راهنمای کامل سفر ماه عسل به بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
راهنمای کامل سفر ماه عسل به بالی

در سایت‌های مختلف وقتی صحبت از لیست مقاصد محبوب برای سفر ماه عسل به میان می‌آید، همیشه اسمی از بالی پیدا خواهید کرد. جزیره‌ای کم‌نظیر در دنیا که انبوهی از گردشگران هر ساله به آن‌جا سفر می‌کنند که خیلی‌هایشان زوج‌های جوان هستند. البته برای ماه عسل همیشه باید انتخاب‌هایی به جا داشت تا این سفر خاطره‌ای ماندگار و فراموش نشدنی برایتان باشد. در پست امروز، ما ابتدا نگاهی کلی به تور بالی می‌اندازیم، بهترین اقامتگاه‌ها برای چنین سفری را بر خواهیم شمرد و سپس به سراغ فعالیت‌های عاشقانه و برترین رستوران‌های رمانتیک بالی خواهیم رفت. پس در ادامه همراه ما باشید.

 

سفر عاشقانه به بالی

بالی یک مقصد کلاسیک برای سفر ماه عسل است که تمام آن المان‌های همیشگی را داراست. مقصدی ساحلی با شن‌های نرم و روشن، آبی کریستالی، مناطق جنگلی و جاهای مختلف برای عکاسی و البته مراکز تفریحی متنوع برای خوشگذرانی ... و از این نظر، "جزیره‌ی خدایان" انتخابی فوق‌العاده به شمار می‌رود.

بالی سواحلی استثنایی دارد و مناطق طبیعی متنوعی داشته که هر کجایشان برای یک گردش دو نفره و گرفتن عکس‌هایی بی‌نظیر عالی هستند. می‌توانید در محیط آرامش بخش معابدش لحظاتی متفاوت را تجربه کنید و برای تفریح به پارک‌های آبی جذاب بالی که در جزیره در نظر گرفته شده بروید. در مجموع اگر برای ماه عسل یا حتی یک سفر دو نفره رمانتیک می‌خواهید به بالی بروید، مطمئن باشید این جزیره تمامی استانداردهای لازم برای چنین سفری را در بالاترین حد ممکن دارد.

 

گردشی جذاب در ۱۲ تا از بهترین سواحل بالی

بهترین اقامتگاه‌های بالی برای سفر ماه عسل

هتل‌ها و ریزورت‌هایی که برای سفر ماه عسل مناسب هستند را در قیمت‌های مختلف در زیر برایتان لیست کرده‌ایم:

 

حدود ۲۰۰ دلار برای هر شب

در این قیمت هتل‌ها و ریزورت‌های خیلی خوبی برای سفر ماه عسل در بالی پیدا خواهید کرد. یکی از بهترین‌ها Tirta Ayu است که ویلاهای زیبا با استخر اختصاصی داشته و در محیط قصر آبی Tirtagangga ساخته شده‌اند. هتل Sofitel Bali در نوسا دوا نیز انتخابی عالی برای شماست که با کم‌تر از ۲۰۰ دلار برای هر شب می‌توانید ویلاهای شگفت‌انگیز این هتل لوکس را در اختیار داشته باشید.

حدود ۵۰۰ دلار برای هر شب

در رده اقامتگاه‌های لاکچری با قیمت حدودا ۵۰۰ دلار، هیچ جایی نمی‌تواند با Four Seasons Resort Sayan در اوبود برابر باشد. جایی در دره آیونگ که زیباترین ویلاها را در خود جای داده. ویلاهایی با استخر اختصاصی، فضایی کاملا خصوصی که در میان درختان جنگلی بارانی محصور شده و غذاهایی استثنایی که برای وعده‌های مختلف سرو می‌شود. البته Viceroy هم در اوبود بالی جایی شگفت‌انگیز برای اقامت است. جایی با طراحی شگفت‌انگیز و استخرهای بدون لبه‌ی اختصاصی برای ویلاهایش که در ارتفاعی بالا رو به جنگل‌های اوبود واقع شده‌اند. Kayon Jungle Resort و Alila Villas Uluwatu از دیگر انتخاب‌های شما در این قیمت هستند.

 

بهترین هتل‌های ارزان قیمت در بالی

حدود ۲۳۰۰ دلار برای هر شب

اگر بخواهید پول خیلی زیادی برای اولین سفر دو نفره‌ی خود خرج کنید، Anantara در اولواتو ویلاهای مخصوص ماه عسلی دارد که با فضایی شگفت‌انگیز و استخری بدون لبه رو به دریا و امکانات فوق‌العاده، یکی از بهترین‌ها در جزیره به حساب می‌آید. ویلاهای خاص COMO Uma Canggu نیز با آن ظاهر مدرن و زیبا و فضای جذابش، دیگر انتخاب شما خواهند بود و در آخر ویلاهای Aqua Nusa Lembongan را نیز می‌توانید در ذهن داشته باشید. ویلاهایی که در یک مکان جنگلی خصوصی و بسیار آرام، چسبیده به دریا واقع شده‌اند و از هر نظر برای سفر ماه عسل مناسب هستند.

فعالیت‌های رمانتیکی که می‌توانید در بالی انجام دهید

این که چه فعالیت‌هایی برایتان ارجهیت دارند، بیشتر به سلیقه شما برمی‌گردد. با این حال برخی فعالیت‌های هستند که زوج‌های جوان حتما به سراغشان خواهند رفت. اولین چیزی که در سفر با تور بالی مد نظر مسافران قرار خواهد گرفت، سواحل این جزیره‌ی زیبا خواهد بود. برخی سواحل عمومی شلوغ هستند که خیلی توی چشم خواهند بود اما پیشنهاد ما به شما رفتن به سواحلی خاص‌تر و کمی خلوت‌تر خواهد بود. مثل ساحل خلیج کریستال که یکی از زیباترین جاهای جزیره به شمار می‌آید. در ساحل دریملند که در فاصله‌ی ۳۰ دقیقه‌ای از شمال کوتا واقع شده نیز می‌توانید منظره‌ای زیبا با غروبی استثنایی را ببینید.

یکی دیگر از کارهای دو نفره جذاب رفتن به جزایر گیلی است. مکانی زیبا که هم برای قدم زدن در سواحل خاصش و هم برای یک شنای دو نفره یا اسنورکلینگ پیشنهاد می‌شود. البته اگر دوست داشته باشید، می‌توانید در ساحل تگال وانگی، به سراغ چشمه‌های آب گرم بروید و برای ساعتی در آن‌جا کسب آرامش کنید. این چشمه‌های آب گرم نزدیک به ساحل به واسطه‌ی آتش‌فشانی که در بالی است شکل گرفته‌اند و همچون یک جکوزی اختصاصی در کنار اقیانوس هستند.

مزارع پلکانی جدا از این که یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم بالی هستند، در زمان طلوع و غروب خورشید، قابی چشم‌نواز را برای شما خواهند ساخت. این مزارع، فضایی بی‌نظیر و آرامش‌بخش دارند و شما می‌توانید برای مدتی در این منطقه به پیاده روی مشغول شوید. البته پیشنهاد می‌کنیم حتما اول صبح به این جا بروید تا آفتاب خیلی اذیتتان نکند.

یکی دیگر از گردش‌های طبیعت گردی رمانتیکی که در تور بالی باید به سراغش بروید، بازدید از آبشارهای این جزیره است. آبشارهایی همچون آلینگ آلینگ، کانتو لامپو یا چیت گیت که هم برای طبیعت گردی، هم شنا در استخری طبیعی و هم گرفتن عکس‌های جالب مناسب هستند. البته فراموش نکنید که به جنبه‌های تفریحی سفر نیز توجه کرده و برای یک روز هیجان‌انگیز، به سراغ پارک‌های آبی مخصوصا پارک آبی Waterbom بروید.

 

تجربه روزی متفاوت در بازار ماهی کدونگانان بالی

برترین رستوران‌های عاشقانه بالی

اما چنین سفری حتما نیاز به چند رستوران رمانتیک و خوب هم دارد که سعی کرده‌ایم به صورت مختصر چند مورد از بهترین‌ها در بالی را در زیر لیست کنیم:

 

  • Ju-Ma-Na: این رستوران در هتل Banyan Tree Ungasan واقع شده و در بالای یک صخره که ۷۰ متر از سطح فاصله دارد، واقع شده است. این رستوران خاص، فضایی لوکس و جذاب دارد و غذاهای فرانسوی آن با ترکیب ژاپنی روی میز می‌رود.
  • CasCades: یکی دیگر از رستوران‌های معروف بالی که در هتلی لاکچری واقع شده است. بخشی از میزهای CasCades بر روی تراسی سنگی واقع شده که پیش روی خود، یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی بالی را می‌بیند. جالب این که این رستوران نیز فرانسوی بوده که با ترکیب‌های آسیایی غذاهایش را پخت می‌کند.
  • Jemme Bali: این رستوران جای خیلی گران‌قیمتی محسوب نمی‌شود و برای آن‌های که به تور ارزان بالی رفته‌اند و می‌خواهند، در فضایی شیک با صدای موسیقی زنده و نوای پیانو، شام دو نفره میل کنند، بهترین انتخاب به شمار می‌رود. منوی Jemme Bali تنوع خیلی خوبی داشته و هم غذاهای غربی و هم غذاهای اندونزیایی را شامل می‌شود.
  • Breeze: دیگر رستوران لاکچری لیست ما در هتل Samaya Seminyak و در باغ بزرگ این هتل رو به دریا واقع شده است و شما می‌توانید، میز وسط استخر رستوران یا تخت‌های دور استخر را رزرو کنید. جدا از غذاهای بسیار خوشمزه و فضای مجلل Breeze، این رستوران به داشتن منوی نوشیدنی فوق‌العاده خود نیز معروف است.
  • Sangkar: در اولواتو نیز می‌توانید یک رستوران عالی و لوکس بالای صخره‌ای بزرگ را پیدا کنید. Sangkar رستورانی خاص است که طراحی داخلی آن دارای المان‌های محلی بوده، صدای ساز آهسته در سالنش می‌پیچد و غذای آن نیز بسیار با کیفیت است. از فضای رستوران تا منظره و غذا، همه چیز در Sangkar عالی بوده و جان می‌دهد برای یک شام دو نفره هنگام غروب خورشید.

عکس‌های دو نفره در بالی

هیچ سفر ماه عسلی بدون گرفتن چند عکس ماندگار کامل نخواهد بود. خوشبختانه بالی چندین محل عالی دارد که در آن‌جاها می‌توانید، عکس‌هایی استثنایی ثبت کنید. دریاچه براتان و معبد آبی معروف، از جمله این جاها هستند. ساعات اولیه صبح به این محل رفته و سوار بر قایق با پس زمینه این معبد، چند عکس عالی بگیرید.

مزارع پلکانی Tegalalang نیز جایی عالی برای عکاسی است و لوکیشن‌های خیلی خوبی به این منظور دارد. همچنین آبشار Nungnung در دسته همین جاهای طبیعی خواهد بود که یک قاب سرسبز و زیبا را برای شما خواهد ساخت که البته در ساعات طلایی روز، به مراتب تصویری زیباتر را برایتان می‌سازند.

اگر بخواهید کمی به خودتان زحمت دهید، بهتر است به آتش فشان باتور بروید و همچون زوجی ماجراجو، عکس‌هایی بالای دریای ابرها بگیرید. تصاویری که زوج‌های کمی آن‌ها را در آلبوم خاطرات خود دارند. البته بعضی از ریزورت‌های لاکچری بالی نیز، برای ساعتی به شما اجازه‌ی عکاسی می‌دهند که البته مبلغی را برای این کار از شما خواهند گرفت. مثلا اگر برای ساعتی به ریزورت Udaya  بروید، عکس‌هایی فوق‌العاده را ثبت خواهید کرد.

یک نکته مهم در مورد عکاسی در بالی وجود دارد. جاهای معروفی همچون تاب بالی یا دروازه بهشت هستند که احتمالا شما عکس‌های آن‌ها را زیاد دیده باشید. این جاها در طول روز خیلی شلوغ خواهند شد و صف‌های طولانی برای عکاسی جلویشان شکل می‌گیرد و برای برخی‌ها این صبر طولانی ممکن است خیلی خوشایند نباشد.

 

زیباترین نقاط بالی برای کمپ زدن

نکات پایانی درباره سفر ماه عسل به بالی

  • می‌توانید سفر ماه عسلی مقرون به صرفه به بالی داشته باشید، زیرا بسیاری از فعالیت‌هایی که در بالی انجام می‌دهید، هزینه‌ی چندانی ندارند و تنها باید هتلی نسبتا ارزان‌تر انتخاب کنید یا تورهای لحظه آخری بالی را برای خود رزرو نمایید.
  • گردش‌های دریایی انتخابی خوب برای سفر دو نفره به بالی محسوب می‌شود اما باید در انتخاب تورهایی که در آن‌ها شرکت می‌کنید و همچنین مقاصد مورد نظر دقت کنید.
  • به هیچ وجه برنامه‌ ریزی سفر ماه عسل خود را برای فصل بارانی بالی انجام ندهید چون ممکن است روزها به خاطر بارندگی در هتل بمانید.

۰۱ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران