کسب آرامش و انجام یوگا در بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
کسب آرامش و انجام یوگا در بدروم

یکی از بهترین و جذاب‌ترین شهرهای توریستی ترکیه، بدروم است. این شهر هتل‌های درجه ۱، بوتیک‌ها، کافه و رستوران‌های خوبی دارد. جاذبه‌های تاریخی همانند قلعه سنت‌پیتر، آمفی‌تئاتر بدروم، آرامگاه هالیکارناسوس، دروازه میندوس و سواحل زیبا و آرام هر گردشگری را ترغیب می‌کند تا با تور بدروم به این شهر بندری سفر کند. برخی افراد علاقه‌مند هستند تا به هر شهری سفر می‌کنند، در ابتدا مکان‌های بکر و خلوت آن را بیابند. اگر می‌خواهید جایی دنج و آرام پیدا کنید تا کمی استراحت کرده و یا به یوگا بپردازید، این ۵ مکان، فضای مناسبی برای سکوت و تمرکز است.

 

تفرجگاه ساحلی پالمارینا Palmarina

تعداد سواحل زیبای بدروم زیاد است که امکانات تفریحی و گردشگری خوبی دارند. در صورتی که می‌خواهید بیشتر امکانات رفاهی را در کنار آرامشی به یاد ماندنی در یک مکان عمومی تجربه کنید، تفرجگاه ساحلی پالمارینا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این بندرگاه شامل فروشگاه‌های لباس و سوغاتی و از طرفی کافه و رستوران‌های خوب است. علاوه بر این، می‌توانید زیر درختان نخل و در کنار دریا زیر انداز خود را پهن کرده و در فضایی آرام یوگا کنید و یا آفتاب بگیرید. همچنین این تفرجگاه شب‌های خاطره انگیزی نیز برای شما به همراه خواهد داشت.

 

۸ مرکز ماساژ بدروم که آرامش را به شما هدیه می‌دهند

خلیج بارداکچی Bardakci Cove

این خلیج با چشم‌اندازی زیبا و خیره‌کننده یکی از زیباترین مناطق بدروم محسوب می‌شود. اگر به دنیال آرامش هستید، می‌توانید در این منطقه رویایی روز خود را به بهترین نحو بگذرانید و از هوای عالی ساحلی تنفس کنید. در صورتی که بخواهید در نزدیکی این منطقه اقامت گزینید، می‌توانید در اقامتگاه ۴ ستاره سالماکیس اتاق رزرو کرده و از امکانات رفاهی این هتل نیز استفاده کنید. شنا کنید، آفتاب بگیرید و از منظره چشم نواز پیش رو لذت ببرید. از این منطقه فاصله کمی تا جاذبه‌های گردشگری معروف بدروم همچون قلعه بدروم، موزه باستان شناسی زیر آب بدروم و دروازه میندوس بدروم است. همچنین برای صرف یک وعده غذایی در نزدیکی خلیج بارداکچی می‌توانید به رستوران مارینا یاچت بدروم بروید و یک غذای دریایی خوشمزه بخورید.

ساحل ایلگین کاو Ilgın Cove

ساحل ایلگین کاو در روستای مازی در نزدیکی شهر بدروم واقع شده است. از آنجایی که این ساحل زیبا یکی از آرام‌ترین و خلوت‌ترین سواحل اطراف بدروم است، برای رفتن به این ساحل خاص نیاز به ماشین خواهید داشت. پس از کمی رانندگی به سمت پایین تپه‌های روستا، به ساحلی بکر می‌رسید که دست نخورده و بدون امکانات توریستی است. بهتر است قبل از حرکت به سمت ساحل ایلگین کاو، لوازم مورد نیاز، خوراکی و نوشیدنی دلخواه خود را تهیه کرده و سپس به آنجا بروید. در این ساحل، لحظاتی آرام بدون هیچ صدای مزاحمی را تجربه می‌کنید.

 

گردش در گوموشلوک شهر تابستانی بدروم

ساحل آکارلار Akyarlar

منطقه Akyarlar یکی از مناطق بکر و دست نخورده شبه جزیره بدروم است. ساحل کارلار فضای بسیار خوبی برای دور بودن از منطقه گردشگری و فضای شهری است. این ساحل آکارلار با چشم‌اندازی از بازار شهر و دورنمایی از جزیره کوز یونان یکی از بهترین مکان‌ها برای خلوت کردن، تمرکز و عکاسی بوده و در صورتی که مسیرتان به اینجا بیفتد، می‌توانید یکی از وعده‌های غذایی خود را در رستوران، ماهی صرف کنید.

آرامگاه هالیکارناسوس Mausoleum at Halicarnassus

یکی از پر بازدیدترین و زیباترین مناطق گردشگری ترکیه، آرامگاه هالیکارناسوس در بدروم است. این اثر باستانی از جمله در سال‌های ۳۵۳ ‏تا ۳۵۰ پیش از میلاد توسط معماران یونانی برای ماسول، پادشاه کاریا و ساتراپ هخامنشیان ساخته شد، که ارتفاعی ۴۶ متری با گچ‌بری‌های زیبا و باشکوه به همراه مجسمه‌های یونانی داشته است. این آرامگاه چند بار دچار زلزله شده و آسیب دید و در نهایت شوالیه‌های هوسپیتالر، آن را به کلی نابود و از سنگ‌های آن برای ساخت قلعه سنت پیتر استفاده کردند. از آنجایی که باقی‌مانده‌های آن، نشان‌دهنده ابهت آنچه در گذشته بوده است را در معرض نمایش قرار می‌دهند، شاید دلتان بخواهد پس از بازدید از این منطقه، در محیط اطراف آن برای کسب آرامش و ارتباط با طبیعت و گذشتگان، عبادت کرده و یا یوگا کنید.

 

فعالیت‌های مهیج منطقه‌ی گوکسیبل در بدروم

۱۳ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران