پارک ملی ماچاخلا، طبیعت کوهستانی باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
پارک ملی ماچاخلا، طبیعت کوهستانی باتومی

باتومی شهری زیباست که به سواحل فوق‌العاده و ریزورت‌های مفرح و جذابش معروف است. یک مقصد ساحلی بسیار عالی برای تعطیلات تابستانه که البته با کوهستان آدجارا احاطه شده. کوهستانی که زیبایی‌های فوق‌العاده‌ای را در خود جای داده و دو پارک ملی بسیار مهم در گرجستان را میزبانی می‌کند.

در این بین ما قصد داریم پارک ملی ماچاخلا را برای یک گردش یک روزه‌ی طبیعت گردی به شما معرفی کنیم که می‌تواند به تور باتومی شما یک بُعد دیگر دهد و تجربه‌ای متفاوت برایتان باشد. پس همراه ما باشید با معرفی پارک ملی‌ ماچاخلا:

 

معرفی پارک ملی دره‌ی ماچاخلا

از خوبی‌های باتومی این است که دو پارک ملی بسیار معروف و محبوب گرجستان فاصله‌ای اندک از آن دارند و شما به راحتی می‌توانید طی یک گردش یک روزه به آن‌ دو جا رفته و تا شب نشده بازگردید. پارک ملی ماچاخلا یکی از این مکان‌هاست که با داشتن آبشارها و رودخانه‌های زیبا، جنگل‌هایی که بخشی از آن‌ها میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آیند و گنجینه‌ای از پرندگان متنوع، انتخابی ایده‌آل برای گردش یک روزه‌ی شما به اطراف باتومی خواهد بود.

 

۵ تجربه خاص در سفر به باتومی

مقصد بسیاری از گردشگران به این پارک ملی، دره‌ی زیبای ماچاخلا است که جایی فوق‌العاده زیبا و البته در دسترس است و برای رسیدن به آن‌جا نباید خیلی پیاده‌روی کنید. برای رفتن به این مکان شما باید ابتدا از باتومی به دهکده‌ی Zeda Chkhutuneti رفته و سپس به دهکده‌ی Ajaristskali برسید و از آن‌جا مسیری کوتاه به دره را طی کنید. کل مسیر چیزی حدود ۶۰ کیلومتر خواهد بود و برای چنین گردش یک روزه‌ای شما می‌توانید بین ۶ تا ۸ ساعت زمان گذاشته و روزی رویایی را در طبیعت آدجارا داشته باشید و از طبیعت زیبای باتومی که در یک گردش ماجراجویانه باید ببینید لذت ببرید.

اما چه چیزهایی در این دره‌ی زیبا انتظار شما را می‌کشند؟ اولین چیزی که احتمالا چشمان شما را به خود مشغول کند، جنگل‌های زیبای آن جاست. جنگلی زیبا مملو از انواع پرندگان که صدای آن‌ها در کنار صدای رود به گوش می‌رسد. پل زیبای Kokoleti شما را به یکی از معدود تاسیسات گردشگری در پارک ملی خواهد برد. پل چوبی قدیمی که جایی عالی برای شروع گرفتن عکس‌های زیبا در این دره است.

 

معرفی تور پیاده‌روی در باتومی

برای گردش در پارک ملی باید باقی راه را پیاده طی کنید تا بتوانید از آبشارهای زیبای این محل همچون آبشار Chkhutuneti و رودخانه‌های پرتعداد حتی قلعه‌ی Chkhutuneti دیدن نمایید. مسیر رودخانه‌ی Chorokhi یکی از پرطرفدارترین مسیرها در این پارک ملی است که دوباره شما را از بین جنگل عبور داده از روی یک پل قرون وسطایی رد می‌کند و در نهایت به آبشار Mirveti می‌رساند. آبشار از میان جنگل عبور کرده و از صخره‌ها به پایین می‌ریزد و نمایی بسیار زیبا و رویایی را پدید می‌آورد. اگر در ایام اوایل پاییز به این جا بیایید، منظره‌ی درختانی که به چندین و چند رنگ در می‌آیند، بهترین تصویر از دره‌ی ماچاخلا خواهد بود و شما می‌توانید این تجربه را برای همیشه نزد خود نگه دارید.

چطور به پارک ملی ماچاخلا برویم؟

بهترین راه برای رفتن به این پارک ملی بسیار معروف استفاده از تورهای طبیعت گردی از مبدا باتومی است. شرکت‌های مختلفی همچون Tsitsaka Moto این مهم را به انجام می‌رسانند. در چنین تورهایی شما به بهترین جاهای پارک برده می‌شوید و می‌توانید مسیرهای خاصی را در دره طی کرده و زیباترین نقاط را مشاهده کنید.

 

معرفی برترین مراکز خرید باتومی

البته این امکان برای شما وجود دارد که با ماشین‌های کرایه‌ای به مرکز گردشگران پارک ملی رفته و از آن‌جا در تورهای خود پارک شرکت کنید یا راهنما استخدام کنید، اما این کار هزینه‌ی بیشتری برایتان خواهد داشت و زمان زیادی را نیز از شما هدر می‌دهد، پس حتما از تورهای طبیعت گردی استفاده کنید.

نکاتی که در مورد پارک ملی ماچاخلا باید بدانید

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی ماچاخلا برای گردشگران تور گرجستان از اوایل بهار تا اواسط پاییز خواهد بود. اوایل بهار نوزایی جنگل‌ها آغاز می‌شود و هوا خنکای دلچسبی دارد. در تابستان شما می‌توانید از گرمای سواحل به دل این جنگل و آبشارها پناه ببرید و پاییز، همانطور که گفتیم زیباترین لحظات ماچاخلا خواهد بود که البته با هوایی مطبوع اما کمی سرد ادغام می‌شود.

 

هتل‌های ساحلی باتومی برای ساحل دوستان

برای رفتن به این مکان بهتر است کفش‌های مخصوص پیاده روی بپوشید و مخصوصا در ایام تابستان کلاه آفتابگیر، کرم ضد آفتاب و بطری آب همراه ببرید. اگر اهل رفتن زیر آب آبشار هستید، حتما لباس اضافه و حوله نیز فراموشتان نشود!

۲۰ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران