کارهایی که باید در بدروم انجام دهید

جاذبه‌های گردشگری بدروم
کارهایی که باید در بدروم انجام دهید

بدروم از مناطق ساحلی بسیار زیبا و محبوب در تور ترکیه است که نه فقط هنرمندان و افراد معروف را به سمت خود می‌کشاند بلکه به خاطر قیمت‌های مناسب و طیف وسیعی از تفریحات و اقامتگاه‌ها مقصد محبوب توریست‌های داخلی و خارجی هم هست. تور بدروم در کنار سواحل فوق‌العاده و تفریحات آبی بی‌نظیر دارای نواحی تاریخی دیدنی و مناظر بی‌نظیر تلفیقی هم هست که بازدید از آن را تبدیل به سفری چند وجهی می‌کند. از عجایب هفتگانه گرفته تا ویلای لوکس ارزان برای اقامت و مناظر تپه‌ای مشرف به دریا شما اینجا چیزهای زیادی برای انجام دادن دارد که حسابی شما را سرگرم کرده و تعطیلاتی خاطره‌انگیز را برای شما بسازد.

 

با غواصی دنیای زیر آب را کاوش کنید

بدروم یکی از نقاط محبوب و اصلی غواصی در ترکیه است که با بیش از ۱۵ نقطه غواصی در سراسر شهر عاشقان دنیای زیر آب را به خود جذب می‌کند. تور غواصی در بدروم برای همه و حتی افرادی که هیچ سابقه غواصی ندارند هم مناسب و هم جذاب است. شما می‌توانید از کاوش در صخره‌های مرجانی و دیدن ماهی‌ها و دیگر موجودات آبزی در حال حرکت در آب‌های شفاف بدروم لذت ببرید. همچنین لازم نیست نگران لوازم غواصی باشید زیرا تمام تجهیزات مورد نیاز مانند مخازن اکسیژن، وزنه‌ها و تسمه‌های وزنه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بعد ماجراجویی زیر آب و سوخت انرژی زیاد با ناهاری خوشمزه از شما پذیرایی می‌شود.

از شگفتی‌های دریایی در موزه دریایی بدروم دیدن کنید

بدروم به خاطر تاریخ دریایی بسیار غنی خود در ترکیه شهرت زیادی دارد. برای بزرگداشت و ترویج این تاریخ دریایی، بدروم موزه‌ای به نام Bodrum Deniz Müzesi یا موزه دریایی بدروم را تأسیس کرد. این موزه که برای اولین بار در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۱ درهای خود را به روی عموم باز کرد دارای مجموعه وسیعی از صدف‌های دریایی از سراسر جهان است که به مدت ۴۰ سال توسط حسن گولشچی جمع آوری شده است. همچنین بخشی وجود دارد که به یاد زندگی و کار Cevat Şakir Kabaağaçlı، معروف به ماهیگیر هالیکارناسوس اختصاص داده شده که دیدن آن می‌تواند بسیار جذاب و داستانی باشد.

 

تجربه غذا خوردن در بهترین نقاط بدروم

در ساحل یاهسی شنا کنید

اگر به دنبال تفریح زیر نور خورشید یا آب تنی در ساحل هستید، ساحل یاهسی بهترین مکان برای شماست. این یک ساحل خانوادگی و مناسب برای کودکان است که در خط ساحلی جنوبی شبه جزیره بدروم واقع شده است. هیچ شکی نیست که همه آب‌های شفاف و امکانات ساحلی این ساحل را دوست خواهند داشت. همچنین کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زیادی درست در ساحل وجود دارند که می‌توانند در تمام طول روز هر زمان که گشنه بودید غذاهای تازه و خوشمزه‌ای برایتان سرو کنند. با سوار شدن بر روی دلموس یا مینی بوس می‌توان از شهر به راحتی به ساحل دسترسی داشت.

اطراف میلتا مارینای بدروم کشت بزنید

میلتا مارینای بدروم که یکی از شناخته شده‌ترین ماریناها در آب‌های ساحلی مدیترانه و اژه محسوب می‌شود، دارای زیرساخت‌های عالی، موقعیت مکانی قابل دسترس از مرکز شهر و گروهی از کارکنان مجرب است که شما را در سفر در سراسر دریا راهنمایی می‌کنند. در مجموع ۴۵۰ اسکله، امنیت و مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد که به صورت ۲۴ ساعته در دسترس است، یک مرکز خرید پر از برندهای درجه یک، رستوران‌های پیشرفته، و بارهای پر جنب و جوش که مطمئنا همه از آن لذت خواهند برد همگی بخشی از این مجموعه هستند. میلتا مارینا مجموعه تفریحی مدرنی است که اهداف مراقبت از محیط زیست را هم دنبال کرده و توانسته جایزه معتبر پرچم آبی و پنج جایزه لنگر طلایی را از آن خود کند.

 

تجربه هیجان در پارک‌های آبی بدروم

از شیرینی‌های ترکی در Bodrum Çikolata Meyflower امتحان کنید

شاید ترکیه به خاطر شکلات‌هایش معروف نباشد، اما مطمئنا شکلات‌های بسیار خوشمزه‌ای به خصوص در بدروم تولید می‌شود. یکی از بهترین مکان‌های شکلات‌سازی در شهر بدروم چیکولاتا می فلاور است. آن‌ها به تولید شکلات‌های دست ساز و انجیر خشک معروف هستند که طعم بسیار منحصر به فردی دارند. آن‌ها همچنین کیک‌ها و میوه‌های خاصی را که با شکلات پوشانده شده‌اند درست می‌کنند که برای هر مناسبتی مناسب است. جدای از آن، آن‌ها به عنوان یکی از بهترین غذاخوری های شهر هم شناخته می‌شوند.

به سافاری جیپ بروید

با پیوستن به این تور سافاری تمام روز جیپ، قسمت جدیدی از بدروم و ترکیه را تجربه کنید. شما در این تور می‌توانید از مناظر کوهستانی عبور کنید تا دره های غبارآلود، رودخانه های شفاف و رشته کوه ها را ببینید. این را در حالی که سوار بر یک وسیله نقلیه تمام زمینی ۴x۴ وقتی که کاملا از شلوغی شهر دور هستید، تجربه خواهید کرد. این تور همچنین شامل توقف در یکی از روستاهای سنتی ترکی در مسیر، شنا در رودخانه، و یک ناهار مجلل در یکی از رستوران‌های محلی می‌شود.

 

محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در بدروم

به سفری یک روزه به شبه جزیره بدروم بروید

شبه جزیره بدروم که به عنوان یکی از برترین مناطق تفریحی ترکیه شناخته می‌شود از غرب به دریای اژه امتداد می‌یابد و با دریای مدیترانه هم مرز است. این شبه جزیره در امتداد این خطه ساحلی دارای ۱۲ شهر و روستای بزرگ و کوچک است که بدروم تنها یکی از آن‌هاست. اگرچه شهر بدروم مقصد اصلی شبه جزیره محسوب می‌شود اما سایر شهرهای این خطه ساحلی دارای اقامتگاه‌ها و هتل‌های لوکس و امکانات تفریحی و جذاب هستند. شبه جزیره بدروم علاوه بر سواحل خارق‌العاده، جنبه تاریخی نیز دارد که مطمئنا همه از داستان‌های پشت قلعه‌ها و مقبره‌های متعدد شگفت‌زده خواهند شد.

در خلیج کوچک برداکچی استراحت کنید

خور برداکچی یکی از پنهان‌ترین و دست کم گرفته شده‌ترین جواهر گردشی در کل بدروم است. این یک خلیج دوست داشتنی و در عین حال کوچک با ساحلی بسیار زیبا و شنی در منطقه‌ای بسیار دنج قرار گرفته است. هرکسی که گذرش به این پناهگاه ساحلی افتاده عاشق شنا کردن و ماندن در اینجا شده، که بیشتر به خاطر موقعیت عالی آن است. این خور همچنین بهترین مکان برای برای غواصی و کشف زندگی در زیر آب برای تمامی سطوح است. دسترسی به این ساحل آسان بوده و خوشبختانه فقط یک تاکسی آبی کوتاه تا مرکز شهر بدروم فاصله دارد. برای اسکان نیز مشکلی نیست زیرا این خور زیبا توسط چند هتل لوکس و راحت احاطه شده است.

زندگی شبانه محلی در Küba by Sebastian را تجربه کنید

وقتی در شهری پرجنب‌وجوش و شگفت‌انگیز مانند بدروم هستید، نمی‌توانید صحنه شب زنده داری محلی را با رفتن به سفره خانه‌ها و کافه‌های آخرشبی در طول شب و همراه با موسیقی تجربه نکنید. بهترین مکان برای انجام این کار در Küba by SEBASTIAN است. این کافه شبانه که فضایی پرجنب و جوش با موسیقی و اجرای دی‌جی دارد از بهترین جاها برای شبی دوستانه و خودمانی در بدروم است. مخصوصا اگر فردی شاد و اهل شلوغی باشید قطعا از اینجا خوش‌تان خواهد آمد.

 

هتل ۵ ستاره و مجلل هیلستون بدروم

بچه‌ها را به پارک بدروم لوناپارک ببرید

اگر با خانواده خود سفر می‌کنید و بچه ها را با خود می برید، یکی از کارهای واجبی که باید در کنار آن‌ها انجام رفتن به کارناوال یا شهربازی است که قطعا بهترین مکان برای فرزندان شما پارک لوناپارک بدروم خواهد بود. در اینجا تعداد زیادی سواری هیجان انگیز، غرفه‌های سرگرم کننده و سایر مناطق سرگرمی وجود دارد که مطمئنا فرزندان شما آن‌ها را دوست خواهند داشت. البته، سواری‌های اصلی مانند چرخ و فلک، ترن هوایی و ماشین های سپر در پارک بدروم لوناپارک هم وجود دارد که مناسب بزرگسالان بوده و از این پارک محیطی برای همه می‌سازد.

تاریخ بدروم را در شهر باستانی هالیکارناسوس کاوش کنید

بدروم یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه است که قدمت بزرگی آن به تاریخ کهن باز می‌گردد. یعنی از همان ۵ هزار سال پیش که بدروم به هالیکارناسوس مشهور بوده، شهری بزرگ بود. این شهر توسط مهاجران دوریان از یونان تأسیس شد که امروزه تنها بقایای شهر بزرگ را می‌توان یافت که شامل مقبره، دروازه میندوس، قلعه، آمفی تئاتر و Cevat Sakir می‌شود. شما می‌توانید با بازدید از شهر قدیمی هالیکارناسوس با تاریخ غنی بدروم آشنا شوید.

در چشمه‌های آب گرم جزیره سیاه استراحت کنید

اگر نیاز به استراحت دارید تا قوایتان را برای کاوش در بدروم به دست آورید، اسپاهای زیادی در اطراف شهر وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. اما باید اعتراف کنیم هیچ چیز بهتر از استراحت به روش طبیعی نیست. بهترین مکان برای استراحت در بدروم، رفتن به Karaada یا جزیره سیاه است که به خاطر چشمه‌های معدنی بسیار آرامش بخش و درمانی‌اش معروف است. این جزیره فقط به اندازه یک اسکله سواری کوتاه تا مرکز شهر بدروم فاصله داشته و درسترس قرار دارد. این چشمه‌های آب معدنی بدون در نظر گرفتن سن برای همه باز قابل استفاده است. همچنین غارهای کوچکی در اطراف چشمه‌ها وجود دارد که می‌توانید در کنار آن از اوقات فراغت خود لذت ببرید.

 

آب و هوای بدروم در فصل‌های مختلف سال

حمام ترکی اصیل را در حمام بدروم تجربه کنید

هر گردشگری که به ترکیه می‌رود صرف نظر از این که مقصدش کجاست باید به حمام ترکی برود. مثل سونا حمام ترکی از دو بخش تقسیم شده که شکی نیست عاشق خدمات سونا، لایه برداری، ماساژ فوم و ماساژ روغن خواهید بود که به پوست شما احساس جوانی می‌دهند. همچنین اگر می‌خواهید احساس آرامش عمیقی کنید، می‌توانید از خدمات اسکراب بدن و ماساژ صابون را امتحان کنید. این حمام‌ها به عنوان فعالیتی عاشقانه مورد توجه زوج‌های جوان نیز قرار دارد. بنابراین اگر در سفری عاشقانه و یا ماه عسل هستید حتما از خدمات ویژه آن‌ها استفاده کنید.

۲۵ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران