گردش یک روزه در بشیکتاش، استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردش یک روزه در بشیکتاش، استانبول

بشیکتاش، محله‌ای در شهر استانبول ترکیه است  که معنی آن در زبان ترکی به "گهواره سنگی" ترجمه می‌شود. این منطقه در بهترین موقعیت جغرافیایی قرار دارد و از هر سو به قسمتی مهم منتهی می‌گردد. برای مثال از سوی جنوب با بی اوغلو همجوار است و از سوی شمال به ساریر و شیشلی می‌رسد به همین دلیل در تور استانبول مقصدی مهم محسوب می‌شود. به طور کلی باید بگوییم که بشیکتاش قلب قطب گردشگری استانبول است که جاذبه های تاریخی فراوانی را در خود جای داده است. از طرفی دیگر این محبوبیت بشیکتاش به فرهنگ پرتکاپوی خیابانی آن و هوادارهای وفادار تیم فوتبالش، کافه و بارهای دنج و محلی و بازار هفتگی پررونقش برمی‌گردد.

 

ساعت ۹ صبح

در این منطقه یک بازار سنتی قدیمی وجود دارد که اگر اهل خرید باشید، بد نیست سری هم به آن جا بزنید. شنبه‌ها روز بازار بشیکتاش است و همه‌ی محلی‌ها به  این بازار هفتگی می‌روند. بازدید از بازار بشیکتاش راهی عالی برای آشنا شدن با فرهنگ محلی اینجا و آگاهی از اهمیت مواد غذایی تازه در آشپزخانه‌ی ترکی است.

این بازار در نزدیکی موزه‌ای به نام ناوال قرار دارد. در بازار روباز بشیکتاش هر چیزی که فکرش را بکنید وجود دارد و در ضمن بهترین مکان برای خرید سوغاتی است. بازار ماهی فروشان بشیکتاش هم در چند قدمی مجسمه عقاب قرار دارد که سرتاسر هفته  باز است و دکه های خیابانی و غذاهای دریایی که برای فروش میرسد معمولا لذت بخش تر از هر بخش این بازار هستند. در این ناحیه شما می‌توانید ضمن خرید گردشی فرهنگی را تجربه کنید.

 

راهنمای کامل بازدید از مسجد ایاصوفیه

ساعت ۱۱ صبح، گشت دریایی

یکی از جاذبه‌های سفر به استانبول سوار شدن بر یکی از قایق‌های تفریحی در بشیکتاش است. تور کشتی‌های تفریحی که از این محله حرکت می‌کنند و در تنگه بسفور گشت می‌زنند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. معمولا این قسمت از سفر مورد علاقه تمامی سلیقه‌‌ها قرار دارد و کم‌تر کسی از آن خوشش نمی‌آید. مخصوصا اینکه فرصتی برای انداختن بهترین عکس‌های اینستاگرامی فراهم می‌آورد.

بازدید از موزه نیروی دریایی

تاسیس این موزه به بیش از صد سال پیش برمیگردد و در واقع بزرگترین مجموعه صنایع دریایی ترکیه محسوب می‌شود. این موزه‌ که به تازگی هم بازسازی شده جایی بسیار عالی خواهد بود تا از قایق‌های سلطان‌ها، نمایشگاه‌هایی درباره جنگ‌های دریایی، توپ‌های جنگی قدیمی و تجهیزات ناوبری، مدل‌هایی از کشتی‌های قدیمی و اسناد جنگی بازدید کنید و لذت ببرید.

 

دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول

ساعت ۱۳:۳۰ بازدید از موزه‌ مجسمه و نقاشی

در نزدیکی کاخ دلمه باغچه (Dolmabahçe) موزه‌ نقاشی جذابی قرار دارد که شما می‌توانید در آن مجموعه‌ای زیبا و شگفت‌انگیز از نقاشی‌ها و مجسمه‌ها  را ببینید و در کافه‌ دنج و خلوت آن، با منظره‌ای به روی آب، قهوه‌ یا اسنک میل کنید و برای  ادامه  مسیر از کاخ دلمه باغچه و دیدن از آن آماده شوید. کاخ دلمه‌باغچه قصر سلطان‌های قرن ۱۹ به بعد ترکیه بوده ‌است. کاخی باشکوه و رؤیایی در کنار دریا! این کاخ زیبا بیشتر به خاطر طراحی نئوکلاسیک بیرونی و معماری داخلی خیره ‌کننده‌اش که با طلا و کریستال تزئین شده، معروف است. در بازدید از این کاخ به راحتی می‌توانید گرایش عثمانی‌ها را به ساخت قصری عثمانی-اروپایی حس کنید. تلفیقی از سبک‌های معماری باروک، روکو و المان‌های نئوکلاسیک با معماری سنتی عثمانی به زیبایی تمام  به چشم می‌خورد مجموعه نقاشی‌های رنگ روغن در این کاخ هم که زیبایی و جایگاه خود را دارد . دلمه‌باغچه نزدیک به ۳۰۰ اتاق دارد  و بزرگ‌ترین کاخ کشور ترکیه است که سال‌های زیادی مرکز اقامت امپراتوری عثمانی بوده است

پارک ییلدیز (Yıldız) که بین کاخ‌های ییلدیز و سیراگان قرار دارد، یکی از بزرگ‌ترین فضاهای سبز در شهر است که زمانی بخشی از باغ‌های سلطنتی بوده است. پارکی بزرگ پر از گل‌های مختلف، گیاهان و درخت‌هایی که از نقطه ‌نقطه‌ جهان در اینجا گردآوری شده‌اند. این پارک جایی ایده‌آل برای پیک‌نیک و استراحت است که به آب‌های تنگه‌ی بوسفور هم دید دارد. گل‌های بهاری  به خصوص در ماه فروردین این پارک را بسیار زیباتر می‌کند. نزدیک پارک ییلدیز، هتل چراغان سیراگان قرار دارد. این کاخ که آخرین ردپایی از دوران امپراطوری در ترکیه است بین سال‌های ۱۸۶۱ و ۱۸۷۲ میلادی ساخته شده‌است. این کاخ امروزه به هتلی ۵ ستاره با سبک معماری باروک تبدیل شده است.

مقبره‌ ملوان افسانه‌ای بارباروس خیرالدین پاشا که از تاثیرگذارترین فرمانده‌های ارتش دریایی عثمانی بود در بشیکتاش واقع شده که امروزه  یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر بشمار می‌رود.

 

۱۰ مکان برای عکاسی فرمالیه عروسی در استانبول

۱۶:۳۰ مسجد اورتاکوی

بازدید از مسجد اورتاکوی (Ortaköy) یا مسجد جامع سلطنتی بشیکتاش مسجدی فوق‌العاده زیبا با معماری سازه‌ی نئوباروک که نمونه‌های بی‌نظیری از خطاطی‌های اسلامی را در خود دارد میتواند برای هر بیننده ایی جذاب باشد.

۱۴ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران