گردشی خوشمزه و متفاوت در بازار ادویه دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
گردشی خوشمزه و متفاوت در بازار ادویه دبی

بسیاری از افراد تور دبی را با تفریحات لاکچری و مراکز خرید لوکس آن می‌شناسند. اما در این مقصد گردشگری می‌توان مکان‌های سنتی و جذاب دیگری را نیز پیدا کرده و از بازدید آن‌ها لذت برد. یکی از این مکان‌ها بازار ادویه دبی نام دارد. مردم دبی عاشق غذاهای خوشمزه و پر ادویه‌ای هستند. به همین دلیل گردشگران می‌توانند با رفتن به این بازار انواع مختلفی از ادویه‌ها را مشاهده کرده و به خرید ادویه محبوب خود بپردازند. اگر شما نیز دوست دارید از این بازار خوش عطر و بو دیدن کنید همراه ما باشید تا در این مقاله شما را با این بازار جذاب و خوشمزه آشنا کنیم.

 

بازار ادویه دبی (Dubai Spice Souk)

همان طور که از نام این بازار می‌توان متوجه شد بازار ادویه دبی یکی از بازارهای بزرگ ادویه فروشی است که علاقه‌مندان به این سبک بازارها می‌توانند در سفر خود به این مقصد گردشگری از آن دیدن کنند. در این بازار می‌توانید انواع مختلفی از ادویه‌های خوش عطر و بو عربی، لبنانی، خلیجی، خاورمیانه‌ای و ... را پیدا و خریداری کنید. این بازار دارای سبکی سنتی بوده و با وارد شدن به آن مست عطر انواع مختلفی از ادویه‌ها خواهید شد. مهم نیست که چه نوع ذائقه غذایی دارید، چرا که در بازار ادویه دبی می‌توانید انواع ادویه‌های تند، چاشنی‌های متنوع با مزه‌های ترش و شیرینی را مشاهده کنید. اگر به دنبال ادویه‌ای هستید که در ایران وجود ندارد در سفر خود به دبی و رفتن به این بازار می‌توانید به راحتی ادویه مورد نیاز خود را تهیه کنید.

 

راهنمای خرید در بازار مینای دبی

 

مشخصات بازار ادویه دبی

بدون شک بازار ادویه دبی یکی از متفاوت‌ترین بازارهایی است که می‌توانید در تور دبی از آن دیدن کنید. شاید در نگاه اول تصور کنید که این بازار شباهت زیادی به بازار ادویه فروشی تهران دارد اما با کمی گشت و گزار در آن متوجه خواهید شد که تنوع بسیار زیاد ادویه‌جات در این بازار بسیار زیاد است. همچنین در گردش خود متوجه حضور بسیاری از گردشگران در آن خواهید شد. سالانه توریست‌های بسیار زیادی بازدید از این بازار متفاوت و خوشمزه را انتخاب می‌کنند. همچنین بومیان دبی نیز اغلب اوقات به این بازار رفته و ادویه‌های مورد نیاز خود را از آن خریداری می‌کنند.

با رفتن به بازار ادویه دبی می‌توانید با سبک غذا خوردن و ادویه‌های محبوب مردم دبی بیشتر آشنا شوید. نکته خوب این بازار نوشته شدن نام ادویه‌ها به زبان عربی و انگلیسی بر روی آن‌ها است. بنابراین تمامی افراد می‌توانند ادویه صحیح و متناسب با سلیقه خود را انتخاب و خریداری کنند. معمولا اغلب ادویه‌ها در بسته‌بندی‌های زیبایی به مشتریان عرضه می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های خرید در این بازار می‌توان به قیمت پایین و کیفیت بالای محصولات عرضه شده در آن اشاره کرد. همچنین گردشگران می‌توانند علاوه بر ادویه از غرفه‌های دیگری مثل چای، زعفران و گیاهان معطر و دمنوش‌ها نیز دیدن کنند. یکی از جنبه‌های خوب رفتن به این بازار استقبال فروشندگان برخی از غرفه‌ها با انواع چای‌ها و دمنوش‌ها از توریست‌ها است. یعنی نه تنها می‌توانید به تماشای غرفه‌ها و خرید بپردازید بلکه گشتی خوشمزه به همراه نوشیدن انواع مختلفی از دمنوش‌ها را نیز تجربه خواهید کرد.

 

دراگون مارت، بازار اژدها در قلب دبی

 

طریقه دستیابی به بازار ادویه دبی

بازار ادویه دبی در منطقه شیخ نشین این شهر قرار گرفته است. به عبارتی دیگر این بازار در ناحیه دیره و در کنار بازار طلای دبی واقع شده است. دسترسی به این بازار آسان بوده و تمامی علاقه‌مندان می‌توانند به کمک اتوبوس‌های درون شهری از آن دیدن کنند. اتوبوس‌های بازار ادویه دبی هر چند دقیقه یک بار از ایستگاه‌های اتوبوس شهر حرکت می کنند. برای این منظور باید مسیر ایستگاه گلد سوک (Gold Souk) را انتخاب کنید. از طرفی دیگر اگر بودجه محدودی ندارید می‌توانید از تاکسی برای رفتن به این بازار استفاده کنید. نکته مثبت دیگر این که در اطراف این بازار، بازارهای متنوع دیگری نیز وجود دارد که گردشگران می‌توانند در کنار بازدید از ادویه فروش‌ها از بازارهای دیگری نیز دیدن کنند. از جمله این بازارها می‌توان به بازارهای سنتی دبی، بازار ماهی، بازار عطر و بازار طلا اشاره کرد. حتی اگر علاقه‌ای به خرید ادویه و مواردی از این قبیل ندارید توصیه می‌کنیم بخشی از زمان خود را در تور دبی به بازدید از این بازار متفاوت و خوش عطر و بو در تور دبی اختصاص دهید. مطمئن باشید که تجربه‌ای به یادماندنی به دست آورده و هرگز از این تفریح پشیمان نخواهید شد.

۲۴ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران