سفرهای روزانه از شانگهای (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
سفرهای روزانه از شانگهای (قسمت دوم)

شانگهای با ۲۴ میلیون جمعیت، پرجمعیت‌ترین شهر چین و از مهم‌ترین بنادر تجاری جهان در شرق محسوب می‌شود. در واقع شانگهای به دلیل موقعیت قرارگیری منحصر به فردش به یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری و قطب حمل و نقل دنیا تبدیل شده است. این شهر که از دهه ۱۹۳۰ شروع به رشد و توسعه یافتن کرد. حالا این شهر ساحلی و تجاری به یکی از شهرهای مدرن و مقصدی توریستی تبدیل شده است. در تور شانگهای آنقدر کارها هست که برای انجام همه آن‌ها باید چند بار به این شهر سفر کنید. با اینهمه سفرهای روزانه به اطراف باید در فهرست کارهای شما باشد.

 

نینگبو

نینگبو با وجود اینکه یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ژجیانگ است اما هنوز در بین گردشگران نسبتا ناشناخته باقی مانده است. در صورتی که این شهر قدیمی که یکی از شلوغ‌ترین بنادر جهان را در خود جای داده و دارای جاذبه‌های فراوانی از جمله ساختمان‌های قدیمی زیبا در اطراف پارک مرکزی دریاچه ماه و موزه‌های عالی است. در سفر به این شهر قدیمی‌ترین کتابخانه چین در غرفه تیانی را کاوش کنید یا در مجموعه معابد غیرقابل تخریب این شهر گشت بزنید. به علاوه معبد Baoguo، که دارای یکی از بهترین ساختارهای چوبی حفظ شده در نوع خود در چین است را هم می‌توانید در اینجا مورد بازدید قرار دهید.

 

بهترین مکان‌ها در شانگهای برای خوردن غذاهای خیابانی

دریاچه Dongqian

دریاچه دونگ کیان در حدود ۱۵ کیلومتری شهر نینگبو واقع شده و بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در استان ژجیانگ است. با توجه به همجواری با هر دو نینگبو و شانگهای، این دریاچه به طرز شگفت‌انگیزی از ازدحام جمعیتی که دریاچه غربی هانگژو به آن مبتلاست مصون مانده و به مکانی برای استراحت آرام تبدیل شده است. این دریاچه در اصل از ۳ دریاچه تشکیل شده که دریاچه شمالی آن به شدت زیبا و دیدنی است. در بین ساحل دریاچه و کوه‌های اطراف شما دهکده‌های کوچک، معابد و حتی یک پارک مجسمه سازی از سلسله سونگ (۹۶۰-۱۲۷۹ میلادی) را پیدا خواهید کرد.

شاوژینگ (Shaoxing)

این شهر تاریخی و فرهنگی به دلیل ویژگی‌های قابل توجه فراوانی که دارد به موزه بدون دیوار شهرت گرفته است. این شهر برای کانال‌ها و ساختمان‌های قدیمی، از جمله محل تولد نویسنده با نفوذ لو ژون و خانه اجدادی نخست وزیر سابق ژو انلای به شهرت رسیده که می‌توانید در سفر با تور چین از هر دو آن‌ها بازدید کنید. از دیگر جاذبه‌های این شهر می‌توان به شهر باستانی آنچانگ، دریاچه شرقی، کوه کوایجی، باغ Baicao و غرفه ارکیده اشاره کرد.

 

معرفی ۸ سوغاتی عالی در سفر به شانگهای

یانگژو

این شهر که از دید توریست‌ها دور مانده به عنوان جایگزینی برای سوژو در نظر گرفته می‌شود. شما در این شهر می‌توانید تلاقی معماری چینی و اسلامی را با بازدید از آرامگاه پوهادین که گفته می شود از نوادگان حضرت محمد است و باغ های اطراف آن دیدن کنید. به علاوه باغ Ge Yuan به عنوان یکی از چهار باغ برتر چین و ورودی جنوبی به خیابان Dongguan که قدمت آن به ۱۲۰۰ سال پیش باز می‌گردد نیز از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر است. در این باغ ساختمان‌هایی وجود دارد که طبق تحقیقات آن‌ها را متصل به سلسله‌های مینگ و ژینگ می‌دانند. اگر به دنبال جایی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت می‌گردید دریاچه آرام Slender West جایی است که باید به آن بروید.

ووژن (Wuzhen)

قدمت این شهر کوچک ساحلی باستانی در استان ژجیانگ به ۱۳۰۰ سال قبل برمی گردد و بیشتر ساختمان‌های آن مربوط به سلسله مینگ یا بعد آن است. از خانه سابق مائو دون، نویسنده انقلابی دیدن کنید یا در چایخانه افسانه‌ای Fanglu Pavilion استراحت کنید. شما می‌توانید به تماشای اجراهای زنده بروید و از سوغاتی‌های محلی محبوب و منحصر به فرد این شهر خریداری نمایید. قایق بگیرید و در نهر پیش بروید و از تماشای منظره شهر لذت ببرید.

 

بهترین بازارهای محلی شانگهای برای خریدی آسان

ژیتانگ

اگر از طرفداران تام کروز هستید این شهر محبوب شما خواهد بود زیرا در اینجا سکانس‌هایی از فیلم ماموریت غیرممکن ۳ فیلم‌برداری شد. این شهر که بیش از ۲ هزار سال قدمت دارد به وسیله ۹ رودخانه به ۸ تکه تقسیم شده که توسط پل‌های سنگی به هم متصل می‌شوند. در این شهر تاریخی و سنگی شما کوچه پس کوچه‌هایی را پیدا خواهید کرد که تنها یک نفر قادر به عبور از آ‌نها است.

نانتونگ

این شهر به خاطر پارچه‌های سفید و آبی سنتی که بسیار زیبا و ارزان‌تر از ابریشم هستند شهرت پیدا کرده است. به علاوه موزه‌ای در زمینه این پارچه‌ها و اشکال سنتی روی آن‌ها وجود دارد که با بازدید از آن روند رشد آن را درک خواهید کرد. همچنین کوه گرگ که به خاطر برگزاری آیین‌های رسمی بودایی به شهرت رسیده از دیگر جاذبه‌های این شهر تاریخی برشمرده می‌شود.

 

معرفی برترین هتل‌های لاکچری شانگهای برای سفری لوکس به چین

در اطراف شانگهای مقاصد روزانه بسیار زیادی وجود دارد که تنها بین ۲ تا ۳ ساعت رانندگی در دسترس قرار می‌گیرند. گرچه معرفی تمام آن‌ها از حوصله این مقاله خارج است اما باید بدانید بیشترشان در قدمت تاریخی و ساحلی بودن مشترک هستند. بنابراین وقت را تلف نکنید و به یکی از آن‌ها بروید.

۲۳ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران