تور کیش یا تور قشم را برای سفر انتخاب کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری داخلی
تور کیش یا تور قشم را برای سفر انتخاب کنیم؟

کشور عزیزمان ایران دارای مقاصد گردشگری بسیار زیادی است. به همین دلیل سفرهای داخلی همواره در بین توریست‌ها محبوبیت زیادی داشته است. افرادی که به ساحل و تفریحات آبی علاقه دارند یا به سمت شمال ایران سفر می‌کنند و یا مسیر جنوب را در پیش می‌گیرند. در بین مقصدهای گردشگری جنوب بازدید از جزیره کیش و قشم بیشتر از هر جای دیگری مورد پسند همگان است. البته به دلیل شباهت‌هایی که این دو جزیره زیبای کشور به هم دارند مسافران را در مورد انتخاب بهترین گزینه ممکن دچار سردرگمی می‌کند. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به بررسی هر دو جزیره زیبا بپردازیم تا علاقه‌مندان به جنوب‌گردی بتوانند بهترین مورد را بین تور کیش و تور قشم برای سپری کردن سفری به یادماندنی انتخاب کنند.

 

بررسی موقعیت جغرافیایی جزیره کیش و قشم

هر دو جزیره کیش و جزیره قشم از لحاظ جغرافیایی در سمت جنوب ایران واقع شده‌اند. برای آشنایی بیشتر به بررسی جداگانه هر دو مکان می‌پردازیم. جزیره کیش مساحتی در حدود ۹۰ کیلومتر مربع دارد. آب و هوای این منطقه گرم و مرطوب است. به طوری که تابستان‌هایی گرم و شرجی داشته و زمستان در آن معتدل و ملایم است. میانگین دما در این جزیره در طول سال به ۲۶.۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. گردشگران در حین قدم زدن در خیابان‌ها شاهد درختانی مثل نخل خرما، کهور، اکالیپتوس و لور خواهند بود که به دلیل شرایط آب و هوایی رشد کرده‌اند.

از طرفی دیگر جزیره قشم مساحت تقریبی ۱۴۹۱ متر مربع را دارا بوده و عنوان بزرگترین جزیره کشور را به خود اختصاص داده است. از لحاظ شرایط آب و هوایی شباهت بسیار زیادی به جزیره کیش دارد. به طوری که میانگین دما در این منطقه نیز در حدود ۲۶ درجه سانتی‌گراد در طوا سال است. معروف‌ترین گونه گیاهی که در قشم می‌توان مشاهده کرد جنگل‌های حرا در قشم است. درخت نخل خرما در این جزیره به ندرت دیده می‌شود.

 

معرفی مرکز خرید بزرگ دو دلفین در قشم

 

بررسی تفریحات جزیره کیش و قشم

به دلیل موقعیت مکانی و جغرافیایی رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع سرگرمی در هر دو مکان تفریحات آبی است. به طوری که تقریبا در تمامی فصل‌های سال می‌توان از تفریحاتی مثل شنا، استراحت در سواحل زیبا با چشم انداز آب‌های نیلگون خلیج فارس، قایق سواری، غواصی و مواردی از این قبیل لذت برد. البته به غیر از این مورد سایر تفریحات در این دو جزیره با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارد. چرا که جزیره کیش دارای بافتی مدرن و هتل‌هایی لوکس و مجلل است. شما می‌توانید در قدم به قدم جزیره مراکز خرید و هتل‌های لاکچری زیادی را پیدا کنید. در حالی که جزیره قشم سبکی سنتی‌تر دارد. به همین دلیل نوع تفریحات نیز در آن‌ها کمی متفاوت خواهد بود. برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی و بازدید از مکان‌های شگفت‌انگیز طبیعی جزیره قشم بهترین گزینه ممکن است. در حالی که طرفدار سفری مدرن و لوکس هستید بهر است تور کیش را انتخاب کنید.

 

بررسی رستوران‌های جزیره کیش و قشم

جزیره کیش رستوران‌های متنوع و متفاوت بسیاری را در خود جای داده است. اغلب این رستوران‌ها علاوه بر سرو غذاهای لذیذ محیطی شیک در کنار تفریحاتی مثل پخش موسیقی زنده برای مسافران ایجاد کرده‌اند. در حالی که در جزیره قشم خبری از تنوع بالای رستوران‌ها نیست. البته این به معنای عدم وجود غذاهای لذیذ در آن نیست. بلکه مسافران می‌توانند در رستوران‌های سنتی و معمولی غذاهای محلی و دریایی بسیار خوشمزه‌ای را میل کرده و از سفر خود لذت ببرند. بنابراین اگر به دنبال شکم‌گردی در رستوران‌های لوکس هستید تور کیش را پیشنهاد می‌دهیم. در عوض رستوران‌های قشم برای مسافرانی که دوست دارند هیجان و سبک متفاوتی از سفر را تجربه کنند توصیه می‌شود.

 

بررسی هتل‌های جزیره کیش و قشم

هر دو جزیره کیش و قشم به عنوان مقصد گردشگری محبوب در بین ایرانیان شناخته می‌شوند. اما تعداد هتل‌هایی که در جزیره کیش وجود دارد به نسبت جزیره قشم خیلی بالاتر است. به طوری که هر گردشگری با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌تواند هتل مورد پسند خود را در این سفر پیدا کرده و خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزند. این درحالی است که تنوع هتل در جزیره قشم خیلی کم‌تر است.

 

خریدی ارزان در بازار قدیم قشم

بررسی مراکز خرید جزیره کیش و قشم

اگر به فکر خرید ارزان قیمت هستید جزیره قشم را پیشنهاد می‌کنیم. این جزیره دارای مراکز خرید معمولی از نظر سبک معماری و دکوریسیون است. در عوض جنس‌هایی با کیفیت و قیمتی ارزان دارند. این درحالی است که جزیره کیش مراکز خرید لوکس بسیار زیادی را در خود جای داده است. با اینکه قیمت‌ها در کیش نیز نسبت به سایر شهرهای ایران مناسب‌تر هستند اما قشم در این موضوع قابل قبول‌تر است.

 

معرفی مرکز خرید زیتون کیش

 

کلام آخر

هر دو جزیره کیش و قشم جز بهترین مقصدهای گردشگری داخلی برای سفر هستند. اینکه کدام یک را برای گردش خود انتخاب کنید کاملا سلیقه‌ای بوده و به انتظارات شما از مسافرت بستگی دارد. در حالت کلی برای اشخاصی که دوست دارند سفری لاکچری را در سواحل دریای خلیج فارس تجربه کنند تور کیش را می‌تواند پیشنهاد داد. اما اگر به فکر سفر به مکانی دنج و آرام با طبیعتی متفاوت و جذاب هستید هرگز تور قشم را از دست ندهید.

۲۸ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران