موزه روباز مائوسلیوم در بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
موزه روباز مائوسلیوم در بدروم

تور بدروم به دلیل سواحل فوق‌العاده و مناظر طبیعی چشمگیری که دارد به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین توریست‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است. به طوری که می‌توانید با سفر به این شهر زیبا سفری در آرامش و اوج لذت را تجربه کنید. از طرفی دیگر با استقبال توریست‌ها از سفر کردن به بدروم هتل‌ها و  اقامتگاه‌های بسیار متنوع و شیکی نیز تاسیس شده‌اند. البته همه چیز محدود به این موارد نبوده و شما می‌توانید در سفر خود به این شهر توریستی ترکیه از بناها و جاذبه‌های گردشگری تاریخی آن نیز دیدن کنید. یکی از این مکان‌ها که کمتر کسی از وجود آن خبردار است موزه روباز مائوسلیوم بدروم نام دارد. این موزه در نوع خود بی‌نظیر بوده و توصیه می‌کنیم در سفر خود به بدروم حتما مدت زمانی را برای رفتن و بازدید از آن اختصاص دهید. ما نیز به نوبه خود در این مقاله شما را با جزئیات بیشتر این موزه زیبا آشنا می‌کنیم.

 

معرفی موزه روباز مائوسلیوم بدروم

موزه‌ها همواره در تمامی سفرهای گردشگری برای مسافران جذابیت بسیار زیادی داشته‌اند. موزه مائوسلیوم بدروم نیز یکی از موزه‌های دیدنی شهر بدروم ترکیه است که بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان را در سفر به این شهر ساحلی ترکیه جذب خود می‌کند. در این موزه گوری متعلق به Mausoleion یکی از پادشاهان سلسله کاریا وجود دارد و همین باعث شده تا آن را با نام موزه مائوسلیوم بشناسند. بنای موزه دارای ساختاری عظیم و سبک معماری باشکوهی است که هر بیننده‌ای را در نگاه اول مجذوب خود می‌کند. البته بسیاری از بخش‌های آن به مرور زمان در اثر حوادث طبیعی از بین رفته‌اند و حالتی ویرانه به خود گرفته‌اند. یکی از مخرب‌ترین حوادث که بنای مائوسلیوم بدروم شاهد آن بود وقوع زلزله‌ای در منطقه آناتولی بود. هم اکنون موزه روباز مائوسلیوم بدروم به عنوان یکی از عجایب هفتگانه شناخته می‌شود و با استقبال شدید گردشگران همراه است.

علاوه بر ظاهر باشکوه، قدمت بالای موزه رو باز مائوسلیوم نیز باعث شده تا بر ارزش آن افزوده شود. طبق تحقیقات باستان شناسان و کاوش‌هایی که در این مکان انجام شده سنگ‌هایی متعلق به دوران پادشاه مائوسلیوم در آن پیدا شده است. نکته جالب توجه در خصوص این سنگ‌ها شباهت بسیار زیاد آن‌ها با سنگ‌هایی است که در ساخت بنای مربوط به قلعه بدروم نیز استفاده شده‌اند. این اکتشافات توسط گروهی از باستان شناسان انگلیسی در قرن ۱۹ حاصل شده است. به همین دلیل آن‌ها چند قطعه از زیباترین و خاص‌ترین سنگ‌ها را به کشور خود برده و امروزه در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته‌اند.

 

بهترین سواحل در بدروم و اطراف

تاریخچه موزه روباز مائوسلیوم بدروم

موزه مائوسلیوم بدروم در دوران سلطنت پادشاه مائوسلیوم بنا شده که قرار داشتن گوری از این پادشاه درون آن گواهی بر این موضوع است. با توجه به قدمت طولانی که موزه روباز مائوسلیوم دارد این مکان شاهد فراز و نشیب‌های تاریخی بسیار زیادی در گذر زمان بوده است. به طوری که در حال حاضر بسیاری از کاخ‌های آن تخریب و به طور کلی نابود شده است. افرادی که به مکان‌های تاریخی و قدیمی علاقه‌مند هستند، هرگز نباید بازدید از این مکان تاریخی را در سفر خود با تور ترکیه فراموش کنند. اگر قصد بازدید از موزه مائوسلیوم را داشتید حتما دوربین عکاسی خود را نیز به همراه داشته باشید. چرا که قرار است عکس‌های بی‌نظیری را از در آنجا ثبت و در فضای مجازی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

ورزش‌ و طبیعت‌گردی در سفر به بدروم

بازدید از موزه روباز مائوسلیوم

در گذشته کم‌تر کسی از وجود چنین موزه متفاوت و تاریخی در بدروم آگاه بود. به همین تعداد افراد کمتری در سفر خود از این موزه بازدید می‌کردند. اما امروزه با شناخت بیشتری که توریست‌ها از آن پیدا کرده‌اند سالانه افراد بسیاری برای بازدید مسیر موزه روباز مائوسلیوم را در پیش می‌گیرند. نکته خوب دیگر اینکه ورود و بازدید از آن رایگان بوده و شما بدون نیاز به تهیه بلیط ورودیه می‌توانید از این موزه تاریخی دیدن کنید. علاوه بر آن بازدید عموم در تمامی ساعات روز از این مکان آزاد است و در هر ساعتی از روز که وقت آزاد داشتید می‌توانید به دیدن آن بروید. برای رفتن به موزه روباز مائوسلیوم در تور بدروم می‌توانید تاکسی را کرایه کنید و مسیر این مکان را در پیش بگیرید. اما اگر به فکر داشتن سفری اقتصادی هستید کرایه دوچرخه نیز می‌تواند گزینه خوبی به حساب آید.

 

راهنمای سفر انفرادی به بدروم

۱۶ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران