بازار مدینه جمیرا دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بازار مدینه جمیرا دبی

بازارگردی حتی اگر نیت خرید هم نداشته باشید، یکی از دوست داشتنی‌ترین کارهایی است که همه توریست‌ها دوست دارند در سفر خود تجربه کنند و چه ایده‌ای جذاب‌تر از گشت و گذار در بازارهای محلی منطقه؟ یکی از این مکان‌ها برای مسافرانی که قصد سفر به دبی را دارند، بازار مدینه الجمیرا دبی است. این بازار زیبا و دوست داشتنی یک تجربه فرهنگی عمیقاً جذابی را در اختیار توریست‌های دبی قرار می‌دهد. چرا که مکانی بسیار بیشتر از یک بازار بوده و جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران دارد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با تمامی جزئیات این بازار منحصر به فرد و خاص دبی آشنا کنیم.

 

معرفی بازار مدینه جمیرا دبی

بازار مدینه الجمیرا دبی که با نام Souk Madinat Jumeirah در بین توریست‌ها شناخته می‌شود یک مقصد خرید خاص و جذاب به شما می‌آید که یه صورت کاملا سنتی طراحی شده است. به طوری که هم در میان مسافران تور دبی و هم ساکنان این شهر از ارزش و محبوبیت بالایی برخوردار است. ناگفته نماند که این بازار دوست داشتنی در کنار طراحی سنتی خود دارای امکانات مدرنی بوده و همین نقطه عطفی بر جذابیت‌های آن می‌گذارد. بازدیدکنندگان این مجموعه می‌توانند ترکیبی از غذاهای متنوع و خوشمزه، فروشگاه‌های خرده‌فروشی منحصر به فرد، خرید با قیمت مناسب، تماشای معماری جذاب و سرگرم شدن با فعالیت‌‌های فرهنگی که ریشه در سنت قدیمی امارات دارند را به صورت یکجا تجربه کنند.

برای گردشگرانی که عاشق خرید هستند، بازار مدینه الجمیرا دبی طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌های خرده فروشی را ارائه می‌دهد. به خصوص اگر به دنبال بهترین سوغات دبی و محصولات اصیل به سبک عربی مانند لباس‌های سنتی، فرش‌های دستباف، و مصنوعات منحصر به فرد مانند لامپ و اشیای حکاکی شده هستید این بازار قطعا مکان خوش‌آیندی برای شما خواهد بود.

 

نمایشگاه های تجاری دبی

عکس: tripadvisor.com

 

سبک معماری بازار مدینه جمیرا دبی

ساختمان بازار مدینه الجمیرا دبی به صورت کاملا سنتی و با الهام از سبک زندگی روستاییان منطقه طراحی و ساخته شده است. البته ناگفته نماند که در کنار این موضوع نمی‌توان از که امکانات رفاهی مدرن و عالی این مجموعه نیز چشم‌پوشی کرد؛ اما آنچه بر جذابیت این امکانات مدرن رفاهی می‌افزاید ترکیب شدن آن‌ها با معماری سنتی است. به عنوان مثال این مکان شامل سه استراحتگاه مجلل و خانه‌های مجزای متعدد است که در پارکی با منظره‌ای باشکوه قرار گرفته‌اند و دارای برج‌های بادگیر، قایق‌های چوبی سنتی هستند که به عنوان تاکسی‌های آبی استفاده می‌شوند. از همین رو توصیه می‌شود حتی اگر قصد خرید هم نداشتنید صرفا برای سرگرم شدن و بازدید از جذابیت‌های بازار مدینه جمیرا از آن دیدن کنید.

 

پارک آبی دریم لند، سرزمین رویایی امارات

عکس: arabianbusiness.com

 

تفریحات و سرگرمی‌های بازار مدینه جمیرا دبی

بازار مدینه الجمیرا دبی یکی از بازارهای محلی دبی و از مکان های بسیار محبوب در امارات بوده و با رفتن به آن مسافران می‌توانند لحظات بسیار خوشی را برای خود رقم بزنند. به طوری که از تماشای چشم انداز رودخانه گرفته تا نشتن در یکی از رستوران‌ها و همچنین سر زدن به فروشگاه‌های متنوع از جمله مواردی هستند که در صورت تمایل می‌توانید خود را با آن‌ها سرگرم کنید. از طرفی دیگر با تاریک شدن هوا و به صدا در آمدن موسیقی‌های شاد بازار حس و حالی جذاب‌تر و دوست داشتنی‌تر به خود می‌گیرد. علاوه بر موارد فوق از دیگر سرگرمی‌های دوست داشتنی این بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماشای لاک پشت‌های دبی

در راستای پروژه‌ای امروزه بیش از ۵۶۰ لاک پشت دریایی که بیمار یا مجروح شده بودند در تالاب بازار مدینه الجمیرا دبی نگه‌داری می‌شوند که در حال حاضر به استراحتگاه آن‌ها تبدیل شده است. بنابراین گردشگران می‌توانند در این مکان به تماشای آن‌ها رفته و تجربه‌های جدیدی را کسب کنند. خبر خوب اینکه ورود به محوطه لاکپشت‌ها رایگان است.

انجام یوگا در ساحل

از دیگر تفریحاتی که بازدیدکنندگان بازار مدینه الجمیرا دبی فرصت سرگرم شدن با آن را خواهند داشت، انجام یوگا در ساحل است. البته توجه داشته باشید که برای این کار باید ۹۰ درهم پرداخت کنید تا در ساحل خصوصی مدینه جمیرا و در کنار چشم‌انداز پانورامای برج العرب بتوانید با یوگا به آرامش برسید.

قایق‌سواری در آبراه مدینه جمیرا

اصلی‌ترین و پرطرفدارترین مورد از تفریحاتی که در بازار مدینه الجمیرا دبی در انتظار توریست‌ها است، بدون شک سوار شدن به قایق‌های چوبی و به حرکت در آمدن در شبکه آبراه‌های پرپیچ‌وخم مدینه جمیرا به طول ۴ کیلومتر است. در این مسیر از کنار باغ‌های جذاب با نخل‌های سر به فلک کشیده، درختان موز پهن با پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده از برج العرب عبور کرده و لحظات بسیار خوشی را از سفر به دبی تجربه خواهید کرد.

صرف شام در رستوران‌های کنار کانال

بسیاری از توریست‌ها بازار مدینه الجمیرا دبی را صرف برای قایق‌سواری در کانال آبراه و همچنین نشستن در رستوران‌های اطراف ان دوست دارند. به طوری که نزدیک به ۵۰ رستوراهن و بار در این منطقه وجود دارد که از غذاهای بین‌المللی گرفته تا غذاهای عربی و حتی ایرانی را می‌توانید در آنجا پیدا کرده و یکی از بهترین تجربه‌های غذاخوری در سفر به دبی را تجربه کنید.

تماشای تئاتر مدینه

مورد بعدی از جنبه‌های سرگرم‌کننده بازار مدینه الجمیرا دبی سالن سینمایی است که دقیقاً در مرکز سوق مدینه پر جنب و جوش واقع شده است و ظرفیت پذیرش ۴۴۰ نفر را دارد. این مکان میزبان طیف وسیعی از هنرهای نمایشی از جمله باله، استندآپ کمدی، موزیکال و غیره است که همگی با فناوری مجازی (تئاتر دیجیتال آرت) ارائه می‌شوند.

عکس: propsearch.ae

 

زمان بازدید از بازار مدینه جمیرا دبی

همان طور که گفته شد این مکان مملو از تفریحات متعددی است که می‌تواند برای یک روز کامل بازدیدکنندگان خود را سرگرم کند. بنابراین ساعات کاری آن از صبح زود آغاز شده و تا نیمه‌های شب ادامه میابد. ساعات کاری بخش‌های مختلف در بازار مدینه الجمیرا دبی به قرار زیر است:

  • فروشگاه‌ها: از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • رستوران‌ها: از ۸ صبح تا ۲ بامداد

اگر دوست دارید در ساعات خلوت به بازدید از این بازار بروید، بهتر است روز را برای اینکار انتخاب کنید. چرا که اغلب توریست‌ها ترجیح می‌دهند بعد از تاریک شدن هوا در این مکان حضور داشته باشند. از همین رو شب‌ها بازار شلوغ بوده و جوی پر جنب و جوش پیدا می‌کند.

 

هزینه تفریحات دبی چقدر است؟

عکس: wallpapers13.com

 

نحوه دسترسی به بازار مدینه جمیرا دبی

Souk Madinat Jumeirah در تقاطع خیابان جمیرا و خیابان ام سقیم در منطقه جمیرا دبی واقع شده است. به عبارتی دیگر از لحاظ مکانی در جنوب برج العرب قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، مرکز خرید امارات است. به طوری که می‌توانید سوار مترو شده، سپس یک تاکسی یا اتوبوسی به این مقصد را سوار شده و خود را به بازار مدینه الجمیرا دبی برسانید.

عکس: k-array.com

 

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

نظرات کاربران