زیباترین نقاط پکن در فصل پاییز

جاذبه‌های گردشگری پکن
زیباترین نقاط پکن در فصل پاییز

فصل پاییز در پکن از اواسط اکتبر آغاز می‌شود و تا اوایل نوامبر ادامه دارد. پکن همچون بسیاری نقاط جهان پاییز را با برگ‌های درختان رنگارنگ و مناظر فوق‌العاده سپری می‌کند و به همین خاطر بر آن شدیم تا بهترین جاها در پاییز پایتخت چین را به شما معرفی کنیم تا در تور پکن، سری به این مکان‌های زیبا بزنید.

 

تپه معطر (Fragrant Hill)

بهترین زمان برای بازدید: اواسط اکتبر تا اوایل نوامبر

معروف‌ترین جا در پکن که برای فصل پاییز به شما پیشنهاد می‌شود، تپه معطر است. این مکان در "کوه غربی" در شمال غربی پکن و حدودا ۲۰ کیلومتر دورتر از مرکز شهر واقع شده و در فصل پاییز درختان آن به رنگ‌های قرمز، زرد و طیف‌های مختلف نارنجی در می‌آیند. اما در اوج پاییز وقتی به تپه معطر می‌روید، خواهید دید که تمام درختان به رنگ قرمز در آمده و همچون یک جنگل آتشین دیده می‌شوند. اگر در فصل پاییز با تور چین به پکن می‌روید، حتما بازدید از تپه معطر را در برنامه‌های خود بگنجانید.

 

معرفی دو فرودگاه‌ بزرگ و مهم پکن

پارک جنگلی بادالینگ (Badaling)

بهترین زمان برای بازدید: اواخر سپتامبر تا اواخر اکتبر

پارک ملی و جنگلی بادالینگ در پکن، مساحتی به اندازه ۵۶ هکتار را پوشش می‌دهد و در آن بیش از ۵۰ هزار درخت افرا و درختان دیگر وجود دارد. این پارک در نزدیکی دیوار بزرگ واقع شده است و شما در زمان بازدید از دیوار بزرگ می‌توانید از پارک بسیار زیبای جنگلی که در ایام پاییز تصویری فوق‌العاده از طبیعت چین را به نمایش می‌گذارند، بازدید نمایید.

دیوار بزرگ چین

بهترین زمان برای بازدید: اواسط اکتبر تا اواخر نوامبر

دیوار بزرگ چین در هر زمانی از سال دیدنی است، اما بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند، فصل پاییز روی این دیوار حضور داشته باشند. درختان پر تعدادی که دو طرف دیوار برای کیلومترها این بنای تاریخی را در آغوش کشیده‌اند، در فصل پاییز نمایی دیدنی و تابلویی رنگارنگ را پیش چشمتان به نمایش می‌گذارند. قدم زدن بر روی دیوار بزرگ، وقتی این درختان قرمز و طلایی و سبز در تیررس شما هستند، همچون بودن در یک داستان شاعرانه‌ی زیباست که هیچ گاه از یادتان نخواهد رفت و شما را مشتاق سفر به پکن می‌کند.

 

تجربه خرید در بهترین مراکز خرید پکن

کوه بایوانگ (Baiwang)

بهترین زمان برای بازدید: اواسط اکتبر تا اواسط نوامبر

پارک جنگلی کوه بایوانگ یکی دیگر از دیدنی‌های پاییزی مهم در نزدیکی پکن محسوب می‌شود. این محل سه کیلومتر تا قصر تابستانی فاصله داشته و شما در آن می‌توانید درختان متنوع و زیبایی را ببینید که در این ایام با رنگ‌های زیبای پاییزی آرایش می‌شوند. در این بین رفتن به عمارت دوستی (Friendship Pavilion) یکی از کارهایی است که حتما موقع گردش این پارک جنگلی، باید آن را امتحان کنید. ترکیب این امارت زیبا با زیبایی‌های طبیعی پاییز کوه بایوانگ، فوق‌العاده دیدنی است.

پارک جنگلی بیگونگ (Beigong)

بهترین زمان برای بازدید: اوایل اکتبر تا اواسط نوامبر

یکی دیگر از پارک‌های جنگلی زیبای اطراف پکن که در دهکده چانگژیندیانگ و در منطقه فنگاتی واقع شده و از جمله مراکز بسیار دیدنی در پاییز است. این مهم به خاطر ۱۸۰۰ هکتار پارک جنگلی آن است که با درختانی متنوع و بسیار زیبا پر شده‌اند و در پاییز تصویری زیباتر را برای گردشگران و اهالی منطقه به همراه خواهند داشت. تصویری که از دور شبیه به نقاشی‌های آبرنگ است و از نزدیک، یک نمای زیبا از درختانی با شکوه و هوایی مطبوع خواهد بود.

 

بهترین غذاهای خیابانی پکن را کجا پیدا کنید؟

دروازه لاباگو (Labagou)

بهترین زمان برای بازدید: تمام طول پاییز

بازدید از این مکان در هر موقع از پاییز، نمایی متفاوت برایتان به همراه خواهد داشت. در بخشی از این فصل، شما درختان بلوط را می‌بینید که برای مدتی کوتاه کاملا به رنگ قرمز در می‌آیند، در صورتی که بسیاری از درختان افرا هنوز سبز هستند. سپس در برهه‌هایی دیگر نوبت به درختان دیگر می‌رسد و زمانی نیز در اواسط پاییز، مجموعه‌ای از طیف‌های مختلف نارنجی و قرمز را در خود دارند.

معبد هونگلو (Hongluo)

بهترین زمان برای بازدید: اوایل اکتبر تا اواسط نوامبر

معبد هونگلو یکی از جاذبه‌های پکن به حساب می‌آید، اما در فصل پاییز، این مکان را برای لمس از نزدیک درختان پاییزی چین به شما پیشنهاد می‌کنیم. یک منطقه‌ی کوهستانی بسیار زیبا که درختان پر تعدادی در آن، این معبد جذاب را احاطه کرده‌اند.

 

۱۰ نقطه‌ی پنهان زیبا و استثنایی در پکن

۱۴ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران