راهنمای اولین سفر به کاپادوکیا

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
راهنمای اولین سفر به کاپادوکیا

وقتی برای اولین بار پا به کاپادوکیا می‌گذارید، مسلما حسی شبیه به هیچ کدام از سفرهایتان نخواهید داشت. این مکان یکی از عجیب‌ترین جاها در این کره‌ی خاکی است که حتی اگر عکس‌هایش را هم با دقت دیده باشید، باز هم برایتان باورنکردنی خواهد بود. .

از فرم خاص صخره‌ها تا هتل‌های غاری و خیلی چیزهای دیگر، مسلما همه چیز در ابتدا تازه و متفاوت به نظر می‌آید و به همین دلیل است که بهتر است با خواندن این راهنمای نسبتا کامل از سفر با تور کاپادوکیا، سفر خود را برنامه‌ریزی نمایید.

 

کاپادوکیا چطور جایی است

کاپادوکیا نام منطقه‌ای تاریخی در ترکیه است که سال‌هاست هم برای گردشگران جایی دیدنی محسوب می‌شود و هم برای باستان شناسان جایی شگفت‌انگیز است. جایی درست در مرکز ناحیه‌ی آناتولی که با داشتن جاذبه‌های جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی و البته فعالیت‌های تفریحی که می‌توان در آن انجام داد، هر ساله به تعداد گردشگرانی که از این مکان دیدن می‌کنند، افزوده می‌شود.

از مهم‌ترین جاذبه‌های کاپادوکیا می‌توان به هتل‌های غاری کاپادوکیا، دره‌ی سرخ، شهرهای زیرزمینی باستانی، موزه‌های فضای باز و ... اشاره کرد.

بهترین زمان برای بازدید از کاپادوکیا

بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این منطقه‌ی دیدنی است. تابستان‌ها این ناحیه به شدت گرم می‌شود و البته با توجه به تعطیلات، شلوغ‌ترین حالت خود در سال را نیز تجربه می‌کند زمستان نیز با توجه به سرمای هوا و بارش‌های مداوم برف، پیشنهاد می‌کنیم پاییز و بهار را برای تور کاپادوکیا انتخاب کنید که هم هوایی ایده‌آل را تجربه نمایید و هم این که در ازدهام گردشگران از تجربه بعضی فعالیت‌ها مخصوصا بالن سواری محروم نشوید.

 

بهترین رستوران‌های کاپادوکیا

چطور به کاپادوکیا سفر کنیم

برای کسانی که به تور ترکیه در هر نقطه‌ای از این کشور می‌روند، این امکان وجود دارد که با پرواز خود را به کاپادوکیا برسانند. پروازهای داخلی ترکیش ایرلاین تقریبا همه روزه از نقاط مختلف کشور به این منطقه پرواز می‌کنند. اما کسانی که قصد سفر مستقیم به این منطقه را دارند، تور کاپادوکیا بهترین انتخاب است. شما می‌توانید با انتخاب یک تور مناسب از مقتدرسیر تابان، هتل و پرواز را با تخفیف ویژه تهیه کرده و همچنین گشت‌های شهری و بیمه مسافرتی را نیز در اختیار داشته باشید.

در کجای کاپادوکیا اقامت داشته باشیم

مسلما خیلی از کسانی که می‌خواهند سفر به کاپادوکیا را تجربه کنند، می‌خواهند در هتل‌های غاری اقامت داشته باشند. گورمه یکی از محبوب‌ترین جاها برای اقامت در کاپادوکیا خواهد بود که هتل‌های متنوعی دارد، رستوران‌های بسیار خوبی در آن تعبیه شده و همچنین به راحتی می‌توانید از موزه روباز آن نیز بازدید کنید. هتل‌های غاری این ناحیه عالی هستند و می‌توانید بهترین‌ها را در آن پیدا کنید.

اما اگر به هر دلیلی خواستید در جاهای دیگر کاپادوکیا اقامت داشته باشید، به اورگوپ بروید که در واقع بعضی از بهترین هتل‌های کاپادوکیا در آن واقع شده و در مجموع جایی لوکس‌تر برای اقامت در این جا به شمار می‌رود. اگر از تور کاپادوکیا برای سفر بهره نمی‌برید، حتما هتل خود را از پیش رزرو کنید تا در زمان سفر به مشکل بر نخورید.

 

۱۰ فعالیت برتری که باید در کاپادوکیا تجربه کنید

مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در کاپادوکیا به انجام برسانید

فعالیت‌های متنوع زیادی هستند که حتما باید آن‌ها را مدنظر نگه دارید. بالن سواری از مهم‌ترین آن‌هاست، زیرا تماشای طبیعت صخره‌ای جذاب و متفاوت کاپادوکیا از آسمان، تجربه‌ای فراموش نشدنی برای شما خواهد بود. تورهای مختلف با امتیازات و قیمت‌های متفاوتی در این رابطه برگزار می‌شود که بسته به بودجه و طبع خود، می‌توانید در آن‌ها شرکت نمایید.

تورهای طبیعت گردی به نقاط مختلف کاپادوکیا از جمله دره عشق از دیگر فعالیت‌هایی است که به شما پیشنهاد می‌شود. البته تورهایی با استفاده از اسب، موتور چهار چرخ و وسایل نقلیه دیگر نیز برگزار می‌شود که هم طبیعت گردی و هم تفریح به شمار می‌رود.

نباید فراموش کرد که کاپادوکیا منطقه‌ای تاریخی است و نباید بدون دیدن موزه‌های روباز، شهرهای زیرزمینی و معابد تاریخی، ان‌جا را ترک کرد.

دیگر نکاتی که در مورد کاپادوکیا باید بدانید

بر خلاف انتظار بسیاری، این منطقه‌ی تاریخی دارای کافه‌ها، رستوران‌ها و بارهای بسیار خوبی است که می‌توانید ساعات مختلف روز، غذا و نوشیدنی با کیفیت محلی و غیر محلی را در آن‌ها تجربه کنید. همچنین چند فروشگاه نیز در کاپادوکیا وجود دارد که اغلب به فروش سوغات می‌پردازند.

پیشنهاد ما به شما این است که حداقل ۳ روز برای اقامت در این محل در نظر بگیرید تا بتوانید حداقل مهم‌ترین جاهای کاپادوکیا را ببینید. غیر از هتل، به طور کلی هزینه‌ها در سفر به کاپادوکیا کمی بالاتر خواهد بود. مخصوصا این که باید فعالیت‌های مختلف را در این سفر تجربه کرده و برای هر کدام باید مبلغی بپردازید و از طرفی رستوران‌ها و کافه‌ها نیز قیمتی به نسبت بالاتر از جاهای دیگر ترکیه دارند.

حتما پول نقد همراه داشته باشید، بیمه سفر را فراموش نکنید، شارژر همراه داشته بیاورید چون گیر آوردن شارژری که به موبایلتان بخورد سخت است و در آخر فراموش نکنید که بیشتر زمان خود را به گشت و گذار بپردازید که کاپادوکیا مثل هیچ جای دیگری که تا به حال به آن سفر کرده‌اید، نیست!

 

دانستنی‌هایی در مورد بالن‌سواری در کاپادوکیا

۱۵ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران