فانوس دریایی باتومی در سفر به گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
فانوس دریایی باتومی در سفر به گرجستان

تور باتومی به عنوان یکی از دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان این روزها به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین مردم تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده باتومی در بین توریست‌ها محبوبیت زیادی پیدا کند سواحل زیبای این شهر بندری است. شهر باتومی دارای بلواری با فانوس دریایی بلند و قدیمی است که به نقطه عطف گردشگری در بین مردم تبدیل شده است. در صورتی که نیت سفر با تور گرجستان را کرده‌اید شما را به خواندن ادامه مطالب دعوت می‌کنیم. در این مقاله به معرفی بیشتر این بلوار معروف و فانوس دریایی باشکوهی که در آن واقع شده پرداخته‌ایم.

 

آشنایی با فانوس دریایی باتومی (Batumi Lighthouse)

فانوس دریایی باتومی در بلوار معروفی در مرکز شهر قرار گرفته و به دلیل عظمت زیاد و پیشینه تاریخی بالایی که دارد توانسته توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند. این فانوس از جنس سنگ ساخته شده و هم جوار با یکی از سواحل دریای سیاه گرجستان است. در صورتی که با تور گرجستان به شهر باتومی سفر کردید حتما به سمت این فانوس رفته و از آن دیدن کنید. شما می‌توانید عکس‌های خاطره‌انگیزی را به عنوان یادگاری و نمادی از شهر باتومی در کنار این فانوس زیبا ثبت کنید.

تاریخچه فانوس دریایی باتومی

همان طور که گفته شد فانوس دریایی باتومی به دلیل قدمت بالایی که داشت همواره مورد توجه افراد بسیار زیادی بوده است. این فانوس اولین بار در سال ۱۸۶۳ میلادی که در آن دوران عثمانی‌ها بر خاک آجار حکومت می‌کردند ساخته شد. هدف آن‌ها از ساخت این فانوس‌ها تحت نظر قرار دادن قلعه عثمانی‌ها برای نظارت بیشتر بر روی مسائل امنیتی بود. همچنین بر روی بنای فانوس دریایی ساخته شده چراغی با نور بالا قرار داده شد تا شناورها و کشتی‌ها بتوانند به کمک آن از هر گونه خطر و اتفاقی در دریا خبردار شوند. بعد از آن دوباره در سال ۱۸۷۸ فانوس دیگری در باتومی ساخته شد. چرا که بندر باتومی به روسیه منتقل گردید. در طراحی و ساخت این فانوس از سنگ استفاده شده و جلوه‌ای متفاوت و زیبا به آن بخشیده است.

سپس در سال ۱۸۸۲ فانوس سومی به کمک مهندسان فرانسوی ساخته شدند. این فانوس که امروزه در این مکان قابل مشاهده است و سالانه گردشگران بسیاری به دیدن آن می‌روند ارتفاعی در حدود ۲۱ متر دارد. در صورتی که به این شهر بندری گرجستان سفر کردید توصیه می‌کنیم حتما زمان مشخصی را برای رفتن به سمت این فانوس دریایی و بازدید از‌ آن اختصاص دهید.

 

استراحت بهترین مناطق اطراف باتومی

سبک معماری فانوس دریایی باتومی

علاوه بر قدمت و ارزشی که فانوس دریایی باتومی دارد سبک معماری زیبا و منحصر به فرد آن نیز سبب شده تا در بین بومیان و توریست‌ها طرفداران بسیاری را جذب خود کند. این فانوس به شکل یک هشت ضلعی طراحی شده و در نمای آن از سنگ‌های بزرگ استفاده گردیده است. طریقه ساخت آن به گونه‌ای است که بینندگان تصور می‌کنند با یک بنای مسکونی روبرو هستند. در داخل این فانوس دریایی یک دستگاه با قابلیت پخش قوی نور قرار داده‌اند. ارتفاع کلی بنا به ۲۱ متر میرسد. از آنجایی که معماران اصلی فانوس دریایی باتومی فرانسوی بوده‌اند سبک معماری آن شباهت زیادی به خانه‌های فرانسوی دارد. علاقه‌مندان می‌توانند به بالای این برج دریایی رفته و از ارتفاع ۲۱ متری منظره زیبای دریای سیاه و همچنین بسیاری از جاذبه‌های گردشگری واقع در اطراف آن را مشاهده کنند.

مکان قرارگیری فانوس دریایی باتومی

همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد فانوس دریایی باتومی در یکی از سواحل این شهر بندری گرجستان واقع شده است. برای دسترسی به آن کافی است آدرس زیر را دنبال کنید:

  • Miracle Park, Batumi, Georgian

علاقه‌مندان به بازدید می‌توانند با کرایه تاکسی به راحتی به این مکان دست یافته و از آن بازدید کنند. خبر خوب اینکه بازدید از این بنا و رفتن به درون آن برای عموم آزاد بوده و نیازی به تهیه بلیط ورودیه نیست. در نتیجه به صورت کاملا رایگان می‌توان از این برخ تاریخی و ارزشمند در شهر باتومی دیدن کرد. در صورتی که تصمیم خود را برای رفتن به سمت این فانوس دریایی گرفته‌اید توصیه می‌کنیم حتما به بالای آن رفته و به همراه داشتن دوربین عکاسی را فراموش نکنید. چرا که از ارتفاعات بالای این برج منظره بسیار زیبا و دیدنی قابل رویت خواهد بود و می‌توانید عکس‌های زیبایی را برای خود به یادگار بگذارید.

 

هتل‌های نزدیک به پارک‌ آبی باتومی

۰۷ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران