خوردن بهترین غذای دریایی در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
خوردن بهترین غذای دریایی در گرجستان

خوردن یک غذای دلچسپ دریایی در شهرهایی که در مجاورت دریا قرار گرفته‌اند، مزه دیگری دارد. باتومی یکی از شهرهایی است که در سفر خود با تور گرجستان می‌توانید چنین تجربه‌ای را داشته باشید. این شهر در یک منطقه گرمسیرى و در نزدیکى دامنه کوه‌هاى قفقاز واقع شده و در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران بوده است. باتومی انتخاب خوبی برای انجام تفریحات آبی و ساحل در فصل تابستان به شمار می‌رود. هر چند تفلیس هم به عنوان پایتخت این کشور رستوران‌های دریایی خوبی دارد و شما در هر کدام از این شهرها که باشید، حتما چند وعده خود را به خوردن غذاهای دریایی اختصاص دهید.

 

رستوران‌های دریایی خوب در تفلیس

تفلیس یا تبیلیسی بزرگ‌ترین شهر و پایتخت گرجستان در ۱۲۰ کیلومتری رشته کوه‌های قفقاز و در ۲۵۰ کیلومتری دریای سیاه قرار گرفته است و هر ساله گردشگران زیادی به خود می‌بیند. از آنجایی که غذای دریایی یکی از محبوب‌ترین غذاهایی است که معمولا گردشگران تور تفلیس تمایل به امتحان کردن آن دارند، می‌توانند به یکی از رستوران‌های نام برده بروند و یک بشقاب خوشمزه از موجودات دریایی میل کنند.

رستوران آندروپوفز ایرز Andropov’s Ears

رستوران گوش‌های آندروپوف یا همان Andropov’s Ears اختصاصا به غذاهای دریایی شهرت دارد و از بهترین‌ رستوران‌ها در تفلیس به شمار می‌رود و سرآشپز معروفی دارد. حتما در میان گشت‌وگذارهای خود در تفلیس یک بار به اینجا بروید و از انواع ماهی‌های تازه، خرچنگ‌، میگو و صدف سفارش دهید. مطمئن باشید غذاهایی با کیفیت رستوران‌های مطرح دنیا برای شما سرو خواهد شد. بنا به انتخاب نوع غذا آماده شده و با تزیین بسیار عالی و حرفه‌ای سر میز شما آورده می‌شود. محیط رستوران هم شامل یک سالن با میزها و صندلی‌های راحت و یک سالن روباز در بخش بالکنی می‌شود که نمای بسیار زیبایی از شهر را پیش چشمان شما قرار می‌دهد.

 

بهترین رستوران‌های غذای گیاهی باتومی

آدرس: میدان جمهوری، First Republic Square، هتل Radisson Blu Iveria Hotel


رستوران فیش‌ اند چیپس بیگ ددی Big Daddy's Fish and Chips

فیش اند چیپس یا همان ماهی به همراه سیب ‌زمینی سرخ کرده یکی از غذاهای معروف بریتانیایی است که در همه جای دنیا طرفدار دارد. اما هر جایی این غذا به درستی و در خوشمزه‌ترین حالت پخت نمی‌شود. به همین دلیل برای خوردن فیش اند چیپس باید رستورانی پیدا کنید که این غذا را با عطر و طعم خوش برای شما سرو کند. اگر منوی این رستوران را ببینید، می‌توانید از انواع غذاهای خوشمزه مانند ساندویچ برگر ماهی و ماهی کبابی سفارش داده و نوش جان کنید. رستوران بیگ ددی در منطقه‌ای به نام Aghmashenebeli ، شماره ۴۹/۲واقع شده است.

رستوران ساکورا Sakura

ساکورا یکی از رستوران‌های خوب تفلیس برای سفارش انواع غذاهای دریایی همچون ماهی‌ و میگوست. این رستوران که از ۱۲ تا ۲ بعد از ظهر غذاهای خوشمزه‌ای برای شما سرو می‌کند، منوی عالی دارد. اما قیمت‌ها در سطح بالا بوده و کمی گران است. هر چند کیفیت و تازگی غذاها به آن می‌ارزد.

آدرس: گرجستان، تفلیس، خیابان عباشیدزاده Abashidze شماره ۲۹


رستوران داینهال Dinehall

رستوران داینهال فضایی بزرگ، گرم و دلنشین دارد که به زیبایی طراحی شده و غذاهای متنوعی سرو می‌کند. سرویس‌دهی این رستوران عالی است و غذاهای باکیفیتی دارد. رستوران Dinehall که در خیابان مشهور rustavelies واقع شده، از ساعت هشت صبح تا دوازده شب آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگرانی است که می‌خواهند یک وعده غذای خوشمزه میل کنند. این رستوران یک بخش فضای باز دارد که می‌توانید با خیال آسوده در هوای دلپذیر بنشینید و از چشم‌انداز پیش رو لذت ببرید. اگر می‌خواهید سیگار بکشید، در این رستوران بخشی در طبقه همکف مخصوص افرادی در نظر گرفته شده است که سیگاری هستند. همچنین این رستوران سرویس غذای خود را به صورت بیرون‌بر هم ارایه می‌کند و این امکان برای شما وجود دارد که غذای خود را بگیرید و با خود به طبیعت بکر بیرون شهر یا محل اقامتتان ببرید.

 

معرفی ۳ رستوران برتر ژاپنی در باتومی

رستوران‌های دریایی خوب در باتومی

باتومى دومین شهر بزرگ گرجستان در مجاورت دریاى سیاه قرار گرفته است. این شهر که در یک منطقه نیمه گرمسیری و در دامنه کوه‌های قفقاز واقع شده ، یک مقصد توریستی محبوب در این کشور به شمار می‌رود. باتومی یک بندر مهم دریایی است که صنایعی همچون کشتی‌سازی و فرآوری مواد غذایی دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر و جاذبه‌های دیدنی آن، مقصد مناسبی برای گردشگران محسوب می‌شود. شما پس از گردش و بازدید از جاهای مختلف تور باتومی و سواحل آرامش می‌توانید به یکی از رستوران‌های خوبش رفته و یک نوع غذای دریایی خوشمزه میل کنید.

رستوران مارسیل Marseille

یکی از رستوران‌های خوب و پرطرفدار باتومی در سایت تریپ ادوایزر رستوران مارسیل است. این رستوران با ظاهر و فضایی معمولی، غذاهای خوشمزه‌ای ارایه می‌کند که تا به امروز باعث جذب شکم‌گردان بسیاری شده است. رستوران مارسیل با منویی بلند بالا از غذاهای اروپایی، دریایی، اروپای شرقی و گیاهی جزو گران‌ها به شمار می‌رود. مارسیل هم ناهار غذا می‌پزد هم برای شام. هر موقع که به این رستوران می‌روید حتما ازغذاهای دریایی موجود در منو سفارش دهید. هر پرس غذای این رستوران معمولا حجم زیادی دارد و اگر کم غذا هستید، شاید بخواهید دو نفره هر کدام از آنها را میل کنید. فضاى داخلى رستوران مارسیل زیباست و یک فضای باز هم جداگانه براى سرو غذاهاى دریایى و اروپایى دارد. شما می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا دوازده شب به اینجا مراجعه کنید.

آدرس: گرجستان، باتومی ۶۰۰۰، خیابان گوگباشویلی


رستوران بلو ویو Blue wave

رستوران موج آبی یا بلو ویو یک رستوران سه طبقه است که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای دارد و غذاهاى دریایى، محلی و روسى سرو می‌کند. فضای داخلی این رستوران به زیبایی تزیین شده و با سفارش هر غذا می‌توانید از طعم دلچسب آن لذت ببرید.

 

غذاهای آسیایی در ۱۱ کافه رستوران‌ تفلیس

رستوران آنکل فنگز uncle Fengs

رستوران آنکل فنگز یکی از رستوران‌هایی است که شاید نامش به گوشتان خورده باشد. این رستوران با اینکه فضاى کوچکى دارد اما همیشه تعداد مشتریانش بیش از حد معمول است. در صورتی که یک نوع غذای دریایی باکیفیت می‌خواهید و برای شما اندازه و چشم‌انداز رستوران مورد نظرتان چندان اهمیت ندارد، یک غذای خوشمزه را در این رستوران سفارش دهید. علاوه بر این انواع غذاهای آسیایی، چینی و گیاهی هم در آنکل فنگز سرو می‌شود.

رستوران اسکای ۳۶۰ Sky 360

به هر شهری که سفر کنید، برخی رستوران‌های شیک و لوکس وجود دارد که تعدادی از گردشگران را به خود جذب می‌کنند. رستوران اسکای ۳۶۰ یکی از این رستوران‌هاست. شهرت این رستوران و بار اسکای ۳۶۰  بیش‌تر به خاطر چشم‌انداز پانوراما و ۳۶۰ درجه آنجا است. تماشای شهر باتومی و دریای سیاه به هنگام خوردن غذا لذت‌بخش خواهد بود. اسکای ۳۶۰ در خیابان روستاولی و در طبقه‌ ۲۰ هتل شرایتون قرار دارد و نام آن آوازه شهر باتومی است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای بین‌المللی، گیاهی، دریایی و محلی را سفارش دهید. همچنین در منوی ویژه رستوران غذاهای گریل ‌شده هم وجود دارد. اجرای موسیقی‌ زنده یکی دیگر از امکانات جذابی است که اسکای ۳۶۰ برای مهمانان خود در نظر می‌گیرد. با توجه به این که رستوران در هتل واقع شده، شما از امکاناتی همچون فضای اختصاصی پارک خودرو، بار، پذیرش کارت اعتباری و اینترنت رایگان نیز برخوردار می‌شوید. اسکای ۳۶۰ هر روز از ساعت دوازده بعد از ظهر تا نیمه شب باز است.

 

بهترین رستوران‌های کوتایسی گرجستان

آدرس: خیابان روستاولی Rustaveli Street 28

 

رستوران نِفِل اسکای Nephele Sky

نفل اسکای یکی دیگر از بهترین رستوران‌های باتومی به شمار می‌رود. سرویس‌دهی، کیفیت و تنوع غذاهای این رستوران عالی است و موقعیت مکانی خوبی دارد. رستوران نفل اسکای واقع در خیابان روستاولی و در طبقه‌ بیستم هتل هیلتون یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های باتومی است که چشم‌اندازش دریای سیاه است. نشستن در تراس این رستوران با هوای مطبوع ساحلی اشتهای شما را باز می‌کند و خوردن یک بشقاب غذای دریایی خوشمزه شما را سر حال می‌آورد. در این میان شما در فضایی زیبا با طراحی حرفه‌ای و نورپردازی شده به همراه موسیقی آرام خاطره‌ای به یاد ماندنی را به ذهنتان می‌سپارید. رستوران نفل اسکای انواع غذاهای اروپایی، بین‌المللی و نوشیدنی را در ناهار و شام سرو می‌کند و امکان رزرو میز، پارکینگ اختصاصی، پذیرش کارت‌های اعتباری، اینترنت رایگان را برای مهمانان فراهم کرده است. این رستوران از روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت دوازده ظهر تا نیمه‌های شب باز است و در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه خدمات خود را از ساعت دوازده تا ۲ صبح ارایه می‌دهد.

رستوران تراس‌های ادمیرال The Admiral’s Terrace

در نزدیکی ساحل دریای سیاه، در هتل آدمیرال باتومی واقع در خیابان گوگیاشویلی باتومی، یکی از بهترین رستوران‌های شهر را خواهید یافت. رستوران تراس‌های ادرمیرال چشم‌انداز بی‌نظیری رو به دریا دارد و با سلیقه و دقت طراحی شده است. هوای مطبوع، چیدمان جذاب و دنج میزها و آلاچیق‌ها، موسیقی زنده و غذاهای متنوع و با کیفیتش گردشگران زیادی را برای خوردن انواع غذاهای دریایی، غذاهای اروپایی، مدیترانه‌ای، ایتالیایی، بین‌المللی و محلی ترغیب می‌کند. امکان رزرو میز و خوردن یک وعده غذای خوشمزه هر روز از ساعت یک بعد از ظهر تا نیمه شب برای همه افراد وجود دارد.

آدرس: خیابان Gegebashvili، The Admiral Hotel


رستوران ابرها Clouds

در طبقه هجدهم هتل رادیسون بلو واقع در خیابان نینوشویلی، رستورانی وجود دارد که شما را به روی ابرها می‌برد. اگر به ارتفاعات و بلندی علاقه دارید و از چنین چشم‌اندازی لذت می‌برید، رستوران ابرها یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما در سفر به باتومی است. این رستوران غذاهای متنوعی همچون غذاهای بین‌المللی، گیاهی و اروپایی دارد. همچنین اگر می‌خواهید تجربه خوبی از خوردن یک وعده غذای دریایی داشته باشید، این رستوران بهترین غذا را برای شما سرو می‌کند. به طوری که طعم و بوی آن در خاطرتان خواهد ماند.

 

۱۰ رستوران‌ محبوب مردم محلی تفلیس

آدرس: خیابان نینوشویلی، Ninoshvili Street At the Radisson Blu, Batumi


رستوران روف تاپ اسپکتروم Spectrum Rooftop

رستوران روف تاپ اسپکتروم یکی دیگر از رستوران‌های خوب باتومی با چشم‌انداز دریا است. این رستوران غذاهای دریایی، بین‌المللی و اروپایی باکیفیتی را همراه با موسیقی زنده برای شما سرو می‌کند. این رستوران از ساعت ده صبح تا چهار صبح باز است و امکانات خوبی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

آدرس: Batumi، Lech and Maria Kavhensky St

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران