گردشی یک روزه در منطقه سلطان احمد، استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردشی یک روزه در منطقه سلطان احمد، استانبول

یکی از مهم‌ترین و زیباترین مناطق استانبول، محله سلطان احمد است. بهتر است در سفر خود با تور استانبول، یک روز خود را برای گشت و گذار در این منطقه صرف کنید. بسته به این که در این منطقه اقامت می‌کنید یا نه، می‌توانید با سفری درون شهری به آنجا، از بسیاری جاذبه‌ها تاریخی دیدن کرده، در کوچه و خیابان‌های آن قدم بزنید و خوراکی‌های خوشمزه بخورید.

بسته به اینکه در منطقه سلطان احمد استانبول هتل گرفته‌اید و یا قصد دارید از مناطق دیگر شهر به اینجا بیایید تا از اماکن گردشگری آن دیدن کنید، نوبت بازدید از هر کدام تفاوت خواهد داشت. می‌خواهیم تصور کنیم که شما در منطقه دیگری هستید و پس از صرف صبحانه در هتل خود، تصمیم می‌گیرید یک روز خود را در محله سلطان احمد بگذرانید. دسترسی به اینجا بسیار ساده و آسان است. تاکسی، مترو ، اتوبوس و تراموا از هر کجای شهر، شما را به مقصدتان می‌رسانند.

 

بازدید از جاذبه‌های گردشگری منطقه سلطان احمد

در محله سلطان احمد شما زیباترین جاذبه‌های تاریخی استانبول را خواهید یافت. مسجد سلطان احمد یا آبی Blue Mosque یکی از متفاوت‌ترین مسجدهای دیدنی در جهان است که به دلیل رنگ و جلوه‌ای که در منطقه دارد، به مسجد آبی استانبول مشهور است. این مسجد دارای شش مناره و کاشی کاری زیبایی است که در اکثر اوقات به جز زمان‌های عبادت و نماز برای عموم باز است. ایا صوفیه Hagia Sophia یکی دیگر از جاهایی است که بازدید از آن را از دست ندهید. این مکان در ابتدا کلیسا بوده و پس از آن مسلمانان آن را به مسجد تبدیل کرده و هم اکنون موزه است. این موزه از بیرون هم نمای بسیار زیبایی دارد. در مجاورت ایاصوفیه، یکی دیگر از نمادها و جاذبه‌های استانبول قرار گرفته است. کاخ توپکاپی در استانبول خانه سلطان‌های عثمانی بوده است که امروزه به موزه‌ای از جواهرات و بازمانده‌های گذشتگان ترکیه است. یکی دیگر از اماکنی که دیدنی است و شبیه آن را به آسانی در شهر دیگری نمی‌یابید، آب انبار باسیلکا Basilica Cistern است. برای یافتن آن لازم است کمی دقت به خرج دهید، چرا که از یک در کوچک با رسیدن به یک باجه بلیط فروشی به ورودی این آب انبار دست خواهید یافت. شما با پایین رفتن از ۵۲ پله، وارد دنیایی از یک آب انبار شگفت‌انگیز می‌شوید که افسانه‌ای شنیدنی دارد.

ناهار در رستوران‌های منطقه سلطان احمد

بعد از گشت و گذار در اماکن تاریخی و گردشگری منطقه مطمئنا خسته و گرسنه خواهید شد. این منطقه پر از رستوران‌های خوب با غذاهای خوشمزه ترکیه‌ای است. کافی است همانطور که قدم می‌زنید در یکی از رستوران‌ها توقف کرده و غذای مورد علاقه خود را از کوفته و دلمه گرفته تا کباب اسکندری در ویترین یا منو انتخاب کرده و سفارش دهید. منتظر باشید تا غذای خوش طعمتان را به همراه دوغ اعلا برایتان بیاورند تا مزه آن را برای همیشه در ذهنتان بسپارید. به طور مثال می‌توانید رستوران‌هایی همچون رستوران اصلان، پاندلی و بالیکچی صاباحاتین را برای خوردن غذاهای ترکی و رستوران‌های کاریشما سن و گیریتلی را برای سفارش غذاهای ترکی، یونانی و مدیترانه‌ای و کبابی گازیانتپ را برای خوردن کباب‌های خوشمزه در نظر بگیرید.

 

چگونه در ۲۴ ساعت استانبول را سیر بگردیم

گردش در بازار و خرید سوغاتی

پس از خوردن ناهار، به بهترین قسمت سفر در هر کشوری می‌رسیم. گردش در بازارهای منطقه و خرید برای خود و عزیزانمان. همانطور که از بازار قدیمی هر شهری دیدن می‌کنید، گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول هم در این منطقه قرار گرفته است. برای گردش در این بازار لازم است ساعت‌ها وقت صرف کنید و انواع کالاهای مورد نیاز خود را پیدا کرده و برای دوستان و خانواده خود سوغاتی بخرید. توجه کنید که این بازار در روز یکشنبه‌ها تعطیل است. بنابراین روزی غیر از روز یکشنبه را برای گردش در منطقه سلطان احمد انتخاب کنید. علاوه بر گرند بازار، بازار آراستا Arasta Bazaar نیز یکی دیگر از بازارهای منطقه سلطان احمد است که در کنار مسجد آبی قرار دارد و فضای آن کمی آرامتر از بازار بزرگ استانبول است و می‌توانید بهترین سوغاتی‌های استانبول از جمله جواهرات، پارچه و فرش از آنجا بخرید و از موزه هنر کوچکی که در آنجا قرار گرفته بازدید کنید.

 

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع از سال است؟

۱۱ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران