تجربه سفر تابستانی به روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه
تجربه سفر تابستانی به روسیه

کشور روسیه یکی از کشورهای پهناور و توریست پذیر جهان بوده و سالانه مسافران بسیاری برای بازدید به این مقصد گردشگری سفر می‌کنند. اما موضوع مهمی که باید قبل از سفر با تور روسیه به آن توجه کرد شرایط آب و هوایی آن است. روسیه کشوری بسیار سردسیر بوده و به همین دلیل فصل تابستان بهترین فصل برای سفر به آن محسوب می‌شود. پس اگر قصد سفر به روسیه را در فصل تابستان در سر دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با هر آنچه که باید در مورد این زمان برای سفر بدانید آشنا شوید.

 

سفر به روسیه در فصل تابستان

روسیه در دسته کشورهای سردسیر جهان قرار می‌گیرد. به طوری که دارای زمستان‌های بسیار سخت و آزاردهنده است. به همین دلیل کسانی که به دنبال بهترین زمان برای سفر با تور روسیه هستند توصیه می‌شود فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب کنند. چرا که در این فصل شرایط آب و هوایی بسیار خوبی بوده و دمای هوا بسیار مناسب گشت و گذار و پیاده‌روی در سطح شهر است. فصل تابستان در روسیه از اول ژوئن آغاز شده و در ۳۱ آگوست پایان می‌یابد. اوج گرمای روسیه در اواسط این مدت زمان است و با رفتن به سمت آگوست از گرمای هوا کاسته شده و کم کم هوا خنک می‌شود. در این روز‌ها نه تنها توریست‌ها سفر به روسیه را ترجیح می‌دهند بلکه بومیان روسیه نیز برای استفاده از گرمای آفتاب و هوای خوب به گشت و گذار می‌پردازند.

 

۷ دلیل برای بازدید و سفر به مسکو

 

لذت سفر به روسیه در فصل تابستان

سفر به روسیه در فصل تابستان مزایای بسیار زیادی دارد. همین موضوع سبب شده تا در این فصل با سیل عظیم گردشگران روبرو شود. اولین و مهم‌ترین دلیل که باعث شده این فصل به بهترین زمان برای گشت و گذار در روسیه تبدیل شود خوب بودن شرایط آب و هوایی در این روزهای سال است. در نتیجه گردشگران می‌توانند با خیال راحت به به تفریحات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر پرداخته و بدون هیچ محدودیتی در ارتباط با شرایط هوایی بپردازند.  

نکته مثبت دیگر در سفر به روسیه در فصل تابستان شور و نشاط عجیبی است که در این روزهای سال در سطح شهر می‌توان مشاهده کرد. چرا که توریست‌های بسیاری از نقاط مختلف دنیا بهترین مقاصد تابستانه برای سفر به روسیه را انتخاب می‌کنند زیرا مهم‌ترین و بزرگترین مزیت سفر به این کشور پهناور در فصل تابستان تجربه مشاهده پدیده‌ای جالب در قسمت‌های شمالی روسیه به نام شب‌های سفید است. به این صورت که خورشید در این زمان به طور کامل غروب نمی‌کند. بنابراین شب‌ها آسمان سفید و روشن می‌شود. این پدیده باعث می‌شود تا شهرها حال و هوایی زنده به خود گرفته و تفریحات شاد بسیاری در سطح شهر اجرا شوند.

نکات مهم سفر به روسیه در فصل تابستان

فصل تابستان ایده‌آل‌ترین زمان برای سفر به روسیه محسوب می‌شود. با این حال بهتر است گردشگران با یک سری نکات مهم و ضروری قبل از سفر آشنا شد. از جمله مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دمای هوا در فصل تابستان روسیه در حدود ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. بنابراین شاید در برخی از شب‌ها مسافران احساس سرمای خفیفی کنند. برای این منظور توصیه می‌شود حتما یک لباس گرمی را با خود به همراه داشته باشید.
  • از آنجایی که تابستان بهترین فصل از لحاظ شرایط آب و هوایی برای سفر به روسیه است مسافران زیادی در این ماه‌ها به این کشور سفر می‌کنند. بنابراین احتمال اینکه با ازدیاد جمعیت گردشگران در بسیاری از قسمت‌های گردشگری روبرو شوید بالا است.
  • داغ بودن بازار گردشگری در فصل تابستان روسیه سبب می‌شود تا قیمت هتل‌ها، پروازها، خرید و ... نسبت به سایر فصل‌های سال بالاتر باشد. پس اگر داشتن سفری ارزان و اقتصادی اولین الویت شما برای سفر است بهتر است در تابستان سفری به غیر از تور روسیه را انتخاب کنید.
  • در فصل تابستان تعداد پشه‌ها به شدت افزایش می‌یابد. مخصوصا اگر قصد رفتن به دل طبیعت را دارید به همراه داشتن اسپری‌های دافعه حشره‌ را فراموش نکنید.
  • نکته مهم دیگری که بهتر است مسافران تور روسیه در تابستان بدانند بسته بودن تئاتر مارینسکی در سنت پترزبورگ و تئاتر بولشوی در مسکو در ماه آگست است. بنابراین کسانی که علاقه بسیاری به بازدید از این جاذبه‌های گردشگری را دارند بهتر است ماه دیگری از سال را برای سفر خود انتخاب کنند.

 

حقایق که باید قبل از سفر به کازان بدانید

 سفر به کشور پهناور روسیه برای تمامی علاقه‌مندان به گردش و تفریح تجربه‌ای متفاوت و به یاد ماندنی خواهد بود. مخصوصا اگر فصل تابستان برای این مقصد گردشگری انتخاب شود می‌توانید نهایت استفاده را از طبیعت، گشت شهری، تفریحات توریستی، ماهی گیری، قایق سواری و ... بکنید.

۲۳ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران