خوش آب و هواترین شهرهای ایران برای سفر در نوروز (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری داخلی
خوش آب و هواترین شهرهای ایران برای سفر در نوروز (قسمت دوم)

شهرهای ایران از لحاظ زیبایی و جاذبه‌های گردشگری تمامی ندارند. چرا که گردشگران با هر سلیقه و خواسته‌ای می‌توانند مناسب‌ترین مقصد گردشگری را از بین تورهای داخلی انتخاب کنند. اما در میان تمامی استان‌ها و شهرهای کشور برخی از آن‌ها به دلایلی مثل طبیعت زیبا، تاریخ و فرهنگ غنی و ... از نظر گردشگران محبوب‌تر هستند. از آنجایی که ایام نوروز همزمان با فرا رسیدن سال نو و تعطیلات رسمی در کشور است خانواده‌های ایرانی به دنبال مقصدی برای گردش و تفریح در روزهای اول سال هستند. چنانچه شما نیز هنوز تصمیمی برای سفر در ایام نوروز نگرفته‌اید در این مقاله همراه ما باشید تا در ادامه بخش اول، شما را با خوش آب و هواترین شهرهای ایران برای سفر در این روزها آشنا کنیم.

 

مشهد برای زیارت و تفریح

چنانچه دوست دارید تا در حرم مطهر امام هشتم شیعیان سال جدید خود را آغاز کنید تور مشهد بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. هر چند که سفر به مشهد در تمامی روزهای سال محبوب است اما در روزهای اول سال بیشتر از هر زمان دیگری با ازدحام زائران روبرو می‌شود. البته شهر مشهد علاوه بر حرم امام رضا (ع) جاذبه‌های گردشگری تاریخی و تفریحی بسیاری را در خود جای داده است. از جمله جذاب‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غار و سد کارده
  • روستای پاژ
  • روستای تغندر
  • طرقبه مشهد
  • پارک جنگلی و باغ وحش وکیل آباد
  • موزه مردم شناسی
  • حمام مهدی قلی بیک
  • آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی
  • آرامگاه شجریان

مشهد یکی از کلان شهرهای کشور بوده از وسایل حمل و نقل عمومی متعددی برخوردار است. بنابراین گردشگران تور مشهد می‌توانند به آسانی و سریع به مکان مورد نظر خود دست یابند.

 

تجربه پاراگلایدر در ایران و نکات مهم آن

شمالگردی در روزهای بهاری

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به شمال ایام بهار است. چرا که با فرا رسیدن فصل بهار طبیعت در جاده‌ها و شهرهای شمال به زیباترین حالت خود در سال می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت که یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در ایام نوروز شهرهای شمال کشور هستند. در این روزها هوا بسیار ملایم و معتدل بوده و خبری از بارش‌های شدید زمستان و گرمای آزاردهنده تابستان و هوای شرجی نخواهد بود. در نتیجه می‌توانید از لحظه به لحظه سفر خود به همراه خانواده نهایت استفاده را ببرید. البته در بین شهرهای شمال کشور نیز برخی از آن‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. از جمله این شهرها عبارتند از:

 

گیلان

گیلان در اولین الویت علاقه‌مندان به شمالگردی قرار دارد. چرا که این استان زیبای شمالی دارای مردمانی بسیار خونگرم و مهربان بوده و از جاده‌ها و طبیعتی منحصر به فرد برخوردار است. از جمله مکان‌های جذابی که در استان گیلان در انتظار شما خواهند بود می‌توان ماسوله، باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی رشت، سد و دریاچه سقالکسار، خانه میرزا کوچک خان جنگلی، موزه میراث روستایی، پارک جنگلی سراوان، بقعه دانای علی، تالاب انزلی، قلعه رودخان فومن و جنگل اسالم را نام برد.

 

جنگل‌ها و دره‌های خوفناک ایران!

مازندران

مورد بعدی از مقاصد محبوب شمالی در تور نوروزی، مازندران است. مازندران دارای زیباترین جنگل‌های کشور بوده و با در بر داشتن طبیعت منحصر به فرد خود توانسته گردشگران بسیاری را جذب خود کند. از جمله مکان‌های دیدنی که بازدید از آن‌ها در مازندران توصیه می‌شود آبشار شاهان دشت آمل، تالاب فراخین نوشهر، جنگل دو هزار تنکابن، چشمه‌های باداب سورت ساری، دشت دریاسر تنکابن و ... هستند.

جنوب گردی در ایام نوروز

همان قدر که شمالگردی می‌تواند در روزهای اول بهار جذاب باشد رفتن به جنوب کشور نیز پیشنهاد می‌شود. شهرهای جنوبی ایران دارای شرایط آب و هوایی گرم در طول سال هستند. بنابراین فصل تابستان اصلا زمان مناسبی برای گشت و گذار در جنوب نخواهد بود. چرا که دما و رطوبت بالا مانع لذت بردن از سفر می‌شوند. در حالی که در فصل بهار شرایط بسیار متفاوت بوده و شما می‌توانید با فراغ بال به تفریح و گشت و گذار در مناطق جنوبی کشور بپردازید. از جمله پرطرفدارترین تورهای نوروزی جنوب کشور عبارتند از:

 

مقایسه قشم با دیگر مقاصد محبوب ایران و جهان

 

بوشهر

کافی است تا قدم در خاک بوشهر بگذارید تا در برخورد اول عاشق مردم خونگرم و صمیمی آن شوید. بوشهر با داشتن تاریخ غنی و جاذبه‌های گردشگری جذاب مثل آب انبار قوام، خانه قاضی، گوردختر، عمارت دهدشتی، قبر ژنرال انگلیسی، آرامگاه اصفهانی، معبد خدادریا، کلیسای مسیح مقدس، قلعه هندی‌ها، قبرستان انگلیسی‌ها و عمارت حاج رییس و بسیاری موارد دیگر قطعا ارزش سفر با تورهای داخلی در ایام نوروزی را خواهد داشت.

قشم

قشم بزرگترین جزیره ایران بوده و از طبیعت خارق‌العاده‌ای برخوردار است. شما می‌توانید در سفر با تور قشم از تفریحات آبی متعدد، خرید در بازارهای قشم، طبیعت گردی و ... لذت ببرید. از جاذبه‌های گردشگری قشم که بازدید از آن‌ها را نباید فراموش کرد غار نمک، انجیر معابد، قلعه و دره ستارگان قشم، جنگل حرا و ... هستند.

 

هیجان‌ در پارک آبی ایرانیان مشهد

کیش

چنانچه دوست دارید تا سفری لوکس را در ایام نوروزی تجربه کنید تور کیش انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. جزیره کیش با داشتن هتل‌های لاکچری و بافتی مدرن توانسته به یک مقصد گردشگری پرطرفدار در بین افرادی که دوست دارند سفری لوکس را تجربه کنند، تبدیل شود. در جزیره کیش هر آنچه را که از یک سفر خوب انتظار دارید به صورت یکجا پیدا خواهید کرد. تفریحات دریایی متنوع، هتل‌های لاکچری، مراکز خرید مدرن، کرایه اتومبیل‌های خارجی و ... تنها گوشه‌ای از چیزهایی هستند که در کیش انتظار شما را می‌کشند.

۱۷ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران