معرفی توریستی ترین نقاط ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
معرفی توریستی ترین نقاط ایران

ایران کشوری بسیار زیبا و چهار فصل است که در تمام طول سال می‌توان به نقاط مختلف آن سفر کرد. زمستان‌ها می‌توان به جنوب رفت و تابستان‌ها در ییلاقات استراحت کرد. جدا از این‌ها برخی شهرها هستند مانند شیراز و اصفهان که بی‌وقفه از مسافران میزبانی می‌کنند. اما وقتی پای مسافرت به میان بیاید دوست دارید به جاهای شناخته شده و مشهور بروید و یا به نقاط کمتر شناخته شده سفر کنید؟ ما در این مقاله مهم‌ترین نقاط توریستی ایران را معرفی می‌کنیم.

 

شیراز

شیراز شهر ادبیات و افسانه‌های ایرانی با نقاط بسیار زیبا و باغ‌های همیشه سبز تزئین شده است. این شهر قدمتی بسیار زیاد داشته و مرکز حکومت هخامنشی بوده است. همچنین شیراز به خاطر دو شاعر خوش آوازه ایران سعدی و حافظ در دنیا شناخته شده است. در واقع شیراز ۲ هزار سال تاریخ و فرهنگ کشور را بر دوش خود می‌کشد. به علاوه ویرانه‌های باقی مانده تخت جمشید بر تاریخ باشکوه و پرافتخار آن گواهی می‌دهند.به علاوه در این شهر نقاط زیادی همچون بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل، تخت جمشید، آرامگاه کوروش، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، عمارت دیوانخانه شیراز، عمارت کلاه فرنگی شیراز، آرامگاه شاه شجاع، آرامگاه خواجوی کرمانی و خیلی جاهای دیگر وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کرده حتی وقت هم کم بیاورید. گرچه همیشه می‌توان از شیراز دیدن کد اما یکی از بهترین زمانها فصل زیبای بهار است.

 

معرفی زیباترین جنگل‌های ایران

اصفهان

اصفهان نصف جهان یکی از شناخته شده‌ترین و محبوبترین مقاصد ایران است که میزبان گردشگران ایرانی و خارجی می‌شود. اصفهان از بزرگ‌ترین شهرهای ایران است که برای دورهای پایتخت ایران نیز بوده است. اگر به اصفهان سفر کنید برخی از ساختمان‌های قدیمی را در گوشه و کنار شهر پیدا خواهید کرد. وجود میدان نقش جهان، معماری‌های منحصر به فرد اسلامی، مساجد و پل‌هایی که جدا نظیرشان را نمی‌توان یافت باعث شده تا این شهر همچون مرواردی در دل صدف بدرخشد. از مهم‌ترین جاهایی که باید در صدر برنامه گردش خود قرار دهید می‌توان به کاخ چهل‌ستون، میدان نقش جهان ( میدان امام) اصفهان، بازار قیصریه اصفهان، کاخ هشت بهشت، پل خواجو، کلیسا و موزه وانک اصفهان، آتشگاه، منار جنبان، مسجد شیخ لطف‌ اله اشاره کرد. البته که این شهر منبع بی پایانی از نقاط دیدنی ارائه میدهد. به علاوه چهار باغ عباسی، پارک جنگلی ناژوان، باغ پرندگان، باغ گل‌ها و همچنین آکواریوم از جاهای فوق‌العاده و آرامشبخش اصفهان هستند.

 

تفریح در بهترین پارک‌های آبی کشور

 

مشهد

مشهد پایتخت معنوی کشور محسوب می‌شود، اما به دلیل وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان این شهر همیشه میزبان گردشگران داخلی و خارجی از سراسر منطقه است. به همین دلیل جدا از مساله معنوی و مذهبی بحث توریست پذیری شهر و گسترش امکانات رفاهی و گردشی نیز به میان می‌آید. بنابراین فرقی نمیکند هدف شما از سفر به این شهر چه باشد، شما زیارت و سیاحت را توامان با هم در اختیار خواهید داشت. اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید حتما از اصلی‌ترین جاهای آن شامل حرم امام رضا (ع)، مجموعه کوهسنگی مشهد، ‌آرامگاه نادر شاه افشار، دریاچه چشمه سبز، مقبره فردوسی در مشهد، باغ گیاه شناسی مشهد، بند گلستان، غار مغان، باغ ملی مشهد، شاندیز، بازار رضا مشهد، غار بیمار آب، آب خانه تاریخی ملک، چالیدره، آرامگاه شیخ بهایی، مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو، مسجد گوهرشاد، و همچنین گنبد سبز دیدن کنید. البته مشهد پر از جاهای مدرن مثل رستوانهای لاکچری و مراکز خرید چشمگیر هم هست. مشهد دارای تابستان گرم و زمستانی با سرمایی استخوان سوز است به همین دلیل عموما بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر با تور مشهد محسوب می‌شود.

کیش

کیش از جزایر فوق العاده زیبای ایران در خلیج فارس با ماسه‌های طلایی و آبی لاجوردی و اقیانوسی است که به خاطر قرار گرفتن در منطقه آزاد اقتصادی و تجاری شهرت زیادی پیدا کرده و گردشگران را به سمت خود کشانده است. نزدیکی کیش به کشورهای حوضه خلیج فارس باعث شده تا کیش زرق و برقی دیگر به خود بگیرد. در سفر با تور کیش شما فعالیت‌های زیادی برای انجام دارید که شامل گشت و گذار در مناطق تاریخی تا رفتن به مراکز خرید کلاس جهانی و قدم زدن در ساحل، شنا و غواصی و قایقرانی و خیلی کارهای دیگر میشود. باغ پرندگان و پارک دلفین‌های کیش، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، جزیره هندورابی، ساحل مرجانی، پارک ساحلی میرمهنا، آب انبار دوقلو، بوستان آهوان، تور سافاری کیش، کشتی‌های تفریحی کیش، اسکی روی آب از جمله این فعالیت‌ها هستند.

 

معرفی بهترین جاذبه‌های طبیعی قشم

قشم

قشم از جزایر بسیار زیبا و پر از شگفتی طبیعی در خلیج فارس و بزرگ‌ترین جزیره آن است که به عنوان منطقه آزاد تجاری در استان هرمزگان فعالیت می‌کند. شگفتی‌های طبیعی همچون دره ستارگان، غار نمکدان، و هچنین جنگل‌های حرا این جزیره را به یکی از دیدنی‌ترین نقاط کشور تبدیل کرده است. شما در بازدید از این جزیره می‌توانید از کارخانه لنج‌سازی تا روستاهایی مثل لافت و نقاط تاریخی آن دیدن کنید. دره ستاره‌ها، جزیره ناز، جزیره هنگام، جنگل حرا، غار خربس در قشم و تنگه چاهکوه از نقاط اصلی و دیدنی این جزیره هستند. بهترین زمان برای سفر با تور قشم زمستان است که هوای معتدل‌تری دارد.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 خرداد 1400)

نظرات کاربران