راهنمای کامل کوله گردی در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
راهنمای کامل کوله گردی در بالی

تور بالی به خاطر سواحل بکر و جنگل‌های سرسبز، گردشگران سراسر دنیا را به خود کرده و مجالس مهمانی گرمسیری را همراه با فرصت های زیادی برای ماجراجویی ایجاد می‌کند. سنت‌های زیبای بومی، فرصت‌های گشت و گذار فراوان و طبیعت زیبا و دیدنی بالی آن را تبدیل به مقصدی محبوب و دوست داشتنی برای کوله‌گردها کرده است. بالی جزیره‌ای به شدت توریستی با تفریحات لاکچری و متنوعی است اما خوشبختانه کوله‌گردها می‌توانند به با اقامت در خانه‌های سنتی و مهمانسراها و گردش‌های منطقه‌ای سفری جذاب را تجربه کنند.

 

کوله‌گردی در بالی

بالی میزبان کوله‌گردها از سراسر دنیا است. در واقع این جزیره با  اقامتگاه ارزان، غذاهای خوشمزه و کم هزینه، مهمانی‌ها، حمل و نقل آسان، گشت و گذار، پیاده روی و شگفتی‌های طبیعی مسحورکننده مقصدی فوق‌العاده محسوب می‌شود. با داشتن زیرساخت‌های توریستی مستقر، ماه‌های ژوئیه، آگوست و دسامبر می‌تواند شلوغ باشد، اما جذابیت جزیره از بین نخواهد رفت. در عوض، شانس دوست یابی در طول مسیر افزایش می‌یابد.

 

نکاتی که بهتر است قبل از سفر به بالی بدانید

رانندگی با اسکوتر را بیاموزید

جاده‌های بالی کوچک و باریک هستند. رانندگی با اسکوتر هم جذاب است و هم ارزان‌تر از گرفتن راننده بوده و در عین حال هم سریع‌تر است. اجاره عادی روزانه حدود ۵۰.۰۰۰ روپیه اندونزی است، اگر لازم است چانه بزنید. اگر هرگز این کار را نکرده‌اید از جایی که اجاره می‌کنید درخواست کنید آموزش سریعی به شما بدهند و فراموش نکنید همیشه کلاه ایمنی سر کنید. از جاده‌های اصلی خارج شوید و در جاده‌های دور افتاده حرکت کنید. نسیم، رایحه‌ها و مناظر به شما احساس وجد می‌آورند.

در مسیر کم‌تر دیده شده حرکت کنید

بالی بزرگ‌تر از آن است که مردم فکر می‌کنند. قسمت شمالی جزیره که دسترسی به آن از شهرهای مرکزی دشوارتر است، معمولا کشف نشده باقی مانده است. بنابراین، برای ماجراجویان مشتاق، این مکان عالی برای رفتن است. اگر به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید ، می توانید در سراسر جزیره فقط با اسکوتر سفر کنید. حتما لباس‌های گرم و آب کافی با خودتان ببرید.

 

تفریح با فیل‌ها در سفر به بالی

فقط پنکیک موز و برنج نخورید

تقریبا هر کسی که به بالی سفر می‌کند خوردن پنکیک موز و برنج را در سر دارد، اما غذاهای سنتی بالی آنقدر گسترده هستند که محدود به این غذا نمی‌شود. یک وارونگ (رستوران) محلی پیدا کنید و سوپ باکسو یا کوفته، ناسی لاار یا سالاد جک فروت خرد شده، و همچنین نارگیل و ادویه‌های محلی را امتحان کنید.

غذا و اقامت

بالی‌ها معتقدند سرخ کردن طعم هر چیزی را بهتر می‌کند بنابراین در این جزیره طیف گسترده‌ای از انواع غذاهای سرخ کرده بهشتی و ارزانی وجود دارد که می‌توانند هر سلیقه‌ای را راضی کنند. از انواع برنج‌ها با تاپینگ‌های مختلف و میوه‌های تازه و آب‌دار برای کوله‌گردها انتخاب های مختلف و جذابی وجود دارد.

هاستل‌ها را در همه جای جزیره می‌توان یافت. با تنها ۱۰۰ هزار روپیه اندونزیایی شما می‌توانید شب، در خوابگاه با سیستم تهویه مطبوع، صبحانه ساده با آب میوه، قهوه و پنکیک موز اقامت داشته باشید. بعضی از هاستل‌ها حتی استخر هم دارند. اقامتگاه‌های محلی برای سفر خانوادگی نیز ارزان هستند و اگر دوستی برای اشتراک گذاری اتاق داشته باشید اقامت در سوییت‌های خانوادگی عالی خواهد بود. معمولا این چنین اقامتگاه‌ها با تهویه مطبوع هوا و امکانات جانبی تا ۲۰۰ هزار روپیه اندونزی هستند. اگر مسافر ابود بالی هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۸ هاستل ارزان قیمت منطقه اوبود بالی را نیز مطالعه فرمایید.

 

در سفر به بالی چه لباس‌هایی بپوشیم

با دیگران دوست شوید

بهترین قسمت ماجراجویی کوله‌گردی، دوستانی است که در طول سفر پیدا خواهید کرد و بالی دوستی و ارتباطات جدید از شما استقبال خواهد کرد. از صاحبان اقامتگاه‌ها گرفته تا افرادی که در اتوبوس یا هنگام گشت و گذار و پیاد‌روی با آن‌ها ملاقات خواهید کرد همگی خونگرم و مهربان هستند. اما بهترین قسمت آن در تورهای ماجراجویانه است. پیاده‌روی به کوه باتور یا یک قایق سواری در پایین تنگه رودخانه یا یک بازدید معنوی از یک معبد رزرو کنید. کمی صحبت کردن به زبان محلی نیز می‌تواند به شما کمک کند.

پول و هزینه‌ها

سیستم مالی بالی مبتنی بر پول نقد است، اما کارت‌های اعتباری در اکثر مکان‌ها پذیرفته می‌شوند و دستگاه‌های خودپرداز در همه جا وجود دارند. به یاد داشته باشید که حتما پول نقد را از دستگاه‌های خودپرداز متصل به بانک بیرون بکشید. هزینه‌های جاری روزانه شما در این جزیره به شرح زیر خواهد بود.

  • ۱ وعده غذا: ۱ تا ۷ دلار
  • ۱ شب اقامت در هاستل: ۷ تا ۱۴ دلار
  • حمل و نقل ارزان درون شهری: ۳.۵ تا ۷ دلار
  • بهداشت / ضروریات پزشکی: در فروشگاه محلی ۲ تا ۷ دلار
  • فعالیت ارزان: ۱ تا ۱۰ دلار

 

۶ تفریح رایگان در سفر به بالی

۲۴ آذر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران