آشنایی با شهر واغارشاپات ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
آشنایی با شهر واغارشاپات ارمنستان

شهر واغارشاپات که مقصدی ناشناخته در تور ارمنستان محسوب می‌شود در تاریخ و مذهب این کشور نقش مهمی داشته است. واغارشاپات در نزدیکی ایروان و در استان آرماویر واقع شده و برای مردم این شهر حکم سفر یک روزه را دارد. این شهر که به Etchmiadzin نیز شناخته می‌شود پایتخت الهیات ارمنستان بوده و همچنین مقر کاتولیکوس تمام ارامنه است. جدا از این‌ها، واغارشاپات شهری دوست داشتنی، هر چند کوچک با تاریخ، سنت و بسیاری از کارها برای انجام دادن است. در اینجا ما شما را با دنیایی کوچک و جذاب در نزدیکی ایروان آشنا خواهیم کرد.

 

درباره اِچمیادزین

هر کشوری دارای نقاطی کم‌تر دیده شده و بی‌نظیر است که جاذبه‌ای جادویی و نهانی دارند قطعا در ارمنستان هم اچمیادزین جایی خاطره‌انگیز است که محال است بتوانید آن را فراموش کنید. این شهر تاریخی در فاصله ۲۰ کیلومتری از ایروان واقع شده است. طبق تاریخ دو دانشجو به نام‌های سنت تادئوس و سنت بارتولومیو برای گسترش مسیحیت به ارمنستان آمدند و در اچمیادزین زخمی شدند. در مدت کوتاهی ارمنستان مسیحیت را به عنوان یک آیین دولتی پذیرفت و سنت گریگور روشنگر، شخصیتی که روزگاری را در بند بود، اولین کاتولیک ارمنی شد. وقوع اتفاقات پی در پی باعث شد تا ارمنستان اولین حکومت مسیحی دنیا شود. امروزه اچمیادزین شامل یادگارهای دوران شوروی، کارخانه‌ها و ۵ کلیسای باستانی ‌شود. شما می‌توانید این شهر بسیار کوچک و اطرافش را فقط در حدود ۵ ساعت قدم بزنید و تمام چیزهایی را که ارائه می‌دهد کشف کنید. این شهر در فاصله کمی از ایروان واقع شده اما تمام فرهنگی بسیاری دارند.

 

بازدید از مسجد تاریخی کبود ایروان

 

بازدید از موزه تاریخ و مردم نگاری واغارشاپات و موزه خزانه داری

در کنار میدان مرکزی در اچمیادزین و جایی که معمولا وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها برای پیاده کردن بازدید کنندگان از شهر متوقف می‌شوند، ساختمان شهرداری اچمیادزین قرار دارد.  در طبقه اول ساختمان موزه تاریخی و قوم نگاری اچمیادزین واقع شده، که به شما کمک می‌کند تا با شهر و تاریخ منطقه آشنا شوید. در این موزه شما می‌توانید بیش از ۱۵۰۰۰ اثر تاریخی مختلف را از عصر سنگ تا نیمه دوم قرن ۲۰ مشاهده کنید. این موزه همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها باز بوده و ورودی آن کاملا رایگان است.

این موزه بی نظیر افتخار همه ارامنه و مسیحیان در سراسر جهان است. موزه خزانه داری که در دهه ۱۹۸۰ تاسیس شده، بسیاری از آثار شگفت انگیز و ارزشمند از دوره‌های مختلف پادشاهی ارمنستان، از جمله نیزه‌های سربازان رومی که گفته می‌شود برای چاقو زدن به عیسی مسیح استفاده می‌شود، نگهداری می‌شود. همچنین در این موزه بقایای کشتی نوح را نیز می‌توان پیدا کرد. این موزه تمام هفته باز بوده و هزینه ورودی آن ۱۵۰۰ درام ارمنستان است.

 

از مرکز Machanents Tourism & Art دیدن کنید

مرکز گردشگری و هنر Machanents مجموعه‌ای مخفی، البته بزرگ است که شامل رستورانی با غذاهای ملی، تئاتر، مهمانسرا و البته نمایشگاه‌های هنری است. معماری دنج و اصیل این مرکز مهمانان آن را متحیر و سرگرم خواهد کرد.

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم ارمنستان

 

طبیعت‌گردی اچمیادزین

این شهر به عنوان بخشی از دره آرارات شناخته می‌شود اما پر جنگل و کوه‌های سر سبز نیست بلکه به عنوان یکی از بهترین نقاط باغ‌داری مرکبات شناخته می‌شود. با این همه اما هنوز چندین پارک کوچک در سطح شهر وجود دارد و پارک قدیمی شوروی درست در کنار میدان کومیتاس مکانی آرامش بخش با درختان و نیمکت‌های پارک در خیابان نار-دوس است.

 

در کلیسای جامع اچمیادزین کاوش کنید

این یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای ارمنستان است که در اچمیادزین واقع شده است. این کلیسای جامع هنوز هر ساله توسط گردشگران و مردم مورد بازدید و تحسین قرار می‌گیرد. کلیسای جامع اچمیادزین توسط بناهای تاریخی، باغ‌ها و سنگ‌های ضربدری ارمنی به نام خاچکار احاطه شده است. کل مجموعه پر از هماهنگی و آرامش است.

 

از کلیسای Saint Gayane دیدن کنید

این کلیسا که در سال ۶۳۰ میلادی ساخته شده کلیسایی جذاب و کوچک است با درختان زردآلو احاطه شده و در حال حاضر از آن برای عروسی و خدمات سنتی بسیار استفاده می‌شود. به جرات این کلیسا آرام‌ترین و دنج‌ترین مکان در اچمیادزین است. این بخشی از کلیساهای میراث جهانی یونسکو در اچمیادزین است.

 

۷ نکته کاربردی سفر به ایروان

 

شام را در قدیمی‌ترین رستوران قفقاز بخورید

غذاخوری آگاپه قدیمی‌ترین رستوران قفقاز است که از قرن ۱۷ میلادی پذیرای مهمانان بوده. این رستوران که در داخل مرکز The Mother See of Holy Etchmiadzin واقع شده، فضای داخلی وسیعی دارد که می‌تواند مهمانان زیادی را در خود جای دهد و همچنین تراسی که مشرف به یک باغ گل رز زیبا است. این مکان برای بازگشت به گذشته و خوردن برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای ارمنی است.

۰۳ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران