زیباترین باغ‌ها و پارک‌های پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
زیباترین باغ‌ها و پارک‌های پکن

پکن به خاطر نقش سیاسی خود به عنوان پایتخت امپراطوری چین تاریخی طولانی دارد. از همین سطح شهر با انواع پارک‌ها و باغ‌های سر سبز و زیبا پوشیده شده است. علاوه بر این که باغ‌ها و پارک‌های شهر زیبا و دل‌انگیز هستند فرصتی را برای مردم و گردشگران فراهم می‌آورند تا اوقاتی را از شلوغی شهر دور شده و در آرامش و صلح سپری کنند. اگر قصد سفر با تور چین به پکن را دارید سعی کنید در کنار تفریحات مدرن به زیباترین پارک‌های آن هم سری بزنید.

 

پارک beihai

پارک بی‌های از آن نقطه‌های محبوب شهر است که جای خود را در دل مردم شهر باز کرده است. این پارک در سال‌های ۱۱۱۵ تا ۱۲۳۴ میلادی و در سلسه جین به عنوان باغ امپراطوری ساخته شد. سپس در سال ۱۹۶۱ این پارک به فهرست مناطق حفاظت شده فرهنگ و ملی اضافه گردید. معبد برج سفید و دریاچه که بیش از نیمی از پارک را به خود اختصاص داده‌اند از نمادهای اصلی و شناخته شده پارک بیهای برشمرده می‌شوند. برای گردشگران ماجراجو دریاچه پر از فرصت‌های تفریحی فضای باز است. مخصوصا خانواده‌ها از گردش در این پارک و اطراف دریاچه‌اش به شدت خوشحال خواهند شد. تابستان‌ها می‌توانید در دریاچه پارو بزنید و از تماشای شنای اردک‌ها لذت ببرید، در حالی که زمستان‌ها می‌توانید روی دریاچه یخ زده اسکی کنید.

 

 معرفی زیباترین پارک‌های ملی چین 

 

 

 پارک بِیهای

 

 

آدرس: 1 Wenjin Street, Xicheng District, Beijing

 

 

بلوار diaoyutai گینکگو

درختانی که در امتداد خیابان ginkgo زندگی می‌کنند در تمام طول سال جذاب و چشمگیر هستند اما با شروع پاییز وقتی رنگ برگ این درختان رو به طلایی می‌رود حال و هوای خیابان صفای دیگری خواهد داشت. این خیابان یکی از اینستاگرامی‌ترین نقاط شهر در فصل پاییز شناخته می‌شود. تنها نکته‌ای که باید دقت کنید اینست که در بین جمعیتی که همچون شما در این خیابان قدم می‌زنند مراقب دوربین و گوشی خود باشید.

 

 

 بلوار دیائیوتای گینکگو

 

 

آدرس: Sanlihe Road , Xicheng District, Beijing

 

 

 

پارک ditan

پارک دیتان یا (معبد زمین) توسط امپراطوران سلسله‌های مینگ و ژینگ برای پرستش خدای زمین ساخته شد. با این که مراسم‌های مربوط به قربانی کردن سال‌های درازی‌ست متوقف شده اما پکنی‌ها برای استفاده از محیط‌‌های گوناگون پارک مرتبا به دیتان می‌روند. در واقع‌ آن‌ها به خاطر بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در پکن این پارک را به خوبی می‌شناسند.

 

 ۱۰ نقطه‌ی پنهان زیبا و استثنایی در پکن 

 

 

 پارک ditan

 

 

آدرس: Andingmen Waidajie, Dongcheng District, Beijing

 

 

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی معروف‌ترین باغ مربوط به اواخر دوره سلسله ژینگ است. البته بخشی از این باغ به خاطر هجوم نیرو‌های انگلیس-فرانسه نابود شد. در سال ۱۸۸۴ امپراطور دواگر دستور داد تا باغ دوباره بازسازی شود و به قلمرو شهر ممنوعه پکن متصل گردد. طبق  گفته طراحی مجدد باغ آنقدر پر هزینه بود که بخشی از بودجه نیروی دریایی برای ساخت باغ صرف شد تا اینکه چین در جنگ با ژاپن در ۱۸۹۴ شکست خورد. در حال حاضر این باغ یکی از بهترین مکان‌ها برای گرفتن آرامش و بازدید از گل‌های نیلوفر آبی شناخته می‌شود.

 

 کاخ تابستانه آمان شانگهای ؛ همچون امپراطورها به سفر بروید 

 

 

 کاخ تابستانی

 

 

آدرس: 19 Xinjiangongmen Road, Haidian District, Beijing

 

 

پارک jingshan

این پارک که در مرز شمالی شهر ممنوعه قرار گرفته یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین فضاهای سبز پکن است که حتما باید از آن دیدن کنید. شما در بازدید از این باغ می‌‌توانید منظره‌ای دور از کاخ سلطنتی چین را هم داشته باشید. علاقه‌مندان به باغ و طبیعت از بازدید از این باغ پشیمان نخواهند شد.

 

 معرفی ۶ باغ زیبای چین، شکوه در هم تنیدگی طبیعت و معماری

 

 

 پارک جینگشان

 

 

آدرس: 44 Jingshan West Street, Xicheng District, Beijing

 

 

پارک گرند ویو

پارک منظره شگفت‌انگیز به معنای واقعی کلمه از یک رمان الهام گرفته شده است. این باغ عینا براساس رمان Dream of the Red Chamber یکی از چهار رمان برتر کلاسیک چین ساخته شده است. در واقع کتاب در سال ۱۹۸۴ به شکل سریال از شبکه چین پخش گردید و بعد از آن بود که تصمیم گرفته شد پارکی به همان شکل در پکن احداث شود. در اینجا شما می‌توانید زندگی شخصیت‌های اصلی کتاب را تجربه کرده و عاشقانه‌های Jia Baoyu و Lin Daiyu را از نزدیک لمس کنید. البته هیچ شکی نیست که خود چینی‌ها به دلیل وابستگی فرهنگی خیلی بیشتر از توریست‌ها می‌توانند با این پارک ارتباط روحی برقرار کنند اما با این همه شما هم می‌توانید به همان اندازه در زیبایی‌های آن غرق شوید.

 

 

 پارک گرند ویو

 

 

آدرس: 12 Nancaiyuan Street, Xicheng District, Beijing

۰۴ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران