بهترین تفریحات در سفر به برجومی

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بهترین تفریحات در سفر به برجومی

گرجستان کشوری زیبا و کوهستانی است که عمر صنعت گردشگری در آن خیلی نیست و به نوعی می‌توان گفت در این وادی کشوری تازه کار است. به همین دلیل توسعه هنوز به بیشتر جاهای آن نفوذ نکرده و نواحی بکرش بیش از نقاط مدرن است. با این همه نود در صد گردشگران تور گرجستان جذب تفلیس و باتومی می‌شوند و زحمت رفتن به نقاط دورتر را به خود نمی‌دهند. به همین دلیل ما همیشه در تور تفلیس برجومی را به عنوان سفری روزانه از تفلیس معرفی می‌کنیم.

 

در پارک ملی برجومی- خاراگائولی دوچرخ سواری کنید

اگر از افرادی هستید که عاشق ماجراجویی‌های طبیعی و فضای باز هستید خبر خوب برای شما این که می‌توانید در این پارک ملی و در مسیرهای تعیین شده دوچرخه سواری برانید و سطح مهارت خود را محک بزنید. در واقع برای ماجراجویی‌های حساب شده و امن جایی بهتر از این پارک را پیدا نخواهید. مسیرهای مختلف این پارک ملی بسیار زیبا و دیدنی هستند که لذت دوچرخه سواری را دوچندان می‌کند. مطمئن باشید با یک بار بازدید از این پارک هرگز خاطره زیبایی‌های آن را فراموش نخواهید کرد. برای ماجراجویی‌های بزرگ‌تر توصیه می‌کنیم ارتفاعات این پارک را با دوچرخه فتح کرده و به چشم‌اندارهایی نفسگیر و دلربا دست پیدا کنید. البته برای چنین سفری، برنامه خانوادگی را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم. طبیعت زیبای گرجستان این ویژگی را ایجاد کرده است که پارک‌های ملی زیبای گرجستان در جای جای این کشور وجود دارد و میزبان گردشگران هستند.

اسب سواری کنید

همانطور که گفتیم برجومی از نواحی طبیعی و زیبای نزدیک تفلیس است که جان می‌دهد برای کاوش و فعالیت‌های روباز. یکی از بهترین کارهای جذابی که می‌توانید در اینجا انجام دهید اسب سواری در دشت‌های وسیع و سرسبز آن است. این منطقه کوهستانی دارای مسیرهای بسیار دیدنی و جذابی است که برحسب سطح مهارت و تجربه شما قابل انتخاب و برنامه ریزی است. در پارک ملی شما می‌توانید در مسیرهای مختلفی اسب سواری کرده و از هوای پاک و سبک تنفس کنید. در تور اسب سواری راهنمایی مجرب همراه شما خواهد بود که در کارهایی مثل مسیریابی، کمپ زدن، یافتن توقفگاه، چراندن اسب‌ها و کارهایی ازین دست به شما یاری می‌رساند.

 

معرفی تور پیاده‌روی در باتومی

در رودخانه متکواری رفتینگ کنید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در اینجا بکنید این است که در رودخانه جذاب و خروشان متکواری به ورزش هیجان‌انگیز و ماجراجویانه رفتینگ بپردازید. این نوع قایق سواری در برجومی و در رودخانه متکواری 20 دلار برای شما هزینه در برخواهد داشت. در تور رفتینگ، اپراتور به شما تمامی تجهیزات مورد نیاز را می‌دهد. یعنی شما جدا از قایق و پارو، کلاه ایمنی، جلیقه نجات، کفش مناسب و حتی یک مربی دریافت خواهد کرد. نکته‌ای که باید اشاره کنیم این است که قایق‌های رفتینگ خیلی بزرگ نیستند و تنها به اندازه 7 نفر جای سرنشین دارند، که یکی از آن‌ها را مربی شما اشغال خواهد کرد. برای گروه‌های بزرگ دوستانه و خانوادگی که می‌خواهند یک ماجراجویی دست جمعی را تجربه کنند تخفیفات و پکیج‌های جذابی وجود دارد. رفتینگ همیشه خطرناک و هیجانی به نظر می‌رسد در حالی که می‌تواند بسیار جذاب و خاطره انگیز هم باشد. پس جسارت به خرج دهید و همه آدرنالین بدنتان را یکجا به خون‌تان تزریق کنید. شما در اینجا دو انتخاب برای رفتینگ دارید، یکی ویلای کوابیشوهی و دیگری منطقه سد چیتاخوی؛ فرقی هم نمی‌کند از کجا شروع کنید و این تجربه خاطره‌انگیز را انجام دهید. فقط باید آن را انجام دهید.

 

پارک ملی ماچاخلا، طبیعت کوهستانی باتومی

اسنو شوزینگ را امتحان کنید

آیا هرگز اسم این ورزش زمستانی را شنیده‌اید؟ در برجومی شما فرصت این را دارید که یک پیاده‌روی برفی را با کفش‌های مخصوص تجربه کنید. در اینجا دو مسیر برای گشت و گذار وجود دارد که از جنگل‌های سرسبز و برفی عبور می‌کنند. یکی از این مسیرها که 6 کیلومتر طول دارد را می‌توانید در ظرف حدودا 4 ساعت طی کنید. از لحاظ درجه سختی در حد متوسطی است و می‌تواند از تازه کاران غیر حرفه‌ای انرژی بیشتری بگیرد اما در رده یکی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی گرجستان هم هست. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر حرفه‌ای نیستید، با کمی تحمل سختی این مسیر به یادماندنی را بپیمایید. مسیر دوم طولانی بوده و 15.5 کیلومتر گسترده شده است. به عبارتی اگر بخواهید یک راه پیمایی کامل داشته باشید باید دو روز برای آن وقت بگذارید. در روز اول شما از ایستگاه لیکانی مسیر را آغاز کرده و حدود 6 تا 7 ساعت پیاده روی می‌کنید. در ادامه روز دوم از ایستگاه چیتاخوی حرکت می‌کنید و بعد از حدودا 5 تا 6 ساعت پیاده‌روی به انتهای مسیر می‌رسید.

 

طبیعت‌گردی در دریاچه لاکپشت تفلیس

۲۳ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران