استراحت بهترین مناطق اطراف باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
استراحت بهترین مناطق اطراف باتومی

در سمت ساحلی گرجستان، سواحل مرکزی دریای سیاه شهر زیبا و کارت پستالی باتومی واقع شده است. این شهر توسعه یافته‌ترین و توریستی‌ترین شهر ساحلی گرجستان است که یکی از مقاصد پر طرفدار تور گرجستان محسوب می‌شود. این شهر که حالت قدیمی آن جایش را به ساختمان‌های مدرن داده است، دارای زندگی شبانه پویا و فعال و گزینه‌های غذاخوری فراوانی است. اوج گردشگری در تور باتومی نیز ماه‌های فصل تابستان است که هوا گرم و دریا مناسب برای شنا و تفریحات ساحلی است. در اینجا بهترین ریزورت‌های حاشیه دریای سیاه برای اقامتی آرام و دور از شلوغی باتومی را معرفی می‌کنیم.

 

Anaklia

آناکلیا استراحتگاهی ساحلی در نزدیکی باتومی و در منطقه سامگرلو است که قدمت پیدایش آن به عصر برنز برمی‌گردد. بعد از این که در قرن پانزدهم پادشاهی گرجستان تقسیم شد ناکلیا تبدیل به شهری بندری و مهم شد. پس آن عثمانی‌ها شهر را تصرف کردند که در طی اشغال عثمانی‌ها آناکلیا به شهری مهم بندری برای تجارت برده‌ها تبدیل شد. امروزه، آناکلیا یک استراحتگاه آرام با هتل‌های خوب در گوشه و کنار شهر است. پل ۵۵۲ متری روستای Ganmukhuri را به اقامتگاه متصل می‌کند. اگر قبلا اسم GEM Fest را شنیده‌اید پس حتما می‌دانید جشنواره‌ موسیقی است که همه ساله در این منطقه برگزار می‌شود و باعث شده تا بین گردشگران کشورهای همسایه به مقصدی محبوب تبدیل شود.

 

پارک ملی ماچاخلا، طبیعت کوهستانی باتومی

گریگولتی

گریگولتی که در منطقه گوریا واقع شده از مقاصد معروفی است که به خاطر درمان بسیاری از امراض شناخته شده‌ است. این اقامتگاه که در منطقه شهرداری لانچخوتی واقع شده ، دارای یک ساحل ماسه‌ای مغناطیسی است که حاوی ذرات کوچک مگنتیت، تیتان-مگنتیت یا ایلمنیت است. به صورت که حمام شن باعث می‌شود تا ماسه گرم بر بدن انسان اثر حرارتی ایجاد کرده و روند ایمنی بدن را تحریک می‌کند به این ترتیب متابولیسم بدن بالا می‌رود. همچنین باعث تسکین سیستم عصبی و کمک به بیماری‌های روماتیسمی می‌شود. به علاوه بخشی از ساحل با یک نخلستان درخت کاج همراه است و باعث ایجاد یک اقلیم خاص می‌شود. زیرساخت‌های اینجا به اندازه شهرهای دیگر دریای سیاه توسعه یافته نیست، اما چند مسافرخانه خانوادگی برای راحتی روزهای تعطیل شما وجود دارد.

شکوتیلی

شکوتیلی یکی دیگر از استراحتگاه‌های دریای سیاه در منطقه گوریا است که در بین دیگر شهرهای ساحلی کوبولتی و اورکی واقع شده است. مانند گرگولتی، شکوتیلی نیز در زمان حکومت عثمانی به یک ایستگاه دریایی تبدیل شد و رونق گرفت و درست مثل گرگولتی، اینجا نیز دارای یک ساحل ماسه‌ای مغناطیسی و یک نخلستان درخت کاج است. آب شفاف، شن و ماسه مغناطیسی، تابش خورشید و رایحه‌ای از درختان برگ سوزنی، فضای مطبوعی را ایجاد می‌کند که برای فرار موقت از تفلیس بی‌نظیر است. همچنین تم پارک با نام Tsitsinatela (کرم شب تاب به زبان گرجی) وجود دارد که فرصت بازدید از ۴۰ جاذبه برتر را در مساحتی در ۱۴.۵ هکتاری فراهم می‌آورد.

 

بازدید از نقاط طبیعی اطراف باتومی

اورکی

اورکی مشهورترین شهر ساحلی در گوریا است و مشابه شکوتیلی و گریگولتی، دارای یک ساحل ماسه‌ای مغناطیسی است. در واقع به خاطر آب و هوای نیمه گرمسیری، خورشید، دریا و شن و ماسه با خواص درمانی، اورکی به یک مقصد خوب برای خانواده‌های محلی و درمان مشکلات مختلف سلامتی تبدیل کرده است.

کبولتی

کوبولتی در گرجستان در منطقه آجارا واقع شده و بعد از باتومی دومین مقصد مورد علاقه مردم محلی محسوب می‌شود. علاوه بر ساحل، این منطقه فرصت‌های سفر یک روزه خوبی را به منابع طبیعی طبیعت کوبولتی و کینتریشی فراهم می‌کند که در آن می‌توانید اوقات خود را در طبیعت سپری کنید، با تنوع زیستی محلی آشنا شوید و یکی از عجایب کشور  باتلاق‌های ایسپانی را ببینید.

Tsikhisdziri 

Tsikhisdziri که شهری کوچک در شهرداری کوبولتی، یک مکان باستانی و یکی دیگر از مناطق ساحلی دریای سیاه است. در اینجا می‌توانید ویرانه هایی از یک شهر مستحکم در اواخر دوران باستان دیدن کنید که به شهر قلعه پترا، ساخته شده توسط رومیان معروف است. این شهر با چندین مهمانسرا بسیار کوچک مکانی عالی برای گذراندن تعطیلات تابستانی آرام و به دور از جمعیت است.

 

۵ تجربه خاص در سفر به باتومی

گونیو

گونیو یک شهرک در نزدیکی باتومی  و یکی از محبوب‌ترین استراحتگاه‌های دریای سیاه برای مردم محلی است. مشابه Tsikhisdziri، گونیو فقط فرصتی برای آفتاب گرفتن در ساحل ارائه نمی‌دهد بلکه دوستداران فرهنگ می‌توانند یک گشت و گذار کوچک در یک قلعه رومی، قلعه گونیو، که قدمت آن به قرن اول میلادی می‌رسد، انجام دهند.

 

۱۷ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران