موزه ملی جمهوری تاتارستان کازان

جاذبه‌های گردشگری کازان (تاتارستان)
موزه ملی جمهوری تاتارستان کازان

موزه‌ها همیشه جذاب‌ترین بخش‌ها در طول سفر و به خصوص سفرهای خارجی بوده‌اند. چرا که گردشگران می‌توانند با رفتن به این مکان‌ها با فرهنگ و پیشینه تاریخی مقصد گردشگری خود بیشتر آشنا شوند. از آنجایی که تور روسیه به دلیل وسعت زیاد این کشور و پیشینه تاریخی غنی که دارد مورد توجه اکثر گردشگران بوده موزه‌های واقع در آن نیز با استقبال بالای توریست‌ها همراه است. یکی از این موزه‌ها، موزه ملی جمهوری تاتارستان در شهر کازان است. اگر قصد سفر به این کشور دیدنی دنیا و بازدید از موزه‌های آن را دارید شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

موزه ملی جمهوری تاتارستان کازان

موزه ملی جمهوری تاتارستان از جمله مهم‌ترین موزه‌های کشور روسیه شناخته می‌شود. به طوری که بین گردشگران داخلی و خارجی طرفداران زیادی دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با رفتن به این مکان از انواع اشیاهای قدیمی که نشانی از تاریخ روسیه را دارند آشنا شوند. این اشیا شامل آثار هنری، صنایع دستی، لباس‌‌های سنتی و ... هستند. موزه ملی جمهوری تاتارستان در شهر دیدنی کازان واقع شده است. پس اگر به موزه‌ها علاقه داشته و برنامه سفر به شهر کازان با تور روسیه را در سر دارید بازدید از این مکان دیدنی و جذاب را هرگز از دست ندهید.

 

تاریخچه موزه ملی جمهوری تاتارستان

موزه ملی تاتارستان نمادی از تاریخ پرفراز و نشیب کشور روسیه است. به طوری که با رفتن به آن می‌توانید تا تاریخ غنی این کشور بیشتر آشنا شوید. البته ناگفته نماند که بنای این موزه نیز خود پیشینه تاریخی زیادی دارد. در ایام قدیم مکان کنونی موزه محل مسجدی به نام مسجد سلطان تاتار بود. اما ایوان مخوف دستور تخریب این مسجد را داده و در عوض بنای کنونی موزه را در همان جا صادر می‌کند. البته شکل کنونی مکانی که هم اکنون مشاهده می‌شود تفاوت‌های بسیار اساسی و کلی با شکل قدیمی آن دارد. دستور ساخت ساختمان موزه ملی جمهوری تاتارستان در سال ۱۷۷۰ داده می‌شود. در حالی که آخرین بازسازی‌ها و حتی تکمیل آن به سال ۲۰۰۵ میلادی برمی‌گردد. این بنا در سال‌های اولیه تحت عنوان نگارخانه محلی مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود. اما در حال حاضر مکانی برای به نمایش گذاشتن آثار تاریخی روسیه بوده و گاهی اوقات بازارهای سنتی سرپوشیده‌ای در آن برگزار می‌گردد.

 

معرفی برج لاختا سنتر سنت پترزبورگ

 

قسمت‌های تشکیل دهنده موزه ملی جمهوری تاتارستان

موزه ملی جمهوری تاتارستان در حالت کلی از دو طبقه تشکیل شده است. هر یک از این طبقه‌ها با به نمایش گذاشتن آثار تاریخی متنوع دارای جذابیت خاصی بوده و بازدید از آن‌ها توصیه می‌گردد. در زیر به معرفی هر یک از این طبقه‌ها به صورت جداگانه‌ای پرداخته‌ایم:

  • طبقه همکف

اولین بخش از موزه ملی تاتارستان مربوط به طبقه همکف است. در این قسمت می‌توانید هدیه‌هایی را که توسط سران کشورهای دیگر به روسیه داده شده است را مشاهده کنید. علاوه بر آن عتیقه‌های بازمانده از دوران مختلف تاریخ در این بخش نگه‌داری و به نمایش گذاشته شده‌اند. از جمله جذاب‌ترین اشیاهای این قسمت تخت پادشاهی تاتارستان است که در بین بازدید کننده‌ها طرفداران بسیاری دارد.

  • طبقه اول

بعد از اینکه بازدید از طبقه همکف تمام شد به سمت طبقه اول حرکت کنید. در این بخش مدال‌ها و اشیا گران قیمتی که در آن دوران به رئیس جمهور تاتارستان هدیه داده شده‌اند قرار گرفته است. همچنین قسمتی از این طبقه آثاری از آندری بیخاچوف که یکی از مشهورترین تاریخ‌دان‌های تاتاری است به نمایش گذاشته شده است. از جمله این آثار می‌توان به کتاب‌های قدیمی، سکه‌های آن دوران، جواهرات، لباس‌ها و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

 

امکانات موزه ملی جمهوری تاتارستان

موزه ملی جمهوری تاتارستان به دلیل ارزش تاریخی و وسعتی که دارد همواره با استقبال گردشگران داخلی و خارجی همراه بوده است. به همین دلیل امکانات و جذابیت‌های بسیاری در آن برای توریست‌ها و علاقه‌مندان به بازدید فراهم گردیده است. یکی از کاربردی‌ترین امکانات آن برگزاری سخن‌رانی‌های جامع و کامل در مورد تمامی اشیا ارزشمندی که درون آن به نمایش گذاشته شده، می‌باشد. در نتیجه افراد می‌توانند در حین بازدید اطلاعات مفید بسیاری را از این بازدید کسب کنند.

 

معرفی ۷ سوغاتی مشهور کازان

طریقه دست‌یابی به موزه ملی جمهوری تاتارستان

اگر به شهر کازان روسیه سفر کرده‌اید به راحتی و به کمک یکی از وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری می‌توانید از موزه ملی تاتارستان دیدن کنید. برای این منظور کافی است تا سوار مترو شده و خود را به ایستگاه کرملیوفسکایا برسانید. همچنین می‌توانید سوار اتوبوس شده و به سمت ایستگاه تسنترالنی استادیون حرکت کنید. این دو روش بسیار آسان و اقتصادی هستند. علاوه بر آن تاکسی‌ها درون شهری نیز با پرداخت هزینه‌ای بیشتر شما را به سمت این موزه خواهند برد. جهت بازدید از آن باید در ساعات بین ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ در این موزه حضور داشته باشید. البته در روزهای شنبه ساعات کاری آن از ۱۳:۰۰ تا ۲۰:۰۰ است. برای ورود به فضای درونی موزه تهیه بلیط ورودی الزامی است و نباید فراموش شود. در صورتی که قصد بازدید از موزه ملی تاتارستان را گرفتید بهتر است از سایر جاذبه‌های گردشگری که در همین حوالی قرار گرفته‌اند را نیز دیدن کنید. از جمله این مکان‌های جذاب دیدنی کازان عبارتند از:

  • کرملین کازان با فاصله ۳۰ متری از موزه
  • برج اسپاسکایا با فاصله ۹۰ متری از موزه
  • مسجد قل شریف با فاصله ۹۰ متری از موزه
  • کاخ کشاورزان با فاصله ۱.۵ کیلومتری از موزه
  • برج سویوم بایک با فاصله ۲ متری از موزه

 

۷ دلیل برای سفر به کازان در روسیه

۰۸ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران