بهترین رستوران‌های ایچری شهر

جاذبه‌های گردشگری باکو
بهترین رستوران‌های ایچری شهر

مرکز اصلی باکو که به شهر قدیمی یا ایچری شهر (شهر داخلی) خوانده می‌شود و مهم‌ترین و توریستی‌ترین بخش شهر است که در سفر با تور باکو حتما باید از آن دیدن کرد. البته با ثبت ایچری شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو نگاه‌های زیادی از سراسر دنیا به باکو کشیده شد. شهر قدیمی باکو پر از جاذبه‌های تاریخی و اصیل مثل برج مایدن، کاخ شیروانشاه و کاروانسراهاست و با اینکه منطقه خیلی بزرگ نیست اما حداقل یک روز شما را به طور کامل خواهد گرفت. در این مدت قطعا گرسنه خواهید شد. پس در کجاها باید غذا بخورید؟

 

منقل (Manqal)

یکی از بهترین رستوران‌های باکو همینجاست! امکان ندارد در ایچری شهر گردش کنید و متوجه منقل با آن درهای دوتاییش نشوید. فضای داخلی منقل با عتیقه‌جات و صنایع دستی آذربایجانی پر شده و کاملا روحیه آذری را منتقل می‌کند. دیوارها با لوازم موسیقی سنتی آذری، دست سازه‌های چوبی و لوازم خانگی مردم بومی کاملا شما را به حال و هوای زندگی محلی مردم آذربایجان و داستان‌های فولکروریک هدایت می‌کند. جو رستوران کاملا خانوادگی و مناسب تمامی گروه‌ها بوده و منوی آن حتی پیچیده‌ترین غذاهای آذربایجانی را هم در دسترس قرار داده است. هر زمان از صبح تا شب که باشد می‌توانید به منقل بروید و میزی کنار پنجرخ بگیرید و ضمن خوردن غذاهای عالی آذری زندگی بیرون و مردم محلی را تماشا کنید.

 

باکو، شهر پارک‌های سرسبز و زیبا

آدرس: Kiçik Qala street 126, Old City, Baku, Azerbaijan 

 

Kohne Seher

این رستوران که در شهر قدیمی باکو واقع شده قدیمی‌ترین غذاهای ملی آذربایجانی را با دستورالعمل‌های قدیمی و طعم اصیل آن‌ها برای مهمانان خود سرو می‌کند. به علاوه پخش موسیقی بی‌کلام در پس زمینه رستوران همراه با انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه لذت خوردن غذا را دوچندان می‌کند. فضای داخلی رستوران به سبک شرقی و رنگی با کمی منبت کاری و صنایع دستی چوبی تزئین شده است. جدا از این که رستوران کهنه شهر برای وعده غذایی خوشمزه و درجه یک عالی است بلکه انتخابی بسیار مناسب برای برگزاری مراسم‌ها نیز هست.

آدرس: Kichik Qala 28, near Palace of The Shirvanshahs, Old city , Baku Azerbaijan

 

Mugam Club

این رستوران که در ساختمانی تاریخی و قرن هفدمی واقع شده یکی از مهم‌ترین گزینه‌های ایچری شهر است که باید آن را در ذهن خود داشته باشید. ساختمان این رستوران قبلا کاروانسرا جایی که تجار برای خوردن غذا و استراحت می‌رفتند، بود. اما امروزه تبدیل به رستورانی زیبا شده که می‌توان زیر سایه درختانش لمید و از هوای تازه و خوردن غذاهای خوشمزه لذت برد. به عقیده ما تمامی بازدیدکنندگان باکو باید حداقل یک بار در این رستوران شام بخورند. موگام از ساعت ۷ عصر همراه با موسیقی زنده اصیل شروع به فعالیت می‌کند. غذاهای لذیذ آذری، انتخاب گسترده‌ای از انواع قلیان‌ها و همچنین امکان انجام بازی‌های فکری همچون تخته نرد تجربه‌ای کاملا تاریخی به شما ارائه می‌دهند.

 

معرفی رستوران سنتی فایتون در باکو

آدرس: Hagigat Rzayeva street 9 Baku 1004 , near Maiden Tower, Old city , Baku Azerbaijan

 

هان (Han)

کاروانسرا که امروزه هتل نامیده می‌شود جایی بود که تجار مسیر جاده ابریشم در آن توقف کرده و به استراحت و تجدید قوا می‌پرداختند. اینجا دو ورودی وجود دارد که یکی از سمت دریای کاسپین و دیگری از سمت شهر قدیمی است. در قرن بیستم، از آن به عنوان چایخانه استفاده می‌شد و پس از ۲۰۰۰ سال به عنوان یک اثر تاریخی نجات یافته توسط یونسکو به ثبت رسید. بین سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۱۷، به عنوان رستوران Art Garden فعالیت کرد و سرانجام اکنون به عنوان رستوران هان شناخته می‌شود. در اینجا شما می‌توانید از خوردن بهترین صبحانه‌هاو برای ناهار و شام از منوی غذاهای آذری و ترکی لذت ببرید. همچنین در کاروانسرا یک منطقه بزرگ (۴۰۰ مهمان) و ۹ اتاق VIP وجود دارد. مهمانان نه تنها از منوی غذاهای خوشمزه لذت می‌برند، بلکه ۹۰۰ سال سابقه را نیز از نزدیک لمس می‌کنند.

آدرس: 22 Asef Zeynally street, Baku 1095 , Old city , Baku Azerbaijan

 

Bürc Qala

با توجه به غذاهای لذیذ و پرطرفدار آذری، ما می‌خواهیم یک رستوران کاملاً جدید را به شما معرفی کنیم که در شهر قدیمی، در قلب باکو واقع شده است. شما با رفتن به این رستوران به اعماق تاریخ آذربایجان پرت شده و کاملا در جو زندگی قدیم مردم قرار خواهید گرفت. به همین دلیل است که باید حداقل یک بار همراه با دوستان خود به بازدید از رستوران-موزه برج بروید، جایی که می‌توانید در اطراف "میز گرد" بزرگ ارزش‌های فرهنگ آذری، و غذاهای دلپذیر ملی آذری را که در طول قرن‌ها شکل گرفته نوش جان و تحسین کنید.

 

معرفی ۱۰ رستوران مجلل باکو

آدرس: Kichik Qala 15 , near Palace of The Shirvanshahs, Old city , Baku Azerbaijan

۱۰ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران