سفرهای روزانه از شانگهای (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
سفرهای روزانه از شانگهای (بخش اول)

شانگهای شهری مدرن و پهناور در چین است که در امتداد ساحل گسترده شده و با وجود این که داراب قدمتی تاریخی با نقاط تاریخی جذاب است اما در دهه‌های اخیر به شدت پیشرفت کرده و به یکی از مدرن‌ترین مقاصد چین تبدیل شده است. با وجود این که جاذبه‌های این شهر فراوان است و قطعا نمی‌توان از تمامی آن‌ها در تور شانگهای بازدید کرد اما گاهی لازم است برای فرار از آن همه ازدحام و سر و صدا بیرون زد و به حاشیه شهر پناه برد و از جاهای دیدنی نزدیک به شانگهای دیدن کرد. ما در اینجا نگاهی به بهترین نقاط اطراف شانگهای می‌اندازیم.

 

هانگژو

هانگزو، که اغلب به عنوان آسمان روی زمین شناخته می‌شود، میزبان West Lake یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی در سراسر چین است. شما با بازدید از این دریاچه به خوبی پی به موضوعات افسانه‌ها، داستان‌ها و اشعار خواهید برد. قایق اجاره کرده و به تماشای مناظر بهشتی بروید، غروب خورشید را از بالای تپه‌ها به تماشا بنشینید و یا دوچرخه بگیرید و محیط دریاچه را دنبال کنید و از پل‌ها و غرفه‌های سنتی در طول مسیر عبور کنید. اگر تصمیم گرفتید در هانگژو بیشتر بمانید پس با اتوبوس و یا اتومبیل به حومه شهر و بازدید از تراس‌های چای لانگجینگ (Longjing) بروید.

 

نکاتی که بهتر است قبل از سفر به چین بدانید

سوژو

این شهر قدیمی و تاریخی که بر روی کانال‌های آب ساخته و گسترش پیدا کرده به عنوان ونیز شرق شناخته می‌شود. به پیاده‌روی در امتداد کانال‌ها بپردازید، از روی پل‌های قدیمی و سنتی عبور کنید و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های شهر یعنی باغ‌های چینی سر بزنید. به عنوان یک گردشگر حرفه‌ای می‌توانید تمام روز را ب بازدید و کاوش در بین باغ‌ها بگدرید اما برای تازه واردان غیر حرفه‌ای بازدید از Humble Administrator و The Garden of the Master of the Nets را توصیه می‌کنیم که فوق‌العاده دیدنی هستند. به علاوه سراسر شهر با آثار فرهنگی و قدیمی فرصت گردش و بازدید زیادی را ارائه می‌دهد.

مگانشان

مسیر سر سبز و زیبایی که از بین جنگل‌های بامبو می‌گذرد فرصتی عالی برای دیدن درختان کمیاب بامبو برای گردشگران فراهم می‌آورد. مگانشان (کوه موگان) که در ۶۰ کیلومتری هانگژو در استان ژجیانگ همسایه شانگهای واقع شده، به لطف تابستان‌های خنک گردشگران زیادی به خود می‌بیند. البته این ییلاق پرطرفدار برای بار اول در دهه ۱۸۸۰ خارجی‌ها را جذب خود کرد. تا سال ۱۹۱۰، تقریباً 300 خارجی دارای خانه‌های ییلاقی در تپه‌های سرسبز شده بودند. بسیاری از آن ویلاهای سبک استعماری تا به امروز دوام آورده و به عنوان مسافرخانه و استراحتگاه میزبان مردم شده‌اند. مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری در مزارع چای زیبا و جنگل‌های بامبو فراوان است.

 

سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن

لینهای

وقت دیدن دیوار بزرگ چین را ندارید؟ برای لذت بردن از طعم و مزه، به Linhai کوچک در استان ژجیانگ بروید، جایی که دیواری وجود دارد که توسط همان معمار بخش Badaling پکن طراحی شده است. مطمئناً دیوار لینهای  که در زمان سلسله جین شرقی (۲۶۵-۴۲۰ میلادی) ساخته شده،به همین معروفی نیست، اما در نقاط خاص شباهت غیر عادی به دیوار شمال دیده می‌شود. این شهر همچنین دارای یک خیابان باستانی است که از مرکز آن به معبد Longxing می‌رسد. اگر زمانی بیش از یک روز در اختیار دارید با تاکسی و یا اتوبوس به کوه ژیانجو بروید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. اگر سوار قطار سریع شوید ظرف ۳ ساعته به شهر خواهید رسید.

نانجینگ

نانجینگ در چین، این کلان‌شهر مدرن که هنوز هم توسط دیوار شهرش محاصره شده، به عنوان پایتخت بسیاری از سلسله‌ها در سراسر چین شناخته می‌شود. در اینجا چندین معبد برجسته، سالن یادبود کشتار نانجینگ و کاخ ریاست جمهوری سابق، وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. این شهری تاریخی با جاذبه‌های دیدنی فراوان است اما با وجود شهر مدرن نانجینگ به مقابله آمده و تقابلی زیبا را پدید آورده است. این شهر یکی از جاهای تاریخی جذاب است که خوشبختانه شما در آن ضمن فضای قدیمی شهر می‌توانید مدرنیته و امکانات مدرن را داشته و تلفیقی از هر دو را مورد استفاده قرار دهید.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در گوانجو

چانگشو

چانگشو از آن دسته از مقاصدی است که از نگاه توریستی گردشگران به دور مانده در حالی که تلفیقی از ویژگی‌های انگژو و سوژو را در کنار هم دارد. شما با سفر به این شهر می‌توانید از کانال‌ها، خانه‌های باستانی، دریاچه و کوه‌ها، البته در مقیاس کوچک‌تر در اختیار داشته باشید. در این سفر حتما از طریق آبراه‌های پوشیده از بامبو سوار یک گوندولا شوید و یا به بالای یوشان (کوه یو) بروید که پر از مزارع چای سنتی است. بخش کوچکی از این کوه میزبان دیوار بزرگ است که منظره‌ای فوق العاده دیدنی و چشمگیر را ارائه می‌دهد. به علاوه می‌توانید در مرکز شهر از بتکده‌های زیبایی دیدن کنید که با معماری و هنر چینی خودنمایی می‌کنند.

نینگبو

نینگبو با وجود اینکه یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ژجیانگ محسوب می‌شود، اما هنوز در بین بیشتر گردشگران ناشناخته باقی مانده است. اما این شهر قدیمی که یکی از شلوغ‌ترین بنادر جهان را در خود جای داده دارای جاذبه‌های فراوانی از جمله ساختمان‌های قدیمی زیبا در اطراف پارک مرکزی دریاچه ماه و موزه‌های عالی است. به علاوه شهر با مذهب بودایی پیوندی عمیق دارد که باعث تا معابد دیدنی زیادی در گوشه و کنارش بی‌توجه بمانند که توصیه می‌کنیم از آن‌ها دیدن کنید.

 

۸ دلیل که چرا باید به شانگهای سفر کنید

۲۰ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 15 تیر 1400)

نظرات کاربران