بهترین مقاصد تابستانه برای سفر به گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بهترین مقاصد تابستانه برای سفر به گرجستان

تابستان یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر با تور گرجستان است، در این ایام، می توانید از تفلیس خارج شده و جاهای دیگری از این کشور زیبا را مشاهده کنید به مسیرهای جنگلی بروید، مناطق کوهستانی و زیبای گرجستان را ببینید و در سواحل دریا آفتاب بگیرید و در آب شنا کنید. اما اگر می‌خواهید با بهترین مقاصد گردشگی تابستانه در گرجستان آشنا شوید، در ادامه‌ی مطلب همراه ما باشید.

 

توشتی (Tusheti)

این منطقه زیبا، در شمال گرجستان و در کوه‌های قفقاز قرار گرفته است. البته توشتی از مناطق سهل‌الوصول قفقاز محسوب شده و رفتن به آن‌جا مخصوصا در ایام تابستان بدون هیچ دردسری انجام می‌پذیرد. با رفتن به توشتی، می‌توانید از مناظر کم‌نظیر کوهستانی لذت ببرید و در روستاهای جذاب آن گردش کنید. همچنین امکان بازدید از برج‌های دفاعی را خواهید داشت که قدمت آن‌ها به قرن‌ها قبل بر می‌گردد. وقتی به توشتی سفر کردید، حتما از دارتلو، پارسما یا گیروی نیز دیدن کنید و سری هم به دره‌ی پیریکیتی بزنید که از دیدنی‌ترین نقاط این منطقه به حساب می‌آید.

 

تجربه سفر تنهایی بانوان به گرجستان

Tusheti 

 

دره‌های زیبای گرجستان

گرجستان منزلگاه چندین دره‌ی معروف و زیباست. دره‌های و مناطق طبیعی زیبایی که دیدنشان به تمامی مسافران این کشور زیبا پیشنهاد می‌شود. دره‌ی داشباشی نزدیک‌ترین دره‌ی مهم و زیبایی است که در نزدیکی تفلیس و در فاصله‌ی دو ساعته از پایتخت قرار دارد. این محل یکی از هیجان‌انگیز‌ترین مراکز طبیعی گرجستان برای گردش است. منطقه‌ای بسیار سرسبز که آبشاری زیبا آن را جذاب‌تر کرده و باعث شده یک اشتخر طبیعی با آب زمردین در آن‌جا شکل بگیرد.

گرجستان

دره‌ی اوکاتسه برای کسانی که به کوتایسی می‌روند نزدیک‌تر خواهد بود و تنها یک ساعت از این شهر فاصله دارد. این دره بیش از ۱۰۰ متر عمق دارد و شما می‌توانید حدود ۷۰۰ متر مسیر پیاده‌روی را در آن‌جا طی کرده و از این منظره‌ی دیدنی لذت ببرید. البته دره‌های بیشتری در گرجستان هستند که می‌توان یک به یک آن‌ها را به عنوان یک مقصد عالی برای تابستان اسم برد، اما ما به همین جا اکتفا می‌کنیم.

 

استپانسمیندا (Stephantsminda)

با توجه به نزدیکی استپانسمیندا به پایتخت، این مقصد بسیار زیبا یکی از محبوب‌ترین جاها برای گردش‌های یک روزه برای کسانی است که به تور تفلیس رفته‌اند. این منطقه‌ی کوهستانی زیبا که کلیسای ترینیتی را در خود دارد، نمای فوق‌العاده دیدنی از گرجستان را برایتان به نمایش خواهد گذاشت. مسافران استپانسمیندا عکس‌های بسیار زیادی جلوی این کلیسا از خود به اشتراک می‌گذارند که خود الهام بخش سفر گردشگران بیشتری به این منطقه می‌شود. البته استپانسمیندا در پاییز و زمستان نیز زیباست، اما راحتی رفتن به این منطقه در تابستان و البته سرسبزی‌اش، باعث می‌شود تا این زمان مناسب سفر به آن‌جا باشد.

 

بهترین چشمه‌های آب گرم گرجستان

Stephantsminda

گوریا (Guria)

برای کسانی که به دنبال منطقه‌ای کوهستانی و زیبا می‌گردند و البته خیلی دوست ندارند شلوغی را تجربه کنند، گوریا گزینه‌ای بهتر محسوب می‌شود. گوریا  ۲۲ کیلومتر خط ساحلی دارد، دو اقامتگاه کوهستانی فوق‌العاده را میزبانی می‌کنید و جایی مملو از زیبایی‌های جنگلی، کوهستانی و دیدنی‌های طبیعی و چندین صومعه و کلیسای دیدنی‌ست. تابستان بهترین زمان برای رفتن به گوریاست، چون هم می‌توانید از سواحل این منطقه لذت ببرید و هم این‌که از سرسبزی بخش‌های مختلف گوریا به بهترین شکل استفاده کنید.

Guria 

سوانتی (Svaneti)

سوانتی یکی دیگر از مناطق معروف و زیبای کوهستانی است که دستری به آن راحت بوده و از پایتخت نیز فاصله‌ی زیادی ندارد. از طرفی با رفتن به سوانتی، شما می‌توانید به دهکده اوشگولی بروید که یک جزو میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می‌رود. سوانتی برای هر مسافری جذاب است، چه آن‌ها که عاشق پیاده‌روی در کوهستان هستند، چه آن‌ها که می‌خواهند در دریاچه‌های زیبا آبتنی کنند، آن‌هایی که می‌خواهند در دهکده‌های قدیمی گردش کنند و ... . اگر به سوانتی رفتید، حتما از مازری نیز دیدن نمایید که از دیگر دهکده‌های زیبای این منطقه است.

 

معرفی دو شهر زیبای زوگدیدی و مستیا در گرجستان

Svaneti

 

سواحل دریای سیاه

سواحل دریای سیاه، شاید بهترین گزینه برای سفر تابستانه به گرجستان باشد. وقتی می‌توانید به تور باتومی بروید و در کنار لذت بردن از سواحل آن، از اقامتگاه‌های جذابی که می‌توانید در آن‌ها سکونت داشته باشید نیز، کمال استفاده را ببرید. مقاصد ساحلی گرجستان را در تابستان به هیچ وجه از دست ندهید و اگر قصد سفر به این کشور زیبا در این ایام را دارید، حتما این شهرها را مد نظر داشته باشید.

سواحل دریای سیاه

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران