بهترین تفریح‌های خانوادگی در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بهترین تفریح‌های خانوادگی در گرجستان

گرجستان کشوری نیمه اروپایی و نیمه آسیایی است که شهرت اصلی خود را مدیون رشته کوه‌های قفقاز است. در عین حال این سال‌ها و با رونق گردشگری نگاه‌ها به این کشور عوض شده و تور گرجستان تبدیل به مقصدی محبوب و ارزان برای کشورهای منطقه شده است. در نگاه نخست این کشور مقصدی طبیعی و کوهستانی به نظر می‌رسد که مناسب سفرهای دوستانه و یا رمانتیک است، اما خانواده‌ها می‌توانند همراه فرزندان خود از طیف وسیعی از فعالیت‌های جذاب در سراسر این کشور کوچک و کوهستانی لذت ببرند.

 

تفلیس، پارک تفریحی متاتسمیندا

یکی از بهترین نقاط گردش خانوادگی در گرجستان تور تفلیس است، بنابراین نمی‌توان چنین فهرستی را با جایی غیر از تفلیس شروع کنیم. پارک متاتسمیندا در تفلیس یکی از نقاط بسیار محبوب و برجسته تفلیس برای تمام گروه‌های گردشی است که قدمت آن به دوره شوروی باز می‌گردد. یکی از بهترین وسیله‌های این پارک تفریحی چرخ و فلک 80 متری آن است که منظره‌ای به شدت دیدنی و خیره‌کننده از افق شهر ارائه می‌دهد. برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند امتحان کردن این وسیله را توصیه نمی‌کنیم. با این همه، وسیله‌های تفریحی متنوعی وجود دارد که در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی هزینه کم‌تری برای شما می‌تراشد. بنابراین گردش در این پارک نه تنها مناسب تمام سلیقه‌هاست بلکه نسبت به خیلی نقاط دیگر اقتصادی هم هست. با توجه به این که متاتسمیندا پارک تفریحی و ماجراجویانه است برخی امکانات مثل سرویس بهداشتی، فست فود و بستنی فروشی هم دارد. شما می‌توانید با خودتان لوازم پیک نیک ببرید و یا از امکانات پارک استفاده کنید.

تفلیس، موزه توهم

موزه توهم تفلیس یا موزه خطای دید، از جاذبه‌های جدید رایج در دنیا است که در آن به بازی گرفتن خطوط و رنگ‌ها، زاویه‌ها و علم هندسه ذهن را به چالش کشیده و چشم و ادراک ما را فریب می‌دهد. رفتن به این موزه سرگرم کننده مناسب تمامی سنین و گروه‌های گردشی بوده و به شدت فرح بخش و شادی‌آور است. معمولا بازدیدکنندگان با گرفتن عکس‌های خلاقانه در فضاهای مختلف این موزه لحظات شگفت‌انگیزشان را ثبت می‌کنند. کودکان مخصوصا نوجوانان به شدت سحر این محیط جادویی می‌شوند و اوقات جذابی را تجربه می‌کنند.

 

دیدنی‌های نزدیک به شهر زیبای کوتایسی گرجستان

تفلیس، تله کابین

پارک ریک یکی از نقاط فضای سبز تفلیس است که از شهرت زیادی برخوردار بوده و مورد توجه مردم بومی و غیربومی است. شما می‌توانید همراه خانواده در این پارک گردش کنید و بعد با سوار شدن در تله کابینی که یکی از ایستگاه‌های آن در پارک و دیگری در قلعه ناریکالا است تفلیس را در زاویه‌ای کاملا متفاوت و از چشم پرندگان تماشا کنید. پیمودن این مسیر برای کودکان با پای پیاده جذابیتی نداشته و موجب خستگی‌شان می‌شود. اما تله کابین راهی عالی برای یک تفریح خانوادگی خواهد بود. تله کابین تفلیس در سال 2012 تاسیس شده و هزینه آن به صورت اعتباری و با کارت‌هایی که در پایانه آن به فروش می‌رسد پرداخت می‌شود.

پیتسوندا، ساحل پیتسوندا

این ساحل که در جایی با همین نام واقع شده، دارای ماسه‌هایی تمیز و یک‌دست، آب‌های آبی و بدون آلودگی و امکانات توریستی است. در اینجا شما می‌توانید همراه خانواده توقف کرده و در حضور غریق‌های نجات با خیال راحت شنا و تفریح کنید. متاسفانه با وجود شرایطی که این ساحل دارد از نگاه گردشگری به دور مانده و اصلا کم‌تر توریستی حتی اسم آن را شنیده است. اگر سبک سفر کرده‌اید و لوازم پیک نیک همراه ندارید اصلا نگران نباشید کمی آن طرف‌تر غرفه‌های غذا وجود دارد که می‌توانید خوراکی و آب آشامیدنی تهیه کنید.

 

۵ کلیسای دیدنی و تاریخی تفلیس

باتومی، دلفیناریوم

وقتی حرف از تفریحات آبی می‌شود، اصلا نباید نقش مهمی که باتومی در این زمینه بازی می‌کند را نادیده بگیریم. سواحل باتومی در سراسر تابستان میزبان توریست‌هایی است که به دنبال تفریحات مقرون به صرفه و جذاب با تور باتومی سفر کرده‌اند. برای دوری از شلوغی زیاد این سواحل و داشتن اوقاتی خانوادگی دلفیناریوم باتومی را پیشنهاد می‌کنیم. این دلفیناریوم از بازماندگان دوره شوروی است که بعد از 20 سال تعطیلی و فرسایش در سال 2011 بعد از بازسازی‌های اساسی بازگشایی شد. در اینجا می‌توانید همراه فرزندانتان از نمایش‌های جذاب دلفین‌ها و شیرهای دریایی لذت ببرید و با دلفین‌ها از نزدیک ارتباط برقرار کرده و عکس‌های یادگاری بیاندازید.

آباستومانی، رصدخانه اخترفیزیکی آبستومانی

در حالی که رصدخانه آبستومانی در رده کارهای توریستی کم‌تر شناخته شده قرار دارد، کم‌تر کسی به این فکر می‌افتد که با رفتن به آن تجربه‌ای فراموش نشدنی در اختیار فرزندان خود قرار دهد. این رصدخانه که توسط یوجین خارادزه در سال 1932 تاسیس شده در فاصله 250 کیلومتری تفلیس، و در قسمت جنوبی گرجستان واقع شده است. رصدخانه بر روی کوهی به اسم کانُبیلی قرار گرفته که آب و هوایی نسبتا مطلوب داشته و از 365 روز سال 150 روز آن آسمان پاک با قابلیت رویت ستاره‌ها است.

 

پنج مکان دیدنی در تفلیس که باید ببینید

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 خرداد 1400)

نظرات کاربران