حقایق جالب در مورد شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
حقایق جالب در مورد شانگهای

شانگهای را با نام "مروارید آسیا" می‌شناسند. یکی از زیباترین نقاط چین و البته یک شهر مهم تجاری برای این کشور پهناور که سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن دیدن می‌کنند. اما چیزهای زیادی هستند که این گردشگران تور شانگهای نمی‌دانند و ما قصد داریم ۱۰ نمونه از مهم‌ترین آن‌ها را برایتان بازگو کنیم!

 

شانگهای بزرگ‌ترین شهر جهان است

چین به جمعیت زیادش معروف است و این مهم کاملا در شانگهای به چشم می‌آید. شهری بسیار بزرگ که در سرشماری سال ۲۰۱۴، نزدیک به ۲۴ میلیون نفر جمعیت داشت و این تعداد هر روز در حال افزایش است. بسیاری این شهر را نیویورک آسیا می‌دانند، اما نکته مهم در مورد این شهر، بزرگ‌ترین بودن در میان تمامی شهرهای دنیا است. همچنین شانگهای سومین شهر شلوغ دنیا نیز محسوب می‌شود.

مرکز جهانی تجارت و فرهنگ

با توجه به این که کشور چین در دو دهه اخیر، بیشتر در جوامع بین‌المللی حضور یافته و از نظر اقتصادی نیز رشد ویژه‌ای داشته است، در همین راستا شانگهای پیشرفت خیره‌کننده‌ای داشته و با توجه به حضور بسیار زیاد کمپانی‌های بین‌المللی، باید آن را مرکز تجاری و فرهنگی در دنیا به حساب آورد.

 

۸ دلیل که چرا باید به شانگهای سفر کنید

شهری ویژه‌ در زمینه حمل و نقل عمومی

بلندترین سیستم مترو در تمام دنیا، متعلق به شانگهای بوده که چیزی حدود ۶۴۴ کیلومتر تونل را شامل می‌شود. این سیستم مترو ۳۹۳ ایستگاه دارد که تعداد زیادی قطار با دقت بالا در آن‌ها حرکت می‌کنند. غیر از این‌ها، در روی سطح نیز عملکرد سیستم حمل و نقل عمومی شانگهای، شگفت انگیز است.

شانگهای نزدیک به شهرهای آبی بسیاری است

در نزدیکی شانگهای، چندین و چند شهر آبی که کانال‌های پر آب در آن‌ها جریان دارد، حضور داشته که باعث می‌شود، موقعیتی ایده‌آل برای گردشگران به وجود بیاید تا هم کلان شهری بزرگ را ببینند و هم شهرهایی زیبا و متفاوت که باید با قایق در آن‌ها حرکت کنید. این شهرهای کوچک در فاصله‌ی ۲۰ تا ۱۰۰ کیلومتری از شانگهای واقع شده‌اند.

 

راهنمای سفر انفرادی به شانگهای

شانگهای بیشترین بازدیدکننده داخلی از چین را دارد

جدا از میلیون‌ها گردشگری که هر ساله از شانگهای دیدن می‌کنند، این شهر، مکانی ایده‌آل برای گردشگران داخلی چین نیز محسوب شده و سال‌های متمادی به عنوان محبوب‌ترین مقصد برای خود چینی‌ها بوده است.

میلیون‌ها گردشگر خارجی در چین

شانگهای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. از مکان‌های تاریخی و ابنیه فوق‌العاده هنرمندانه از نظر معماری تا موزه‌ها و پارک‌های بازی و برج‌های سر به فلک کشیده. همین امر در کنار تجارت بالایی که در شانگهای جریان دارد، باعث می‌شود تا سالانه میلیون‌ها گردشگر از این مکان بازدید به عمل بیاورند.

ترکیبی از تاریخ و مدرنیته

یکی از نکات بسیار مهم درباره شانگهای، ترکیب جذاب این شهر از فرهنگ و تاریخ غنی آن در کنار مدرنیه است. شما همانطور که می‌توانید سازه‌های تاریخی و معابد زیبا را در این شهر مشاهده کنید، قادر خواهید بود تا ساختمان‌های مدرن و مراکز خرید بزرگ را نیز در آن ببینید. این نکته‌ای است که همه‌ی کسانی که در تور چین شرکت کرده‌اند، کاملا از آن آگاه هستند.

 

معرفی محله تیانزیفانگ در شانگهای

ساختمان‌های قدیمی خارجی

در بخشی از شانگهای، برای مدت‌های مدید خارجی‌ها از جمله فرانسوی‌ها زندگی کرده و آن بخش‌ها را در انحصار خود نگه داشته بودند. همین امر باعث شده تا ساختمان‌هایی در شانگهای شکل بگیرد که شکل و شمایل معماری اروپایی را دارد. اما حالا آن ساختمان‌های زیبا، خود به یک جاذبه‌ی گردشگری جذاب برای خارجی‌ها بدل شده و خیلی از مسافران شانگهای برای بازدید از آن‌ها به محله فرانسوی‌های شانگهای می‌روند.

بهترین زمان برای بازدید از شانگهای

بدون شک بهترین زمان برای بازدید از شانگهای فصل‌های بهار و پاییز است. دمای هوا در این فصول نه گرمای سنگین تابستان را دارد و سرمای آزار دهنده زمستان را که برای گشت و گذار شما را اذیت کند. بهار فصلی عالی‌ست که شما در شانگهای شکوفه‌های درختان را می‌بینید و پاییز نیز با رنگ‌های زیبا و البته باران‌های گاه و بی‌گاه به سراغتان می‌آید.

شهری برای سلایق مختلف

یکی دیگر از نکاتی که حتما در مورد شانگهای باید بدانید، تنوع بی‌نظیر آن است که باعث شده سفر به سرزمین زیبا، برای همه جذاب باشد. هر کس با هر سلیقه و در هر سنی، چیزی برای تجربه و تفریح در شانگهای پیدا خواهد کرد.

 

برترین مراکز خرید شانگهای در سال ۲۰۲۰

۲۳ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران