راهنمای خرید در کاپادوکیا

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا
راهنمای خرید در کاپادوکیا

کاپادوکیا بدون شک یکی از متفاوت‌ترین مقاصدی است که می‌توانید در تور ترکیه انتخاب کنید. خیلی از گردشگرانی که به این گوشه از ترکیه سفر می‌کنند، تنها برای دیدن شهرهای غاری، پرواز با بالن و بازدید از این طبیعت شگرف به کاپادوکیا رفته‌اند. با این حال بد نیست بدانید، می‌توان در کاپادوکیا نیز کمی خرید کرد و به عنوان سوغات با خود به خانه برد. ما در این نوشته نگاهی انداخته‌ایم به چیزهایی که می‌توانید در تور کاپادوکیا بخرید و این که آن‌ها را از کجا تهیه کنید، انداخته‌ایم. امیدواریم در سفر به این منطقه‌ی رازآلود، به کارتان بیاید.

 

خرید سرامیک در گورمه

در گورمه می‌توانید سرامیک‌های زیبایی برای خرید پیدا کنید. این سرامیک‌ها هم در طراحی‌های کلاسیک و سنتی ارائه می‌شوند و هم مدل‌های مدرن‌تری از آن‌ها در بازار وجود دارد. شک نکنید که هیچ جایی در کاپادوکیا نمی‌توانید سرامیک‌هایی با کیفیت بهتر پیدا اجناس درون گورمه پیدا کنید. این سرامیک‌ها قیمت زیادی هم ندارند و برای سوغات انتخابی عالی محسوب می‌شوند.

 

بهترین هتل‌های غاری در کاپادوکیا

فرش در گورمه

یکی دیگر از چیزهایی که خرید آن را در گورمه پیشنهاد می‌کنیم، فرش است. این سوغات قدیمی که خیلی‌ از خارجی‌ها در تور ترکیه آن را می‌خرند، در گورمه با کیفیت و در طرح‌های بسیار عالی موجود است. فرش‌های دست بافی که در گورمه موجودند، بیشتر شبیه به آثار هنری هستند و ارزش بالایی دارند. البته فرش‌های دست بافت قیمت زیادی هم دارند، اما با این همه قیمت این فرش‌ها از جاهایی همچون استانبول بسیار پایین‌تر است.

لباس در کایسری

اگر به دنبال خرید لباس از بوتیک‌های مختلف هستید، باید سری به کایسری بزنید. در این منطقه از ترکیه، هیچ جایی بهتر از کایسری به این منظور نیست و اگر به دنبال بهترین‌ها هستید، حتما سری به بازار کاپالی چارشی این این شهر بزنید که از جمله بازارهای قدیمی ترکیه نیز محسوب می‌شود. در این بازار انواع اجناس را پیدا خواهید کرد و در اطراف شهر نیز چندین بوتیک مختلف وجود دارد که به آن‌ها نیز می‌توانید مراجعه کنید.

همچنین یک مرکز خرید جمع و جور و بسیار خوب در کایسری وجود دارد با نام Kayseri Forum که از جمله جاهای خیلی خوب برای خرید است. این مکان سه طبقه داشته و خیلی از برندهای محلی و بعضی از برندهای متوسط بین‌المللی نیز در آن شعبه‌هایی دارند. اگر به دنبال یک مرکز خرید خوب با فروشگاه‌های متعدد، لباس‌های با کیفیت، کافه و رستوران و مجموعه سینمایی می‌گردید، تنها انتخاب شما در این منطقه، Kayseri Forum است.

 

معرفی برترین هتل‌های کاپادوکیا، ترکیه

آثار هنری در گورمه

از قدیم گورمه به آثار هنری‌اش معروف بوده و هنوز هم خیلی از خطاطان، نقاشان و هنرمندان آثار بصری در آن جا به فروش کارهای خود می‌پردازند. شما آثار شاخصی را می‌توانید در گالری هنری Naile پیدا کنید، اما خط‌نگاری‌هایی که روی آثار چوبی یا سرامیک انجام می‌شوند، در دسترس‌ترین و ارزان‌ترین آثار هنری خواهند بود که می‌توانید در تور کاپادوکیا برای خود بخرید و به خانه ببرید.

پارچه در کایسری

بازاری که پیش‌تر از آن صبحت کردیم، از قرن ۱۵ میلادی در کایسری فعال است و یکی از چیزهایی که همیشه بازار آن در این شهر گرم بوده، پارچه بوده و هست. این محل نه تنها در منطقه بلکه در ترکیه به پارچه‌هایش معروف بوده و انواع پارچه‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را می‌توانید در این محل خریداری کنید.

 

دانستنی‌هایی در مورد بالن‌سواری در کاپادوکی

خرید لوازم خانه و دکور در گورمه

اگر می‌خواهید برای خانه‌ی خود چیزی تهیه کنید، بد نیست درگورمه به سراغ بازار معروف Sultan’s Charm بروید. این مکان در واقع یک پاساژ نسبتا بزرگ است که اجناس متنوع زیادی در آن به فروش می‌رسد که بخشی از آن به لوازم خانه و دکور مربوط خواهد بود. به طور کلی اگر به دنبال یک خرید با کیفیت هستید و خیلی به دنبال اجناس ارزان یا صنایع دستی نیستید، باید در گورمه به این بازار بروید و زمانی بگذارید و در مغازه‌های آن‌جا بگردید.

زیورآلات در اوچیسار

اگر به دنبال زیورآلات خاص و متفاوت هستید، حتما در اوچیسار سری به Gerome Onyx بزنید. در این جا می‌توانید کالاهای خاص را در کنار زیورآلات معمول بازار مشاهده کنید. یکی از چیزهایی که بسیاری در اوچیسار به دنبال خرید آن هستند، سنگ‌های قیمتی و یا زیورآلاتی است که در آن‌ها از این سنگ‌های قیمتی مورد استفاده قرار گرفته. این محل دقیقا برای چنین جایی است و شما می‌توانید این سنگ‌ها را با قیمتی بسیار مناسب خریداری نمایید.

۱۴ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران