معبد و موزه باشکوه آنک کوشون سالا، پاتایا

جاذبه‌های گردشگری تایلند
معبد و موزه باشکوه آنک کوشون سالا، پاتایا

اکثر افراد تور تایلند را صرفا با سواحل و طبیعت زیبایش می‌شناسند. به همین دلیل از بازدید معابد و بناهای باشکوه تاریخی این کشور غفلت می‌کنند. برای اینکه بتوانید سفری کامل و به یاد ماندنی به تایلند داشته باشید در این مقاله شما را با یکی از معبدهای زیبای شهر پاتایا به نام آنک کوشون سالا آشنا خواهیم کرد. این مکان علاوه بر معبد به عنوان موزه‌ای دیدنی نیز در این شهر شناخته می‌شود. با مقتدرسیر همراه باشید تا این مکان منحصر به فرد را بیشتر بشناسید.

 

معبد و موزه آنک کوسون سالا پاتایا (Anek Kuson Sala)

آنک کوسون سالا یکی از بناهای مذهبی واقع در شهر پاتایا می‌باشد که از آن به عنوان معبدی برای عبادت چینی‌های ساکن تایلند استفاده می‌شود. این مکان مقدس را بومیان پاتایا با نام ویهارنرا سین (Viharn Sien) نیز می‌شناسند. علاقه‌مندان در تور پاتایا می‌توانند با ورود به آن از آثار هنری و عتیقه‌های مربوط به چینی‌ها بازدید کنند. این معبد باشکوه از سه طبقه ساخته شده که در هر سه طبقه می‌توان جلال و زیبایی‌های به کار رفته در آن را مشاهده کرد. علاوه بر ارزش تاریخی و معنوی که معبد آنک کوسون سالا دارد موقعیت مکانی آن نیز باعث زیبایی هر چه بیشتر آن شده است. چرا که این معبد در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرکز شهر پاتایا و در جوار دریاچه‌ای دیدنی واقع شده است.   

نام آنک کوسون سالا به معنای خانه خدایان است که تاریخ ساخت آن به سال ۱۹۸۷ برمی‌گردد. هم اکنون بیشتر از عبادتگاه از آن به عنوان یک موزه منحصر به فرد که بزرگترین آثار هنری چینی‌ها را در خود جای داده است، یاد می‌شود. از جمله آثاری که در این مکان به چشم می‌خورند می‌توان به عتیقه‌های چینی، تصاویر بودا، مجسمه‌های برنز خدایان چینی و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

 

معرفی تور عکاسی در سواحل و طبیعت پاتایا

قسمت‌های تشکیل دهنده معبد آنک کوسون سالا

معبد آنک کوسون سالا از بخش‌های بسیار جذاب و دیدنی در سه طبقه تشکیل شده است. به این صورت که در نگاه اول با مجسمه‌ای از دو شیر بزرگ از جنس سنگ و چند مجسمه مربوط به شخصیت‌های افسانه‌های چینی روبرو خواهید شد. سپس با ورود به درون موزه معبد آثاری نظیر نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، نقاب‌های مخصوص رزمندگان و جنگجویان چینی، جواهرات و عتیقه‌هایی را مشاهده خواهید کرد. تمامی آثار دیده‌ شده در این مکان بسیار نادر بوده و به همین دلیل ارزش و اهمیت بسیار زیادی در بین چینی‌های ساکن تایلند دارند. بعد از اینکه بازدید از تمامی طبقات و بخش‌های موزه و معبد آنک کوسون سالا تمام شد می‌توانید به قدم زدن در اطراف آن پرداخته و از نشستن در کافه‌ها و رستوران‌های اطراف آن نهایت لذت را ببرید.

سبک معماری معبد آنک کوسون سالا

از آنجایی که معبد آنک کوسون سالا یک عبادتگاه چینی محسوب می‌شود شما به وضوح در بازدید از آن شاهد سبک معماری چینی‌ها خواهید بود. به طوری که بر در ورودی آن مجسمه‌هایی از چهره‌های معروف اساطیری چینی قرار داده شده است. درون موزه نیز می‌توانید ظرف‌ها و مجموعه‌های متعلق به چینی‌ها که از هزاران سال پیش باقی مانده‌اند را مشاهده کنید. بسیاری از متعلقات این مجموعه‌های ارزشمند هدیه‌هایی از طرف دولت چین به تایلند می‌باشند.

در طبقه بالای موزه مجسمه‌های بیشتری از خدایان و الهه‌های چینی به نمایش گذاشته شده‌اند. البته ناگفته نماند که همه چیز محدود به آثار و وسیله‌های مربوط به چینی‌ها نیست. بلکه می‌توان در این مکان آثار مربوط به تاریخ و فرهنگ تایلندی‌ها را نیز کم و بیش مشاهده کنید. سومین و آخرین طبقه از این موزه معبد متعلق به یک سری از تصاویر و نقاشی‌های بودا است که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

تجربه خریدی متفاوت در بازار شناور پاتایا

مسیر دستیابی به معبد آنک کوسون سالا

معبد آنک کوسون سالا در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر پاتایا قرار گرفته است. علاقه‌مندان به بازدید از آن باید مسیری در حدود ۱۰ دقیقه را با ماشین بپیمایند. آدرس دقیق آن در زیر آورده شده است:

Pattaya City, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thiland.

بهترین وسیله برای دسترسی به این معبد کرایه تاکسی می‌باشد. فراموش نکنید که برای رفتن به آن باید بین ساعت‌ ۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ آنجا حضور داشته باشید و در غیر این ساعت‌ها درهای آن برای بازدید عموم بسته خواهند شد. با اینکه امروزه این بنا به عنوان موزه فعالیت می‌کند اما همچنان نام معبد را حفظ کرده و مکانی مقدس برای چینی‌های ساکن تایلند محسوب می‌شود. پس در حین بازدید از آن رعایت نکات مربوط به یک معبد را فراموش نکنید.

۲۸ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران