بهترین رستوران‌های حلال در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران‌های حلال در استانبول

استانبول شهری اروپایی آسیایی و زیبا است که مساجد تاریخی و کلیساهای قرون وسطایی در جای جای آن دیده می‌شود. این شهر توریستی و بسیار زیبا از جاذبه‌های فرهنگی زیادی برخوردار است که هر توریستی آرزوی دیدن آن‌ها را در سر دارد. در کنار این‌ها رستوران‌های مختلفی مثل رستوران‌های حلال هم خیال گردشگران مسلمان تور استانبول را راحت کرده‌اند. شما در این شهر می‌توانید بگردید و بچرخید و ضمن سفری فرهنگی و تاریخی از انواع غذاهای ترکی، آناتولی، غربی و فست فودهای حلال نیز نوش جان کنید. ما در اینجا رستوران‌های حلال برجسته را معرفی می‌کنیم.

 

Hayvore

این رستوران دارای سالنی بزرگ و طویل است که میز و صندلی‌های چوبی آن در راستای هم چیده شده‌اند. در نگاه اول این رستورانی به دور از زرق و برق آنچنانی به نظر می‌رسد اما منوی آن‌ها آنچنان مفصل است که شما کاملا می‌مانید چه چیزی انتخاب کنید. همه چیز به طرز شگفت‌انگیزی وسوسه کننده و اشتهاآور است. انواع دلمه‌های برگ مو، خوراک لوبیا، چلو کباب، پیراشکی‌ها، غذاهای دریایی مثل ماهی و صدف و برخی خوراکی‌های جالبی که شاید در هر منویی پیدا نشود. اگر از طرفداران کدو پخته در عصرهای پاییزی هستید خبر خوب برای شما اینکه می‌توانید در اینجا از خوردن کدو پخته داغ و لذیذ لذت ببرید. به علاوه منوی مزه‌ها شامل ترشی‌ها، خیارشور، خیار و گوجه بسیار مفصل و دلخواه است. بعد از غذا بیشتر بمانید و از دسرهای فوق‌العاده ترکی مثل باقلوا و کیک سفارش دهید و تکه‌ای امتحان کنید. قیمت منوی این رستوران از متوسط رو به بالا تا برخی از گزینه‌ها گران می‌شود.

 

 ۷ کلیسای دیدنی در سفر به استانبول

آدرس: Tarihi Galatasaray hamamının, Turnacıbaşı Cad, olduğu Sokak No:4, 54300, Turkey

 

Bitlisli

کباب از محبوب‌ترین غذاهای کشورهای غرب آسیا است که در سراسر دنیا به همین نام شهرت دارد. این یکی از غذاهای مهمی است که شیوه تهیه حلال آن برای اغلب مسلمانان اهمیت بالایی دارد. اگر از ما بپرسید بهترین کباب‌های استانبول را کجا می‌توان پیدا کرد قطعا این رستوران جزو پیشنهادات ما خواهد بود. شما در اینجا می‌توانید از انواع کباب‌ها، غذاهای سبک گریل، غذاهای خاورمیانه‌ای و غذاهای گوشتی لذت ببرید. منوی غذای اینجا شامل برانچ، ناهار و شام می‌شود بنابراین محددیت زمانی برای رفتن نخواهید داشت. اگر قیمت غذا برایتان مهم است باید اشاره کنیم غذاها گوشتی هستند و میانگین قیمت آن‌ها نیز از متوسط بالاتر است. دو فضای داخلی و خارجی وجود دارد که می‌توانید هر کجا که راحت‌تر بودید همانجا بنشینید.

آدرس: Hocapasa Mah. Hocapasa Camii Sok. No:2/B Sirkeci-Fatih, Istanbul Turkey

 

Ziya Sark Sofrasi

اگر از آن دسته افرادی هستید که در کنار کیفیت بالای غذاها به ظاهر رستوران هم اهمیت می‌دهید این جایی است که در آرامش می‌توانید از خوردن غذاهای عالی لذت ببرید زیرا به در و دیوارش که نگاه می‌کنید و نظم و تمیزی همه جا برق می‌زند. غذاها عموما گوشتی و انواع کباب‌ها هستند. اگر گیاه‌خوار هستید و همراه گروه به این رستوران می‌روید نگران نباشید، چند گزینه‌ای برای انتخاب شما وجود دارد.

 

بهترین هتل‌های استانبول رو به بسفر

آدرس: Hocapasa Mah. Hocapasa Camii Sok. No: 15/A Fatih-Sirkeci, Istanbul 34110 Turkey

 

Sirin Kofte

رستوران‌هایی که تا حالا معرفی کردیم منویی تقریبا گران با غذاهای غالبا گوشتی ارائه می‌دادند. اما این رستوران شامل غذاهای متنوعی از جاهای مختلف می‌شود. شما در اینجا می‌توانید از غذاهای مدیترانه‌ای، باربیکیو، اروپایی، ترکی و خاورمیانه‌ای با قیمت‌های ارزان و بسیار مقرون به صرفه نوش جان کنید. به علاوه در کنار انواع غذاهای فوق‌العاده لذیذ گزینه‌های گیاهی، وگان، حلال و بدون گلوتن از این رستوران جایی همه چیز تمام می‌سازد که همه در آن احساس راحتی خواهند داشت.

آدرس: Muradiye Cad. Vezir Cikmazi Sok. No:5 Fatih Sirkeci, Istanbul Turkey

 

Rakofoli

نمی‌شود با تور ترکیه به استانبول بروید و از خوردن وعده غذایی با نمای دریای آبی لذت نبرید. رافوکولی از رستوران‌های جذابی است با نمای دل‌انگیز دریا آرامشی عمیق را حین غذا خوردن به شما تزریق می‌کند. غذاهای این رستوران در دسته‌های مختلف انواع کباب‌ها، غذاهای ترکی و گریل، گیاهی، و بدون گلوتن مسلمانان را به سمت خود می‌کشاند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد اینست که تمامی کارکنان با ماسک و دستکش حضور دارند، ضدعفونی کننده به وفور یافت می‌شود و دمای بدن کارکنان به طور مرتب بررسی می‌شود تا از شیوع بیشتر کویید ۱۹ جلوگیری به عمل آید.

 

بهترین قهوه‌ها در کاراکوی استانبول

آدرس: Azapkapı, Kürekçiler Sok No:12, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Cafe Rumist

وقتی اسم کافه به میان می‌آید ناخودآگاه به یاد قهوه و کیک می‌افتیم. در حالی که معمولا منوی آن‌ها متنوع‌تر از این حرف‌هاست. با این همه رومیست کمی فراتر رفته و برخی از غذاها را در منوی خود جای داده است. منظورمان این است که حتی کباب و فست فود هم موجود است. بنابراین اول غذا بخورید سپس از خوردن دسر و چای لذت ببرید. در این کافه غذاها شامل گزینه‌های اروپایی، مدیترانه‌ای، اروپایی، ترکی و خاورمیانه‌ای می‌شود. البته چند انتخاب بین غذاهای گیاه‌خواری، بدون گلوتن و حلال هم در دسترس است.

آدرس: Sultan Ahmet Mahallesi, Akbiyik Cad. No: 5 Fatih, Istanbul Turkey

۱۷ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران