آشنایی کلی با کشور ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
آشنایی کلی با کشور ارمنستان

کشور ارمنستان به دلیل فاصله کمی که با ایران دارد، مقصد گردشگری بسیاری از توریست‌های ایرانی است. علاوه بر آن جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی در آن واقع شده‌اند که سبب شده توریست‌های بسیاری از سرا تا سر دنیا تور ارمنستان را برای گردش و سفر انتخاب کنند. ما نیز به نوبه خود در این مقاله به معرفی کامل و جامع ارمنستان پرداخته‌ایم تا گردشگران این مقصد بتوانند با اطلاعات کامل و مفید سفری به یادماندنی و فوق‌العاده‌ای را برای خود رقم بزنند.

 

معرفی کشور ارمنستان

کشور ارمنستان یکی از همسایه‌های ایران بوده و از پیشینه تاریخی غنی برخوردار است. به طور که می‌توان گفت قدمت آن به ۳ هزار سال پیش برمی‌گردد. همچنین مردمان ارمنستان بسیار مهربان و مهرمان‌نواز بوده و سالانه میلیون‌ها توریست برای سفر این کشور تاریخی را انتخاب می‌کنند. این کشور در مرز بین آسیا و اروپا قرار گرفته و منطقه‌ای کوهستانی به شمار می‌آید. مردم ارمنستان در این کشور به زبان ارمنی صحبت می‌کنند. اما بسیاری از بومیان آن به زبان‌های روسی و انگلیسی نیز تسلط دارند. همچنین برای خرید کردن در آن باید از واحد رسمی پول ارمنستان که درام نام دارد استفاده کنید.

 از جمله بزرگترین امتیازات این کشور می‌توان به واقع شدن آن در جاده ابریشم اشاره کرد. از لحاظ فرهنگ و آداب و رسوم ارمنی‌ها قوانین و اعتقادات خاص خود را دارند. به طوری که هر گردشگری می‌تواند به صورت بارز این تفاوت فرهنگی را احساس کند. همچنین سالانه جشنواره‌ها و فستیوال‌های جذاب و متفاوت ارمنستان (به خصوص در شهر ایروان، پایتخت آن) برگزار می‌گردد. در صورت تمایل می‌توانید تاریخ سفر خود را مصادف با یکی از این جشنواره‌ها تنظیم کرده و از لذت شرکت در آن‌ها برخوردار شوید.

 

شرایط آب و هوایی ارمنستان

کشور ارمنستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود جز کشورهای سرد با آب و هوایی کوهستانی به شمار می‌رود. به طوری که زمستان‌های آن بسیار سرد بوده و باید لباس‌هایی گرم و مناسب به همراه داشته باشید. البته تابستان‌ها در کشور ارمنستان گرم بوده و حتی در برخی روزها می‌توان شاهد دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد نیز بود. در حالت کلی ماه‌های بین اردیبهشت تا مهر گرم‌ترین ماه‌های سال و آذر تا بهمن سردترین روزهای سال در این کشور هستند. گردشگران می‌توانند با توجه به علاقه و هدف خود از سفر مناسب‌ترین فصل سال را برای سفر انتخاب کنند.

 

۱۰ تجربه‌ی متفاوت در سفر به ارمنستان

 

هزینه سفر به کشور ارمنستان

ارمنستان جز یکی از کشورهای ارزان‌ قیمت برای سفر محسوب می‌شود. به خصوص ایرانیان به دلیل فاصله کمی که با این کشور دارند می‌توانند با انتخاب سفر زمینی هزینه سفر خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. طبق آمارهای به دست آمده گفته می‌شود که قیمت‌ها در پایتخت کشور ارمنستان حدود ۵ تا ۵۵ درصد نسبت به تهران ارزان‌تر است. این هزینه‌ها شامل هتل، خورد و خوراک، پوشاک و مواردی از این قبیل است.

 

۵ تفریح هیجان آور در سفر به ارمنستان

بهترین هتل‌های ارمنستان

در بین شهرهای توریستی ارمنستان، ایروان به دلیل اینکه پایتخت این کشور است دارای هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوع بسیار زیادی است. در نتیجه توریست‌ها می‌توانند با توجه به بودجه‌ای که برای اقامت خود در نظر گرفته‌اند هتلی مناسب و باکیفیتی را انتخاب و رزرو کنند. از جمله بهترین هتل‌های ارمنستان که در شهر ایروان واقع شده‌اند عبارتند از:

  • هتل متروپل(Hotel Metropol)
  • هتل ۴ ستاره آنی پلازا (Ani Plaza Hotel)
  • هتل ۳ ستاره شیراک (Shirak Hotel)

 

بهترین رستوران‌های ارمنستان

ارمنستان به دلیل پیشینه تاریخی زیادی که دارد از غذاهای محلی و خوشمزه بسیار زیادی برخوردار است. علاقه‌مندان به شکم گردی می‌توانند انواع مختلف این غذاها را در رستوران‌ها پیدا کرده و میل کنند. هریسه، تولما، ماهی کبابی، قاپاما چند مورد از غذاهای محلی معروف ارمنستان هستند که خوردن آن‌ها در طول سفر شدیدا توصیه می‌شود. چند مورد از بهترین رستوران‌های ارمنستان واقع در شهر ایروان در زیر معرفی شده‌اند:

  • رستوران ایرانی شیروان
  • رستوران مجلل و لاکچری انوش
  • رستوران آرارات

 

۷ رستوران فوق‌العاده در ایروان

 

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

قطعا آنچه سبب شده تا ارمنستان به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین توریست‌ها تبدیل شود جاذبه‌های گردشگری متنوع و بسیار زیاد واقع در آن است. این جاذبه‌های گردشگری تاریخ و فرهنگ ارمنی‌ها را به صورت بسیار کامل به نمایش گذاشته و با رفتن به آن‌ها می‌توانید لحظات به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. چند مورد از این مکان‌های دیدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱۶ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 02 تیر 1400)

نظرات کاربران