آشنایی با مجسمه ساسونتسی دیوید، ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
آشنایی با مجسمه ساسونتسی دیوید، ارمنستان

ارمنستان جز کشورهایی محسوب می‌شود که از تاریخی غنی و پرفراز و نشیب عبور کرده و امروزه به حالت کنونی خود رسیده است. به همین دلیل یکی از کارهایی که اکثر افراد در تور ارمنستان انجام می‌دهند، بازدید از اماکن تاریخی و مکان‌هایی است که برای بومیان ارمنستان اهمیت زیادی دارد. یکی از این مکان‌ها که بازدید از آن برای توریست‌های این کشور توصیه می‌شود رفتن به سمت مجسمه ساسونتسی دیوید است که نمادی از قهرمانان ملی به شمار می‌رود. به عبارتی دیگر این مجسمه با طراحی زیبایی که دارد به عنوان مکانی نمادین برای به نمایش گذاشتن استقامت و مقاومت این کشور در برابر بیگانگان شناخته می‌شود. اگر قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید همراه ما باشید تا با این مجسمه مهم واقع در شهر ایروان بیشتر آشنا شوید.

 

مجسمه ساسونتسی دیوید به چه کسی تعلق دارد؟

مجسمه ساسونتسی دیوید برای زنده نگه داشتن نام یکی از قهرمانان ملی و حماسی ارمنستان به نام همین تندیس یعنی ساخته شده است. ساسونتسی دیوید که بسیاری آن را با نام ساسونی نیز در ارمنستان می‌شناسند، به دلیل مقاومت‌ها و شجاعت‌های زیادی که در راستای دفاع از خاک این کشور در مقابله حمله اعراب کرده است در بین ارمنی‌ها محبوبیت بسیار زیادی دارد. چرا که ارمنی‌ها استقلال و آزادی خود را مدیون این قهرمان ملی می‌دانند. طبق داستان‌هایی که از ساسونتسی دیوید نقل می‌شود می‌توان متوجه شد که او یک وطن پرست واقعی بوده و تعصب خاصی نسبت به خاک کشور خود داشت. این قهرمان متعلق به قرن هشتم میلادی بوده و مجسمه ساسونتسی دیوید برای در یاد ماندن همیشگی نام او در ذهن تمامی ارمنی‌های ساخته شده است.

 

قوانین جالب کشور ارمنستان قبل از سفر

آشنایی با مجسمه ساسونتسی دیوید

مجسمه ساسونتسی دیوید برای ادای احترام به به این قهرمان ملی و زنده نگه داشتن نام او در تاریخ ارمنستان در قسمتی از شهر ایروان ساخته شده است و یکی از نمادهای کشور ارمنستان است. با تماشای این مجسمه شما مردی را مشاهده خواهید کرد که با اقتدار سوار بر اسب خود شده است. از آنجایی که ساسونتسی تلاش‌های بسیاری برای آزادی و استقلال کشور خود کرده است به همین دلیل امروزه این مجسمه به نماد آزادی در بین ارمنی‌ها تبدیل شده و از لحاظ معنوی ارزش بسیار زیادی برای آن‌ها دارد. ارزش این مجسمه از لحاظ معنوی به قدری بالا است که حتی نمونه دیگری از آن در شهر کالیفرنیا آمریکا بنا شده و بارها تصویر این مجسمه بر روی جلد مجله‌های مختلف دنیا آورده شده است.

ساخت این مجسمه در سال ۱۹۵۹ تمام و اولین بار در همین سال از آن رونمایی شده است. ناگفته نماند که ساسونتسی به دلیل محبوبیت زیادش چندین مجسمه مختلف در مکان‌های مختلف دارد که این مورد باشکوه‌ترین و زیباترین آن‌ها به حساب می‌آید. مجسمه ساسونتسی دیوید بر روس یک سکوی بلند در وسط حوض آب واقع شده و این جلوه و زیبایی بیشتری به آن بخشیده است. جنس مجسمه از سنگ بوده و به دستان یکی از مجسمه‌سازان معروف ارمنی به نام یرواند کوچار طراحی و ساخته شده است. این مجسمه‌ساز از جمله هنرمندان پرحاشیه در ارمنستان بود و زندگی پرفراز و نشیبی داشته است.

 

۱۰ شهر دیدنی در سفر به ارمنستان

طریقه دسترسی به مجسمه ساسونتسی دیوید

اگر به شهر ایروان ارمنستان سفر کرده‌اید به راحتی می‌توانید از این مجسمه تاریخی و حماسی دیدن کنید. برای این منظور کافی است به سمت منطقه شنگاویت ایروان حرکت کنید. اگر می‌خواهید به آسانی به این منطقه دسترسی داشته باشید می‌توانید از ایستگاه راه‌آهن و یا حمل و نقل عمومی در ایروان استفاده کنید. قطارهایی که به سمت ایستگاه ساسونتی داوید ایروان می‌روند از صبح زود شروع شده و تا ساعت ۱۱ شب ادامه دارند. در نتیجه می‌توانید در طول روز هر موقع که وقت آزاد داشتید به نزدیک‌ترین ایستگاه قطار رفته و مسیر گفته شده را در پیش بگیرید. با این کار می‌توانید به صورت کاملا اقتصادی از مجسمه معروف ساسونتسی دیدن کنید.

بازدید در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز جذابیت خاص خود را دارند. اگر ساعت‌های صبح را انتخاب کنید می‌توانید بعد از تماشای مجسمه و عکاسی در مقابل آن به پیاده‌روی در همین حوالی پرداخته و اندکی در رستوران‌های نزدیک آن بنشینید و یکی از غذاهای لذیذ ارمستان را مزه کنید. اما اگر ساعات شب را انتخاب کرده‌اید می‌توانید دقایق بیشتری را به تماشای مجسمه و زیبایی بیشتر آن زیر نورپردازی‌های انجام شده بپردازید. همچنین می‌توانید یک غذای خیابانی خریده و بر روی سکوی مجسمه نشسته و آن را نوش جان کنید.

 

۳ جاذبه دیدنی شهر دیلیجان در ارمنستان

۲۷ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران