معروف‌ترین نوشیدنی‌های خاص گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
معروف‌ترین نوشیدنی‌های خاص گرجستان

اینکه بدانید در میان انبوه نوشیدنی‌های متنوعی که در کشورهای متفاوت به فروش می‌رسند، بهترین نوشیدنی‌های غیرالکلی کدام‌ها هستند، کار شما را در سفر راحت می‌کند. به این ترتیب می‌توانید هر چیزی که باب سلیقه خودتان هست را سفارش دهید و بعضا نوشیدنی‌هایی که مختص یک خطه خاص هستند را امتحان کنید. در سفر با تور گرجستان نیز اوضاع به همین ترتیب است و در کنار انواع نوشیدنی‌های خوشمزه، بعضی نوشیدنی‌های مختص به گرجستان نیز هستند که بد نیست آن‌ها را بشناسید.

در ادامه ما چند نوشیدنی گرم و سرد عالی به شما معرفی می‌کنیم تا در تور گرجستان آن‌ها را امتحان کنید.

 

آب معدنی

چشمه‌های آب گرم فراوانی در گرجستان هستند و به همین دلیل شرکت‌های مختلف با برندهای متفاوت، آب‌معدنی‌های مخصوص به خود را وارد بازار می‌کنند. هر کدام از این آب‌ها مزه‌ی خاص به خود و همچنین میزان مواد معدنی متفاوتی دارد. معروف‌ترین آن‌ها برند Borjomi است که از آب‌ چشمه‌های آب گرم کوه باکوریانی در شهری به همین نام پر می‌شوند. به غیر از این برند، بد نیست آب‌های Nabeghlavi، Likani و Sairme را نیز امتحان کنید.

 

بهترین مقاصد تابستانه برای سفر به گرجستان

نوشیدنی‌های گرجستان

Kvass

این نوع نوشیدنی خاص در واقع همان ماءالشعیر خودمان است که به شکل‌های مختلف و در طعم‌های مختلف عرضه می‌گردد. مدل‌هایی که رنگ روشن دارند عموما بدون اضافه شدن مزه‌ی خاص بوده و طعم تلخ دارند و آن‌ها که رنگ تیره دارند با اضافه شدن طعم و آب میوه‌های مختلف طعم‌دار می‌شوند. برندهای مختلف این نوشیدنی را تولید می‌کنند که تقریبا به هر فروشگاهی که بروید آن را پیدا خواهید کرد.

Kvass

لیموناد

گرجی‌ها به تولید لیمونادهای بسیار خوشمزه نیز معروفند. نوشیدنی که در زمان کمونیست در این کشور به محبوبیت رسید و حالا با طعم‌ها و مزه‌های مختلف، توسط برندهای زیادی به بازار عرضه می‌شود. البته شاید کمی طعم لیمونادهای گرجی متفاوت باشد. مزه‌ی ترخون کاملا به زبانتان خواهد آمد و بر خلاف بسیاری از نقاط دنیا، آن را با طعم میوه‌های دیگر نیز مخلوط می‌کنند. لیموناد یکی از بهترین گزینه‌ها برای روزهای گرم تابستان در سفر به تفلیس خواهد بود.

 

معرفی ۶ رستوران حلال در تفلیس

لیموناد

Lagidze Water

این نوشیدنی خاص را باید مختص به این منطقه دانست. ترکیب آن نیز ساده است، Lagidze Water از سودا و شیره‌ی طبیعی میوه‌های مختلف تهیه می‌شود. این نوشیدنی از اواخر سده نود به وجود آمد، جایی که در گرجستان تصمیم گرفتند تا از شیره‌ی طبیعی به جای طعم‌ دهنده‌ها استفاده کنند. حالا این نوشدنی را تقریبا در هر گوشه‌ای از تفلیس یا شهرهای دیگر پیدا می‌کنید. قیمت گرانی ندارد به صورت سرد سرو می‌‌شود و یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی هست که برای روزهای گرم سال به شدت به شما پیشنهاد می‌گردد.

Lagidze Water

چای تمشک

چای تمشک یک نوشیدنی بسیار خوشمزه است که آن را با عسل مخلوط کرده و به فروش می‌رسانند. با توجه به زمستان‌های سرد گرجستان، این نوشیدنی مقوی بسیار پرطرفدار است. شیوه‌ی تهیه آن نیز شامل آب داغ، دو قاق مربای تمشک و دو قاشق عسل می‌شود. البته نوع دیگری نیز برای این چای سرو می‌شود.

 

۶ تفریح خاطره‌انگیز در غروب زیبای تفلیس

چای تمشک

قهوه و چای

قهوه کم کم در تفلیس به یک نقطه قوت بزرگ بدل می‌شود. کافه‌های زیادی در سطح شهر هستند که قهوه کلاسیک و نوشیدنی‌های بر پایه قهوه بسیار خوشمزه ارائه می‌کنند. البته نباید چای را نیز نادیده گرفت که از جمله نوشیدنی‌های گرم قدیمی در این کشور است. خود گرجستان نیز باغات چای دارد و مردم این کشور نیز از دیرباز به این نوشیدنی عادت دارند.

نوشیدنی گرجستان

چای بت کوندارا (Betqondara)

کوهستان توشتی یک منطقه تاریخی و بسیار زیبا در شمال شرق گرجستان است که گردشگران زیادی برای دیدنی زیبایی‌هایش به آن منطقه می‌روند. در این منطقه گل‌های زیبای بت کوندارا رشد می‌کنند که از آن‌ها برای دم کردن یک چای بسیار خوشمزه و مفید استفاده می‌شود. کافه‌های مختلفی در توشتی وحتی تفلیس این نوشیدنی خوشمزه را ارائه می‌کنند. گفته می‌شود این دمنوش برای بدن و ذهن مفید بوده و نوشیدن آن آرامش را برایتان همراه خواهد داشت.

 

خوشمزه‌ترین شیرینی‌های سنتی گرجستان

نوشیدنی گرجستان

اگر شما هم در سفرهای خود نوشیدنی یا دمنوشی خاص در گرجستان میل کرده‌اید که از نظرتان خوشمزه بوده، حتما نام آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

۰۳ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران