راهنمای سفر انفرادی به بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
راهنمای سفر انفرادی به بالی

آیا از علاقه‌مندان به سفرهای انفرادی هستید؟ و یا تصمیم دارید سفر انفرادی را به تجارب زندگی‌تان اضافه کنید؟ اگر فردی پرتحرک و ماجراجو هستید که قصد دارید روزهای سفر را به جای خورد و خواب به کاوش و بازدید و پیاده‌روی بگذرانید پس باید بالی را به عنوان مقصدی برجسته مدنظر قرار دهید. اگر بار اول است به سفر انفرادی می‌روید نگران نباشید بدون همراه هم می‌توانید گردش کنید و کارهای زیادی وجود دارد که انجام دهید. بنابراین اگر نظر ما را بپرسید سفر با تور بالی از بهترین انتخاب‌هایی است که دارید.

 

از معبد مشهور اولوواتو دیدن کنید

معبد اولوواتو در بالای یک صخره به ارتفاع ۷۰ متر، با چشم‌انداز گسترده از اقیانوس هند واقع شده، و یکی از بهترین معابد دریایی بالی است که هیچ سفری به بالی بدون بازدید از آن کامل نخواهد بود. این معبد برای مردم  محلی خیلی اهمیت دارد زیرا آن‌ها معتقدند این معبد از آن‌ها در برابر شیطان دریا محافظت می‌کند. هر گردشگری در تور بالی از این جاذبه دیدن می‌کند و در کنار صدای امواج و برخورد آن‌ها با صخره‌ها از چهره معبد زیبا نیز لذت می‌برد. به طور کلی معبد دارای دو ورودی شمالی و جنوبی بوده و برای تزئین در آن از مجسمه‌های عجیب و غریب استفاده شده است. قدمت این معبد به قرن ۱۰ام میلادی برمی‌گردد و از لحاظ فرهنگی و تاریخی نیز دارای اعتبار و ارزش است. یکی از جاذبه‌های اینجا اجرای رقص تماشایی چِکاک است که هنگام غروب آفتاب برگزار می‌شود. شما می‌توانید با پرداخت هزینه از این رقص دیدن کنید.

 

بالی، تفاوت واقعیت با عکس‌های اینستاگرامی

معبد مشهور اولوواتو

آدرس: Pecatu, South Kuta, Badung Regency, Bali, Indonesia

 

به پارک فرهنگی Garuda Wisnu Kencana بروید

گارودا ویسنو کنکانا، که در ارتفاع زیادی در شبه جزیره بوکیت بالی واقع شده، بلندترین مجسمه اندونزی و ۱۵مین مجسمه بلند دنیا است. این پارک که در فاصله ۵ کیلومتری جنوب ساحل جیمباران واقع شده و بر روی تپه‌های اونگاسان به وسعت ۲.۵ هکتار گسترده شده است. در حالی که این پارک در ارتفاع و بر روی تپه‌ها گسترده و شده و نمایی بسیار زیبا و دیدنی از جزیره ارائه می‌دهد و مهم‌ترین جاذبه آن مجسمه عظیم گارودا است اما ویژگی‌ها و جاذبه‌های پارک به همین‌جا ختم نمی‌شود. در این پارک مجموعه‌ای از امکانات دیگر مثل گالری‌های هنری و نمایشی، بازار هنری، سالن تئاتر، سالن‌های روباز، فروشگاه‌های سوغاتی فروشی، رستوران‌ها، سرویس بهداشتی، خدمات ماساژ و درمان و مواردی دیگر نام برد. اما مجسمه بزرگ گارودا چرا آنقدر مهم است؟ این مجسمه، ویسنو خدای خیرخواه هندو است که سوار بر گارودا عقاب اساطیری شده و از بالا بر جزیره تسلط دارد.

Garuda Wisnu Kencana 

آدرس: Uluwatu St, Ungasan, South Kuta, Badung Regency, Bali 80364, Indonesia

 

ساحل سولوبان

ساحل سولوبان به عنوان بهشت موج‌ سواران شهرت دارد و همیشه مقصد علاقه‌مندان به تفریحات آبی بوده است. هرچقدر هم که این ساحل برای گردش و تفریح شناخته شده و مناسب باشد اما جواهر اصلی آن غار فوق‌العاده سولوبان است. غار سولوبان از داخل کاملا شما را به یاد سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب خواهد انداخت. اما وقتی وارد این غار باشکوع می‌شوید نوعی حالت عرفانی و رازآلود شما را در برمی‌گیرد. در واقع اگر فردی ماجراجو باشید این ساحل مخصوص شماست.

 

هیجان‌انگیزترین فعالیت‌های شبانه کوتا در بالی

ساحل سولوبان 

آدرس: Pecatu, South Kuta, Badung Regency, Bali 80361

 

ساحل Double Six

در اینجا باید اینستاگرامی‌ترین غروب آفتاب را تماشا کنید. اصلا نمی‌شود که به بالی سفر کنید و غروبی را در ساحل به تماشا ننشینید و از صدای موج دریا و پهنه صورتی و نارجی آسمان لذت نبرید. دبل سیکس از بهترین جاهای بالی برای لم دادن و لذت بردن از غروب دل‌انگیز بالی است. این قسمت از ساحل با چترهای آفتابی و بالشتک‌های بادی مخصوص لم دادن و استراحت کردن است. کتاب محبوب‌تان را ببرید، لم بدهید و دهن‌تان را باز کنید.

Double Six 

آدرس: Jl. Double Six, Seminyak, Kuta, Kabupaten Badung, Bali

 

ساحل Green Bowl

شاید تعجب کنید که چرا اسم این ساحل گرین بویل به معنی کاسه سبز است. در واقع صخره‌های اینجا به دلیل پوششی که از جلبک‌های سبز دارند به این اسم نامیده شده است. اما وجود اقامتگاه Bali Cliff Resort در نزدیکی این ساحل باعث شده تا اینجا همچون بهشتی متروک از چشم‌ها دور بماند. بنابراین شما می‌توانید جزو معدود افرادی باشید که به این ساحل می‌روند و از محیط آرام، خصوصی و زیبایش بهره‌مند می‌شوند.

 

۶ تجربه‌ی جذاب در سفر به بالی

Green Bowl

آدرس: Jl. Pura Batu Pageh, Ungasan

 

باتیک اندونزیایی درست کنید

احتمالا وقتی در بالی قدم می‌زنید متوجه افراد محلی شوید که لباس‌های رنگ روشن با طرح‌های شاد و گل‌دار به تن کرده‌اند. پارچه این لباس‌ها چاپی نیستند و به آنها باتیک گفته می‌شود. در جزیره چند مکان وجود دارد که نحوه ساخت باتیک را آموزش می دهد. دو آموزشگاه برجسته Widya Batik در Gianyar و Batik Popiler در دنپاسار از بیشترین بازدیدها برخوردار هستند.

باتیک اندونزیایی

آدرس: Jl. Sriwedari No. 61 Br. Tegallantang, Ubud, Bali

۲۰ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران