سفری هیجان‌انگیز به مقاصد ساحلی ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
سفری هیجان‌انگیز به مقاصد ساحلی ایران

همیشه از سواحل زیبای دنیا گفتیم، اما ما در کشوری زندگی می‌کنیم که هم در شمال و هم در جنوب به دریا ختم می‌شود. پس قبل از این که به کشورهای دیگر برویم، بهتر است سری به مقاصد داخلی زده و از سواحل زیبای آن‌ها دیدن کنیم. اگر می‌خواهید با بهترین مقاصد ساحلی کشورمان آشنا شوید، مقاله‌ی امروز ما را مطالعه نمایید.

 

چابهار

سواحل چابهار تصویری متفاوت و فوق‌العاده زیبا از کشورمان به نمایش می‌گذارد. جایی که عموما زمین‌های خشک و صخره‌های سنگی، به شن‌های نرم ساحل و آبی شفاف و فوق‌العاده ختم می‌شود. چابهار جایی بسیار زیباست که در هر گوشه‌اش می‌توان نمایی فوق‌العاده از دریا را پیدا کرد. سواحل ماسه‌ای و مرجانی چابهار بدون شک بهترین در تمام کشورمان محسوب شده و می‌توان آن‌ها را با مقاصد ساحلی معروف در دنیا مقایسه کرد. تور چابهار یکی از جذاب‌ترین تورهای مسافرتی داخلی به شمار می‌روند.

این سواحل جدا از این که جاهایی دیدنی هستند، برای انجام فعالیت‌های آبی و یا تماشای آبزیان نیز ایده‌آل هستند. بهترین سواحل چابهار را باید سواحل مکران، تیس و سال بریس به حساب آورد، اما بازدید از ساحل نورانی که فیتوپلانکتون نورانی تصاویری درخشان و آبی رنگ را در شب پدید می‌آورند را به هیچ وجه نباید از دست بدهید.

 

شگفت‌انگیزترین درختان زیر آب در چابهار

مازندران

مازندران و گیلان را به شکل شهر به شهر نباید جدا کرد، چون این دو استان مملو از سواحل عالی و فرصت‌های گردشگری متفاوت هستند. برای مثال مازندران سواحلی عالی همچون ساحل سی سنگان دارد که در ۳۵ کیلومتری نوشهر واقع شده و جایی عالی با امکانات فوق‌العاده است.

از طرفی شما می‌توانید در ساحل ۱۸ کیلومتری چیکرود به شنا و انجام انواع ورزش‌های ساحلی بپردازید و در فضای سبز نزدیک به آن‌جا گشت بزنید. در کنار این موارد، سواحل زیاد دیگری همچون ساحل میانکلاه نیز هستند که می‌توانید در هر یک از آن‌ها تجربه‌ای متفاوت از دریای خزر داشته باشید.

گیلان

بخش زیادی از گردشگران گیلان که قصد سفر به یک مقصد ساحلی را دارند، به بندر انزلی می‌روند. این شهر در یک نوار ساحلی واقع شده و در منطقه‌ی شهری دو ساحل بزرگ غازیان و انزلی را دارد که در هر کدام امکانات کاملی برای تفریح و آبتنی قرار گرفته است. بلوار انزلی که در واقع یک پارک بزرگ در کنار دریاست نیز جایی بسیار خوب برای تفریح به حساب می‌آید.

اما برای تجربه‌های متفاوت بهتر است کمی از مرکز شهر دور شده و به منطقه‌ی آزاد تجاری بروید که در آن‌جا نیز سواحلی عالی واقع شده. ساحل چمخاله در لنگرود و بعضی سواحل آستارا نیز هستند که شما می‌توانید برای گشت و گذار در دریای خزر آن‌ها را نیز انتخاب کنید.

 

راهنمای گردش یک روزه در سفر به قشم

 قشم

قشم یکی از جزایر مهم در صنعت گردشگری ایران به حساب می‌آید. جزیره‌ای که زیبایی‌های آن خیره کننده بوده و غیر از سواحل دیدنی‌ قشم، دیدنی‌های بسیاری دارد که حتما باید آن‌ها را ببینید. سواحل متفاوتی در قشم وجود دارد که هر کدام با دیگری از نظر ظاهر متفاوت هستند. مثل ساحل هنگام که در طول روز جایی شلوغ و محبوب است و شب‌ها فیتوپلانگتون‌ها ظاهری نورانی به آن می‌دهند. از طرفی شما می‌توانید در سه ماهه اول سال در ساحل لاک پشت‌ها، لاکپشت‌های دریایی پوزه عقابی را ببینید که برای تخم گذاری به این مکان می‌آیند.

این را هم فراموش نکنید که در تور قشم سری به جزایر ناز زده و از این جزایر جالب که به واسطه‌ی جزر و مد به هم متصل می‌شوند نیز دیدن کنید. جزایر ناز قشم خود یک خط ساحلی ممتد دارند که تماشای آن نیز خالی از لطف نیست.

کیش

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران که سالانه تعداد زیادی مسافر به خود می‌بینید. مسافرانی که اغلب برای تفریح و خرید به این جزیره‌ی زیبا می‌آیند. کیش سواحل فوق‌العاده‌ای دارد که بیشترشان شامل امکانات رفاهی نیز هستند. وسعت زیاد، بی‌خطر بودن و امکان استفاده از سواحل در تمام طول سال، ویژگی‌هایی است که از کیش یک مقصد ایده‌آل ساخته است.

اما کدام سواحل کیش بیش از بقیه معروف هستند؟ ساحل میرمهنا احتمالا در صدر قرار بگیرد. یک بلوار ساحلی بزرگ که بیشتر برای تفریح نزدیک ساحل محبوب است تا آبتنی. غیر از آن، پیشنهاد می‌کنیم در تور کیش از ساحل درختان نارگیل، ساحل مرجان، ساحل مرد ماهیگیر و ... نیز دیدن کرده و در آن‌ها تنی به آب بزنید یا به انجام فعالیت‌های آبی همچون قایق سواری، جت اسکی، اسکی روی آب و ... بپردازید.

 

ارزان‌ترین زمان برای سفر به کیش

بوشهر

در آخر حتما باید به بوشهر هم اشاره کنیم که همیشه تصاویری از سواحل زیبایش را دیده‌ایم و یکی از مقاصد محبوبمان بوده است. مخصوصا این که ساحل باستانی ریشهر در آن وجود دارد که به عنوان یک مکان تاریخی می‌توان از آن بازدید به عمل آورد!

یکی از خوبی‌های بوشهر داشتن سواحل بکر و بسیار خاصی است که در اطراف شهر واقع شده و شلوغی سواحل شمال یا نقاط مهم کیش را ندارد و شما می‌توانید از زیبایی دریا در محیطی نسبتا آرام لذت ببرید. برای مثال ساحل بنود که در نزدیکی عسلویه واقع شده و یکی از زیباترین سواحل منطقه است، ساحلی که احتمالا در فیلم محمد رسول الله دیده‌اید و با خود فکر کرده‌اید که این محل در کجای ایران قرار گرفته بود.

۰۶ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران