گردشی فراموش نشدنی در باغ گل دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
گردشی فراموش نشدنی در باغ گل دبی

با شنیدن نام تور دبی فکرها به سمت برخ خلیفه یا دبی فریم و تفریحات لاکچری مختص این سفر کشیده می‌شوند. اما باید بگوییم که اینها تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شوند. از جمله دیدنی‌ترین مکان‌هایی که هر گردشگری باید یک بار هم که شده در سفر خود به دبی دیدن آن را تجربه کند باغ گل دبی می‌باشد. اگر ایده بازدید از این باغ گل برای شما جذاب است شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

آشنایی با باغ گل دبی (Miracle Garden Dubai)

در یک دهه گذشته باغ گل دبی با در بر داشتن مساحتی در حدود ۷۲.۰۰۰ متر مربع موفق شده تا توجه بسیاری از گردشگران و حتی بومیان دبی را به خود جلب کند. اگر به گل و گیاه علاقه زیادی دارید باید سفر خود به دبی را در یکی از روزها در بازه اواخر آبان تا اواخر اردیبهشت برنامه‌ریزی کنید. در این ماه‌های سال باغ گل دبی یا به عبارتی دیگر Miracle Garden Dubai پر از انواع گل‌های خاص و زیبای خوش‌بو می‌شود. یکی از جالب‌ترین موارد در ارتباط با این باغ زیبا تاریخ تاسیس آن است. باغ گل دبی اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی و در روز ولنتاین افتتاح شد. از همان تاریخ به بعد عاشقان گل و طبیعت را مجذوب خود کرده است. شما نیز می‌توانید بازدید از باغ گل دبی را در برنامه سفر خود قرار داده و از ۱۵۰ میلیون گل قرار گرفته در آن دیدن کنید.

از دیگر جذابیت‌های این باغ می‌توان به ساخت ماکت‌هایی با گل‌های زیبای طبیعی اشاره کرد. بازدیدکنندگان به محض ورود به این باغ با کلبه‌ها یا سازه‌های دیگری مثل هواپیما که تماما از گل ساخته شده‌اند روبرو خواهند شد. این مکان در همان اولین سال افتتاح خود موفق شد تا نام خود را به عنوان بزرگترین باغ عمودی دنیا در لیست ترین‌های گینس ثبت کند. علت این موفقیت تزیین یک فروند هواپیمای ایرباس A380 با گل‌های طبیعی است که در باغ گل دبی قرار گرفته است. علاوه بر آن حدود سه سال بعد بلندترین مجسمه تزین شده با گل در این باغ قرار داده شد در نتیجه به شهرت و محبوبیت آن افزوده شد. برای ساخت این مجسمه ۱۸ متری از ۱۰۰.۰۰۰ گل طبیعی استفاده شده است.

 

وسایل مورد نیاز گردشگران برای سفر به دبی

سرگرمی‌های موجود در باغ گل دبی

بازدید و قدم زدن در میان هزاران گل در این باغ زیبا تنها سرگرمی شما گردشگران نخواهد بود. بلکه علاقه‌مندان به گل‌های زیبا می‌توانند از سرگرمی‌های زیر که در این باغ گنجانده شده‌اند نیز لذت ببرند:

  • تجربه وارد شدن به دنیای پروانه‌ها

بخشی در باغ گل دبی با نام باغ پروانه قرار گرفته است. البته برای ورود به آن باید بلیط ورودیه جداگانه‌ای را تهیه کنید. این قسمت بزرگ‌ترین باغ پروانه در کل دنیا بوده و گردشگران می‌توانند در میان هزاران پروانه زیبا و دیدنی قدم زده و یک روز فراموش نشدنی را برای خود ایجاد کنند.

 

معرفی سه نمایشگاه شهری ۲۰۱۹ در دبی

  • استراحت در آلاچیق‌هایی در میان گل‌های خوشبو

اگر احساس کردید که از پیاده‌روی خسته شده‌اید می‌توانید درون آلاچیق‌های تعبیه شده در باغ گل‌ها کمی نشسته و از تماشای گل‌ها رنگارنگ و خوشبو اطراف خود لذت ببرید.

  • عبور از راهروهای قلبی و پروانه‌ای

درون باغ گل در دبی دو راهرو متفاوت به چشم می‌خورد. یکی از این راهروها به شکل یک قلب بوده و دیگری به شکل یک پروانه بزرگ ساخته شده است. عبور از این راهروها برای بازدیدکنندگان جذاب بوده و می‌توانید عکس‌های خاص و متفاوتی را در آن‌ها ثبت کنید.

  • تماشای هواپیما و مجسمه عظیم تزیین شده با گل‌های طبیعی

نقطه عطف باغ گل‌ دبی هواپیما و مجسمه ۱۸ متری میکی ماوس است که با گل‌های طبیعی تزیین شده است. تماشای این دو سازه بزرگ زیبا و خاص و گرفتن عکس یادگاری در کنار آن از لذت‌های بازدید از این باغ زیبا محسوب می‌شود.

 

۷ مکان ویژه برای بازید از حیات وحش دبی

  • ورود به قلعه فلورا

قلعه فلورا یکی دیگر از دیدنی‌ترین بخش‌های باغ گل بوده و با ورود به آن می‌توان از خانه‌ها و قصرهای مزین شده با صدها گل طبیعی دیدن کرد.

مسیر دستیابی به باغ گل دبی

به منظور رفتن به باغ گل دبی و بازدید از آن می‌توان روش‌های مختلف حمل و نقل را انتخاب کرد. یکی از به صرفه‌ترین و راحت‌ترین این روش‌ها مترو است. اگر به فکر یک سفر اقتصادی نیستید، کرایه تاکسی نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای دستیابی به باغ گل دبی باشد؛ در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای گرفتن تاکسی در دبی را مطالعه فرمایید. گردشگران می‌توانند کل روز خود را به گردش و تفریح در این باغ گذرانیده و در صورت خسته و یا گشنه شدن به کافه و یکی از رستوران‌های واقع در همین باغ رفته و استراحت کنند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود تهیه بلیط جهت ورود به باغ است. قیمت بلیط‌ها برای بزرگسالان ۵۰ درهم و برای کودکان زیر ۱۲ سال ۴۰ درهم است. اگر کودک زیر ۲ سال دارید نیازی به خرید بلیط برای آن نخواهد بود. همچنین ساعات بازدید از باغ گل دبی در اواسط هفته از ۹ صبح تا ۹ شب بوده و در روزهای پایانی هفته از ۹ صبح تا ۱۱ شب می‌باشد.

۱۵ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران