تجربه بهترین سفر به سامگرلو؛ گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
تجربه بهترین سفر به سامگرلو؛ گرجستان

سامگرلو یک استان تاریخی بسیار زیبا در قسمت غربی گرجستان است که قبلا به اسم اودیشی شناخته می‌شد. در این استان قوم مگرلیان ساکن هستند که زبان و فرهنگ خاص خودشان را دارند. این استان که با آبخازیا، گوریا، امرتی، سوانتی و دریای سیاه هم مرز است و فعالیت‌های متنوع جذاب و دلخواهی را برای گروه‌های مختلف ارائه می‌دهد. در حالی که سفر با تور گرجستان به مقاصد تفلیس و باتومی کمی کلیشه‌ای شده است، دیگر نقاط این کشور قفقازی نیاز به شناسایی و توجه دارد.

 

با خانواده دادیانی آشنا شوید

خانواده دادیانی دوک‌های شهر مرکزی منطقه یعنی زوگدیدی بودند که عمارت باشکوه‌شان در سال ۱۹۲۱ به موزه تبدیل شد. این موزه جذاب حالا نمایشگاهی از بیش از ۵۰ هزار یادگاری‌های نادر خانوادگی، اسلحه نظامی، آثار باستانی، و یایگانی نامه نگاری‌ها را ارائه می‌دهد. این موزه می‌تواند درکی عمیق‌تر از زندگی سلطنتی گذشته سامگلرو به شما داده و فرهنگ و نگرش مردم طبقه مرفه را بازگو می‌کند. از مهم‌ترین آیتم‌های این موزه می‌توان به ماسک مرگ ناپلئون بناپارت و جامه مریم مقدس اشاره کرد. این موزه شامل باغ، کلیسا، و کاخ‌های کاترین چاوچاوادزه دادیانی و نیکو دادیانی می‌شود. کاخ نیکو دادیانی بزرگ‌ترین سالن رقص گرجستان را در خود جای داده است در حالی که باغ این مجموعه محل نگه‌داری برخی از گیاهان و گل‌های نادر از سراسر دنیا است.

 

سفری یک روزه به شهر ساحلی باتومی

از باغ گرمسیری دیدن کنید

شاهزاده سامگرلو دیوید دادیانی این باغ را در اواخر قرن نوزدهم، در کاخ دادیانی، در زوگدیدی ساخت. این باغ دارای بیش از ۸۰ گیاه عجیب و غریب است که از جنوب شرقی آسیا، ژاپن، هند، قاره آمریکا و مدیترانه جمع‌آوری شده‌اند. گردش در این باغ یکی از آرامش‌بخش‌ترین و فرح‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌تونید در اینجا انجام دهید. مخصوصا برای زوج‌های جوانی که در سفری عاشقانه در گرجستان هستند گردش در این باغ بسیار دلچسب خواهد بود.

از دومین سد مرتفع جهان دیدن کنید

سد انگوری که بر روی رودخانه انگوری ساخته شده با ارتفاع ۲۷۱.۵ متر، دومین سد طاق بتونی مرتفع در جهان محسوب می‌شود. ساخت این سد توسط Nikita Khrushchev رییس جمهور شوروی سابق مطرح شد. او در ابتدا می‌خواست سدی بر روی رودخانه Bzyb در نزدیکی اقامتگاه مورد علاقه‌اش در Pitsunda در آبخازیا بسازد. این منطقه اکنون به عنوان بخش جدایی‌طلب شناخته می‌شود. اما در نهایت کارشناسان وی گفتند ساخت این سد باعث فرسایش ساحل Pitsunda می‌شود. بنابراین برنامه ساخت سد به رودخانه انگوری منتقل شد.

 

معرفی دو شهر در استان کاختی گرجستان

بر روی طولانی‌ترین پل هوایی اروپا راه بروید

پل عابر پیاده Anaklia-Ganmukhuri در اقامتگاه آناکلیا در دریای سیاه واقع شده که به عنوان یک مسیر حیاتی حاشیه رودخانه انگوری و شهر عمل می‌کند. این پل چوبی با کابل به طول ۵۵۲ متر طول طولانی‌ترین پل نوع خود در اروپا به حساب می‌آید. شما می‌توانید روی این پل قدم بزنید و از هوای سبک و تمیز تنفس کنید، از مناظر طبیعی زیبای گرجستان دیدن کنید و پر از حس خوب رهایی شوید. اگر در سفری عاشقانه هستید روی این پل پیاده‌روی کرده و عکس‌های عاشقانه زیبایی به یادگار بیاندازید.

در بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی الکترونیک گرجستان شرکت کنید

آناکلیا از مقاصد بسیار محبوب و دوست داشتنی دریای سیاه برای مردم محلی گرجستان و توریست‌ها است. این شهر جذاب و دوست داشتنی میزبان بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی الکترونیک به نام GemFest در فصل تابستان است که افراد زیادی را چه از داخل گرجستان چه از خارج مرزها به این شهر می‌کشاند. در واقع مشهورترین دی‌جی هایی که ممکن است بشناسید خودشان را برای اجرا اجر در این جشنواره آماده می‌کنند. به همین دلیل توریست‌های زیادی از کشورهای مختلف خودشان را به این شهر می‌رسانند. این فستیوال یکی از فستیوال جذاب موسیقی گرجستان است که میان توریست‌ها بسیار محبوب است.

در شهرهای ویرانه تاریخی قدم بزنید

Nokalakevi به معنی "جایی که شهر قرار داشت" در قرن ۳ قبل از میلاد توسط دوکِ اگریسی و سوانتی ساخته شد. در طول اکتشافات باستان شناسی، دانشمندان و تاریخ‌شناسان لایه‌های مختلفی از تمدن را در خرابه‌های این شهر پیدا کردند. در طی این اکتشافات وسایل با ارزش مانند نقره، طلا، برنز و شیشه‌های تزئینی، اشیاء سرامیکی و سفال کشف شد. قدم زدن در بین خرابه‌های تاریخی می‌تواند به تصویرسازی گذشته منطقه به شما کمک کرده و هم گردش و پیاده‌روی باشد.

 

معرفی دو شهر زیبای زوگدیدی و مستیا در گرجستان

از قلعه‌ دوک‌های سامگرلو دیدن کنید

قلعه روخی در دهکده روخی در قرن هفدهم توسط لوان دادیانی دوم، دوک سامگرو ساخته شده و به عنوان قلعه اصلی دفاعی دوک‌های سامگرلو خدمت کرده است. منطقه دارای ارگ و حیاط داخلی با دو برج چشمگیر است. گرچه کل محوطه چیز زیادی جز خرابه ندارد، اما شما می‌توانید بعد از دیدن قلعه به پیک‌نیک و پیاده‌روی در زمین‌های سرسبز اطراف بروید.

۰۲ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران