پارک‌های ملی معروف گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
پارک‌های ملی معروف گرجستان

گرجستان کشوری زیبا با طبیعتی بکر و دست نخورده است که با دشت‌ها و جنگل‌های سرسبز پوشیده شده است. به همین دلیل این کشور میزبان جنگل‌های متعدد ملی است که قدمت برخی از آن‌ها به سال ۱۹۱۲ برمی‌گردد. این مناطق حفاظت شده ۷٪ از قلمرو گرجستان را تشکیل می‌دهند و حدود ۷۵٪ از آن‌ها پوشیده از جنگل است. در حال حاضر، مناطق حفاظت شده گرجستان شامل مجموعه‌ای گسترده و متنوع از ذخایر طبیعی، مناظر محافظت شده، آثار طبیعی و البته پارک‌های ملی است. ما در اینجا پارک‌های ملی که باید در تور گرجستان از آن‌ها بازدید کنید را معرفی می‌کنیم.

 

پارک ملی متیرالا

این پارک در قسمت غربی رشته کوه آجارا –امرتی و در نزدیکی دریای سیاه واقع شده و مساحتی حدود ۱۵.۶۹۸ هکتار را به تصرف خود در آورده است. ساختمان اداره در Chaqvi است، در حالی که مرکز بازدید کنندگان در ۱۵ کیلومتری آن، در روستای Chaqvistavi واقع شده است. مسیرهای پیاده روی در اینجا مشخص و بسیار مرتب هستند، فقط دو مسیر پیاده روی وجود داردکه پیمودن آن‌ها یک یا دو روز طول می‌کشند. در اینجا می‌توانید پیکنیک کنید و حتی کمپ بزنید، زیرا در سراسر پارک نقاط آتش سوزی مشخصی وجود دارد. بهترین فصل سفر به پارک متیرالا گرجستان بهار، تابستان و اوایل پاییز است.

کاختی، پارک ملی واشلووانی

این پارک ملی که در مساحت ۳۵.۳۵۳ هکتار گسترده شده، در قسمت شرقی منطقه Dedoplistskar قرار دارد که شامل ذخیره‌گاه طبیعی واشلووانی، سه بخش طبیعی تاریخی (تنگه عقاب، جنگل سیلابی Kaklisyure Alazan و لجنزار آتشفشانی Takhti-Tepa) و پارک ملی واشلووانی می‌شود. این پارک به خاطر شباهت‌های ژنیکی درختانش با درختان سیب و پسته شبیه باغ‌های میوه به نظر می‌رسد. هر دوی بخش اداری و بخش بازدید عموم در Dedoplistskaro واقع شده‌اند. مسیرهای پیاده‌روی در اینجا متنوع هستند و بسته به اینکه به کدام مورد علاقه دارید، از ۱ تا ۷ روز طول می‌کشند. در طول مسیرها مکان‌های پیکنیک، اردوگاه ها، جایگاه آتش و خانه‌های ییلاقی در دسترس قرار گرفته‌اند. توجه داشته باشید که قبل از حرکت به سمت پارک ملی، باید در مرکز بازدیدکنندگان اعلام حضور کنید، بنابراین باید شناسنامه خود را همراه داشته باشید.

 

بهترین فعالیت‌های خانوادگی در آجارا

پارک ملی کُلختی

این پارک که در غرب گرجستان واقع شده شامل حوضه دریاچه پالیاستومی و خط ساحلی شرقی دریای سیاه است. این پارک به دو قسمت تاریخی گوریا و سامگرلو تقسیم می‌شود. در اینجا تفریحات و فعالیت‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. می‌توانید در دریاچه پالیاستومی و رودخانه پیچوری سوار قایق شوید، به ماهیگیری بروید و یا به تماشای پرندگان بپردازید. حتما در طبیعت زیبای آن پیاده روی کرده و هوای سبک و سالم را به ریه بکشید.

کاختی، پارک ملی توشتی

ذخیره‌گاه طبیعی و پارک ملی توشتی، واقع در شهرداری اخمتا، دارای ۱۱ مسیر گشت و گذار است که با بازدید از روستاهای میراث جهانی یونسکو، امکان مشاهده بخشی از زیبایی‌های منحصر به فرد تاریخی، فرهنگی و طبیعی مناظر توشتی همراه است. در بازدید از مسیرهای این ناحیه از تماشای از چشم اندازهای برج‌های دفاعی قرون وسطایی لذت ببرید. فصل گردشگری در اینجا از ژوئن تا پایان سپتامبر ادامه دارد.

 

طبیعت وحشی پارک ملی کاختی در تور گرجستان

تفلیس، پارک ملی تفلیس

پارک ملی تفلیس که در سال ۱۹۷۳ تاسیس شد، اولین پارک ملی در کشور در نوع خود بود. این پارک در دامنه‌های جنوبی رشته کوه بزرگ قفقاز واقع شده و از رودخانه متکواری تا رودخانه یوری در ارتفاع ۶۰۰-۱۷۰۰ متری از سطح دریا امتداد یافته است. زیرساخت‌ها در اینجا به نسبت پارک‌های ملی دیگر کم توسعه یافته‌تر است، اما در سال ۲۰۱۳ اولین مسیرهای دوچرخه سواری ایجاد شدند. ین پارک دارای سه مسیر پیاده روی the big viewpoint، مسیر متوسط Mamkoda، و مسیر دشوار Mamkoda می‌شود.

مناطق محافظت شده لاگودخی

مناطق حفاظت شده لاگودخی یکی از بهترین مناطق بدوی در جهان است که دارای تنوع چشم انداز طبیعی است. این پارک واقع در لاگودخی، در قسمت شمال شرقی دامنه‌های جنوبی قفقاز واقع شده است. این منطقه حفاظت شده شامل ذخیره‌گاه طبیعی لاگودخی و ذخیره‌گاه مدیریت شده است که از طریق توسعه زیرساخت‌ها، آموزش و کارهای تفریحی شرایط بهینه‌ای را برای درک طبیعت ایجاد می‌کنند. در حال حاضر چهار مسیر نفسگیر در منطقه وجود دارد که مسیر Black Rock Lake سخت‌ترین مسیر از آن است.

 

دیدنی‌های پارک معجزه‌ی باتومی را از دست ندهید

مناطق محافظت شده کینتریشی

یکی دیگر از پارک‌های منطقه آجارا مناطق حفاظت شده کینتریشی است که در ارتفاع ۳۰۰-۲۵۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است. این منطقه دو مسیر مناسب برای پیاده روی یک روزه یا دو روزه به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. مسیر تار تامارا و Box-Tree Stand ساده‌ترین است، در حالی که Yew و Lake Tbikeli متوسط در نظر گرفته می‌شوند. مشابه سایر پارک‌های ملی، مکان‌های کمپینگ، آتشگاه‌ها و مناطق پیک نیک به خوبی مشخص شده‌اند.

۲۴ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران