آشنایی با واحد پول ارمنستان پیش از سفر

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
آشنایی با واحد پول ارمنستان پیش از سفر

سفر با تور ارمنستان به دلیل همسایگی این کشور با ایران این روزها با استقبال بسیاری از گردشگران ایرانی روبرو شده است. اما آنچه که در این سفر مثل هر سفر خارجی دیگر اهمیت دارد پولی است که توریست‌ها باید برای خرید و گردش در آن با خود به همراه داشته باشند. اگر شما نیز احتیاج دارید تا در مورد واحد پول ارمنستان بیشتر بدانید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که در این مقاله به معرفی کامل درام ارمنستان خواهیم پرداخت.

 

واحد پول ارمنستان

درام واحد پول ارمنستان می‌باشد که به طور رسمی در بازارها و معامله‌های این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارزش درام در مقابل  ریال ایران کمتر بوده و یکی از سفرهای ارزان و مناسب برای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود. این واحد پولی با علامت (AMD) شناخته می‌شود. پول رسمی کشور ارمنستان نیز همانند تمامی کشورهای دنیا شامل اسکناس‌ها و سکه‌هایی با ارزش‌های متفاوت است. بنابراین برای سهولت کار و جلوگیری از کلاهبرداری‌ها توصیه می‌شود تا قبل از سفر خود با آن‌ها آشنا شوید.

 

۱۰ شهر دیدنی در سفر به ارمنستان

اسکناس‌های رایج در واحد پول ارمنستان

درام به عنوان واحد پول ارمنستان به صورت یکسری اسکناس‌ها و سکه‌هایی توسط بانک مرکزی این کشور تهیه می‌شود. سکه‌هایی که در معامله‌ها و خرید و فروش‌های این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند حداقل دارای ارزش ۱۰ درام ارمنستان می‌باشند. بالاترین ارزش سکه‌های رایج در این کشور نیز به ۵۰۰ درام می‌رسد. به غیر از سکه‌ها اسکناس‌هایی با رنگ‌های مختلف وجود دارند که هر یک از آن‌ها دارای ارزشی متفاوت هستند. این اسکناس‌ها عبارتند از:

  • ۵۰۰ درام به رنگ خاکستری
  • ۱۰۰۰ درام به رنگ سبز
  • ۵۰۰۰ درام به رنگ زرد
  • ۱۰.۰۰۰ درام به رنگ ارغوانی
  • ۲۰.۰۰۰ درام به رنگ قهوه‌ای
  • ۵۰.۰۰۰ درام به رنگ قرمز
  • ۱۰۰.۰۰۰ درام به رنگ آبی

تاریخچه واحد پول ارمنستان

از آنجایی که ارمنستان نیز قبل از فروپاشی جزو جماهیر شوروی محسوب میشد واحد پول این کشور پیشینه چندان زیادی ندارد. چرا که بعد از فروپاشی و تقسیم شدن ارمنستان به یک کشور مستقل سران کشور تصمیم گرفتند تا واحد پول جداگانه‌ای برای خود تعیین کنند. به طوری که دقیقا از تاریخ ۲۲ نوامبر سال ۱۹۹۳ کشور ارمنستان از واحد پولی خود رونمایی کرد. در آن زمان تنها اسکناس‌هایی به ارزش ۱۰، ۲۵، ۵۰، ۱۰۰و ۲۰۰ درامی چاپ شده بودند و به مرور زمان شکل امروزی را به خود گرفتند. قبل از این تاریخ روبل شوروی سابق در این کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

معرفی پل عجیب شیطان در ارمنستان

در سفر به ارمنستان چه واحد پولی را باید به همراه داشته باشیم؟

یکی از سوال‌هایی که ذهن مسافران تور ارمنستان را به خود مشغول می‌کند واحد پولی است که باید در این سفر به همراه داشته باشند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مثل اکثر سفرهای خارجی توصیه ما به شما مسافران ارمنستان خرید دلار، یورو و یا پوند می‌باشد. چرا که تهیه درام ارمنستان کار چندان آسانی نیست. علاوه بر آن مسافران می‌توانند به محض رسیدن به این کشور به نزدیک‌ترین صرافی مراجعه کرده و ارز‌های خود را تبدیل کنند. پیشنهاد دیگری که در این خصوص می‌توان داد این است که حتما در آخرین روز سفر خود اگر درام اضافی دارید آن‌ها را به دلار تبدیل کرده و به ایران بازگردید. زیرا در ایران درام ارمنستان خریدار چندانی ندارد. در نتیجه مجبور خواهید شد تا آن‌ها را تا سفر بعدی به همان صورت نگه‌داری کنید.

تبدیل ارز در ارمنستان

از آنجایی که درام ارمنستان تنها پول رایج در این کشور است مسافران نمی‌توانند از واحدهای پولی دیگری مثل  ریال یا دلار در طول سفر خود استفاده کنند. به همین دلیل مجبور هستید تا به یک صرافی رفته و پول‌های خود را به درام تبدیل کنید. اگر تور هوایی را به ارمنستان انتخاب کرده‌اید توصیه ما به شما عزیزان تبدیل ارز در صرافی فرودگاه است. زیرا این کار هم قابل اعتمادتر می‌باشد هم نیازی به پرداخت مالیات در این صرافی‌ها نخواهید داشت. در غیر این صورت پیشنهاد می‌کنیم تا به بانکی در نزدیکی‌های محل اقامت خود رفته و ارزهای خود را تبدیل کنید. اگر موفق به پیدا کردن بانک در حوالی‌ هتل خود نشدید پیشنهاد بعدی ما مراجعه کردن به صرافی سوپر مارکت‌های ساس و یروان سیتی می‌باشد. در این مکان‌ها می‌توانید بدون استرس و ترس از کلاهبرداری ارزهای خود را تبدیل کرده و سفری به یاد ماندنی در کشور ارمنستان برای خود و خانواده رقم بزنید.

 

خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های ارمنستان

۰۷ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران