود است اما این‌جا تنها کرملینی در کل کشور است که یک مسجد در داخل خود دارد. مسجد قل‌شریف که اتفاقا از مساجد زیبای کشور نیز هست و درست در کنار یک کلیسا قرار گرفته. مجموعه کرملین کازان در سال‌های مختلف ساخته شده و هر کدام از بناهای آن در دوره‌ای به آن اضافه شده است.

 

۷ کافه‌ی معروف شهر کازان

برج سویومبایک کازان (Suyumbike Tower)

این بنا که به برج کج سویومبایک معروف نیز شناخته می‌شود با توجه به تصحیح و مقاوم سازی، دیگر کج به حساب نمی‌آید و در واقع یکی از معدود ابنیه به سبک روسی تاتاری است که از قرن ۱۸ میلادی تا حالا پابرجا مانده. یکی از داستان‌های جالبی که درباره این برج نقل می‌شود این است که ایوان مخوف قصد داشت با زنی از تاتار وصل کند و این زن از وی درخواست کرده که بلندترین برج را بسازد اما ۶ روز بعد از ساخت برج، آن زن تاتاری خود را از بالای بنا به پایین پرت می‌کند.

برج اسپاسکایا کازان (Spasskaya Tower)

این برج سفید و زیبا در ورودی کرملین کازان قرار گرفته و و در گذشته بخشی از یک مجموعه‌ی بزرگ‌تر به حساب می‌آمده است اما در زمان استالین باقی صومعه‌ها تخریب شده‌اند. این بنای سفید رنگ برج ساعت نیز به حساب می‌آید و از آن‌جا به خوبی به جاذبه‌های اطراف بنا مشرف خواهید بود.

خیابان بائومان کازان (Bauman)

این خیابان زیبا و قدیمی تنها برای عبور و مرور افراد پیاده بوده و دور تا دور آن را ساختمان‌های کلاسیک و فروشگاه‌های مختلف پر کرده‌اند که هر کدام رنگی شاد و زیبا دارند. بودن در این خیابان کمی حال و هوای قدم زدن در خیابان سنت‌پترزبورگ را برای شما تداعی خواهد کرد. خیابانی که در طول زمستانی سفید پوش و زیبا شده و با وجود سرمایش، دوست دارید عکس‌هایی در کنار مغازه‌های خاص و رنگارنگش بگیرید. در این مکان رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی نیز واقع شده‌اند.

 

با کودکان خود در کازان زیبا تفریح کنید

موزه سبک زندگی در دوران شوروی کازان (Museum of Soviet lifestyle)

یکی از جاهای جالب که زمان زیادی نیز از شما نخواهد گرفت، این موزه کوچک است که در خیابان بائومان نیز واقع شده و خیلی راحت به آن‌جا دسترسی خواهید داشت. لباس‌ها و اشیا مختلفی در این محل نگهداری می‌شود که سبک و سیاق زندگی مردم در زمان جمهوری شووری و اوایل کار استالین را به نمایش می‌گذارد. حتی لباس‌هایی در آن محل هستند که می‌توانید به صورت رایگان آن را بپوشید و به همراهشان عکس بگیرید.

مرکز خانواده کازان (Kazan family center)

برای طراحی این بنای زیبا از المان‌های قوم تاتار الهام گرفته شده و در نهایت ساخت آن در سال ۲۰۱۳ به پایان رسیده است. اژدهایانی که در بیرون بنا می‌بینید، در واقع موجوداتی به نام زیلانت (Zilant) هستند که از سمبل‌های کازان به حساب می‌آیند. این بنای زیبا که در کنار رودخانه ولگا قرار گرفته از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های شهر است که البته در زمستان، نمایی زیباتر نیز پیدا می‌کند. البته به تماشای مرکز خانواده از بیرون بسنده نکنید و حتما به داخل بنا بروید.

 

زیباترین عکس‌های اینستاگرامی کازان

معبد تمام ادیان کازان (Temple of all religions)

یکی از ابنیه عجیب و رنگارنگ در کازان "معبد تمام ادیان" است که ترکیبی از چندین بنای کوچک به هم چسبیده بوده که گویی هر کدام از سبک و سیاق معماری یک دین و آیین بهره می‌برند. این بنا از آن جاهایی است که حتما در سفر به کازان باید به دیدنش بروید.

چند عکس زیبا از زمستان‌های کازان

بد نیست در ادامه چند عکس از زیبایی‌های شهر کازان در ایام زمستان را ببینیم. فراموش نکنید که این شهر جمعیتی ۱.۲ میلیون نفری داشته و یکی از میزبان‌های جام جهانی ۲۰۱۸ فیفا نیز به حساب می‌آمد.

  •  برج سویومبایک (|Suyumbike) محل زندگی رسمی رییس جمهوری، جمهوری تاتارستان است و به خوبی در این عکس، ولگای یخ زده را در پس زمینه مشاهده می‌کنید.

  • خیابان بائومانا (Baumana Street) همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، از خیابان‌های بسیار معروف کازان بوده که لباسی سفید‌ در این عکس به تن کرده است.

 

معرفی زیباترین ابنیه کازان

  • کلیسای جامع اپیفانی (Epiphany Orthodox Cathedral) با برج ناقوس ۷۰ متری‌اش، یکی از جالب‌توجه‌ترین ابنیه مذهبی در کازان به حساب می‌آید.

 

  • پل هزاره (Millennium Bridge) در این عکس به خوبی در این عکس خودنمایی می‌کند. پلی که از روی رودخانه ولگا می‌گذرد و دو سمت شهر را به هم متصل می‌کند.

  • هتل و مجموعه تفریحی کازان ریویرا (Kazan Riviera) را در این عکس مشاهده می‌کنید که بیشتر به تابستان‌های شلوغش معروف است و در زمستان، به یک سوژه عالی برای عکاسی بدل می‌شود.

 

بهترین جاذبه‌های طبیعی روسیه

 

  • و در نهایت تصویر هواپیمای مسافربری مافوق صوت معروف روسی به نام Tu-144 که در تور کازان، امکان تماشای آن را در شهر خواهید داشت.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۰۷ دی ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1402)

نظرات کاربران