بهترین غذاهای آذری در رستوران‌های باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
بهترین غذاهای آذری در رستوران‌های باکو

آذربایجان از آن دست کشورهایی است که غذاهایی شبیه به غذاهای کشور خودمان دارد. البته گردشگرانی که از کشورهای دیگر به تور باکو می‌آیند نیز، همیشه از غذاهای این کشور به عنوان یکی از بهترین خاطراتشان یاد می‌کنند.

در میان غذاهای آذری حتما باید کباب‌های این کشور، دلمه، پلو آذری، بالیق، لاوانگی، پیتی و ... را امتحان کنید. اما اگر با خودتان فکر می‌کنید که در تور باکو، کدام رستوران‌ها برای خوردن این غذاها بهتر هستند، ما چند نمونه از بهترین‌ها را در نوشته‌ی زیر برایتان لیست کرده‌ایم.

 

موزه رستوران شیروانشاه (Shirvanshah)

رستوران بسیار معروف شیروانشاه در یک بنای تاریخی قرار گرفته و از چند اتاق تشکیل شده که هر کدام با آثار از هنرمندان محلی تزیین شده است. دکور بندی این رستوران کاملا کلاسیک بوده و حتی از چهلچراغ‌های قدیمی در آن‌ها بهره برده شده است. جدا از غذای فوق‌العاده با کیفیت آذری که احتمالا بهترین در تمام شهر باشد، شب‌های موسیقی زنده‌ی محلی نیز اجرا می‌شود تا همه چیز به صورت ایده‌آل برای مشتریان آماده شود.

 

۴ رستوران عالی با قیمت مناسب در باکو

رستوران فیرزه (Firuze)

رستوران فیروزه دقیقا همان چیزی است که از یک سفره‌خانه سنتی با فضایی گرم سراغ دارید. این رستوران در شهر قدیم باکو واقع شده و اطرافش مملو از جاذبه‌های گردشگری است که بعد از غذا می‌توانید قدم زنان به سراغشان بروید. غذهای رستوران فیروزه نیز کاملا به شکل اصیل خود پخت می‌شوند و تمامی منو شامل غذاهای آذری می‌شود.

رستوران زیتون (Zeytun)

یکی از معدود رستوران‌های لیست ما که منظره‌ای فوق‌العاده از شهر را نیز برایتان به همراه خواهد داشت. رستوران زیتون در بالاترین طبقه از یک مرکز خرید در نزدیکی بلوار باکو واقع شده و از آن‌جا می‌توانید به راحتی خط ساحلی و دریای زیبای خزر را مشاهده کنید. منوی این رستوران تماما آذری است و از جمله منوهای خیلی متنوع در انتخاب‌های ماست، مخصوصا این که می‌توانید چندین نوع کباب مختلف و همچنین سوپ‌ها را نیز در آن مشاهده کنید.

 

معرفی رستوران سنتی فایتون در باکو

رستوران ساحل (Sahil)

رستوران ساحل از جمله جاهای بسیار خوب دیگر در نزدیکی بلوار باکو است که البته از نظر قیمتی، نسبت به زیتون به صرفه‌تر خواهد بود. این رستوان در کنار غذای بسیار با کیفیت و خوشمزه‌ای که ارائه می‌کند، فضای گرم و دوستانه‌ای نیز دارد اما از نظر دکور و ظاهر، حال و هوا مدرن و امروزی داشته و میزهایی نیز در تراس دارد که در روزهای گرم سال می‌توانید شام را در آن‌ها میل کنید.

کلاب موگام (Mugam)

کلاب موگام در واقع یک کاروان‌سرای زیبای اصیل در شهر قدیم است که با وجود ظروف کلاسیک، فرش‌های دست باف و دکور دیدنی‌اش، شما را کاملا در فضایی ایده‌آل برای خوردن غذاهای محلی قرار می‌دهد. یکی از جاهایی که برای قرارهای عاشقانه و همچنین خوردن غذای خوشمزه آذری، به شدت آن را به شما معرفی می‌کنیم.

 

۱۰ رستوران عالی باکو برای خوردن فست‌فودها

باغ هنر (Art Garden)

بسیاری از رستوران‌های خوب آذری در شهر قدیم یا همان ایچری شهر واقع شده‌ند و "باغ هنر" نیز یکی از بهترین رستوران‌های ایچری شهر است. رستورانی که نزدیک به برج مایدن واقع شده و نه تنها خود یک بنای قدیمی بوده، بلکه بناهای دیگری نیز در نزدیکی آن واقع شده است. از این مکان می‌توانید برای سفارش یک غذای عالی در نهار و شام یا سفارش یک چای و دسر آذری استفاده کنید. باغ هنر یک جای عالی با قیمت مناسب است که در زمان بازدید از شهر قدیم، می‌تواند میزبان شما باشد.

باغ چای ۱۴۵ (Çay Bağı 145)

این مکان در واقع یک کافه‌ است که بر بالای ویرانه‌های بازار قدیم واقع شده و منظره‌ای زیبا از برج میدن و این بازار قدیمی را برایتان به همراه خواهد داشت. البته منوی "باغ چای ۱۴۵" خیلی غذاهای زیادی ندارد، اما همان چند نمونه نیز کیفیت بسیار خوب و قیمتی مناسب دارند و همچنین این امکان را دارید تا از دسرهای آذری نیز در این مکان میل کنید.

Sehrli Tandir و Qazmaq

در نهایت دو مکان بسیار خوب برای صرف صبحانه نیز به شما معرفی کنیم تا جمع رستوران‌های خوب آذری جمع باشد. هر دوی این رستوران‌ها در شهر قدیم و در نزدیکی دیوارهای قلعه واقع شده‌اند و صبحانه‌هایی عالی سرو می‌کنند. پس اگر قصد خوردن صبحانه‌ای کامل به سبک آذری را دارید، یکی از این دو مورد را برای خود انتخاب نمایید.

 

تور غذاهای خیابانی باکو برای شکم‌گردها

۳۰ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران