ماجراجویی‌های هیجان انگیزی در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
ماجراجویی‌های هیجان انگیزی در مالزی

اگر اهل ماجراجویی باشید، در تور مالزی می‌توانید نقاط مختلف این کشور را برای فعالیت‌هایی متفاوت انتخاب کنید. در واقع تنوعی که در محیط زیست مالزی وجود دارد، این امکان را به شما می‌دهد تا ورزش‌های هیجان انگیز مختلف را در این سرزمین زیبا تجربه نمایید.

از غواصی تا پاراگلایدر سواری، از بالن سواری تا گشت و گذار در غارهای بزرگ، این‌ها بهترین ماجراجویی‌های هیجان انگیزی هستند که می‌توانید در مالزی انجام دهید.

 

سقوط آزاد

اگر به تور کولالامپور رفته باشید، به راحتی می‌توانید سقوط آزاد را بر فراز این کلان شهر زیبا انجام دهید. برای تجربه‌ی این ورزش هیجان انگیز، نیاز نیست آموزش خاصی ببینید، بلکه به یک مربی بسته می‌شوید و تمام موارد را او انجام می‌دهد و شما تنها از منظره لذت می‌برید. شرکت‌هایی که این مهم را برای شما ممکن می‌کنند، تجهیزات فیلم‌برداری را نیز در اختیارتان می‌گذارند تا از تمام پرواز خود، خاطره‌ای ماندگار ثبت نمایید.

غواصی

غواصی در مالزی را در نقاط بسیار زیادی می‌توانید تجربه کنید. به طبع جایی که انتخاب می‌کنید، چیزهای متفاوتی را نیز زیر آب خواهید دید و با موجودات متنوعی شنا می‌کنید. بهترین جاها برای تجربه‌ی غواصی در مالزی جزایر سپیدان، جزیره‌ی مابول، جزیره‌ی کاپالای، جزیره متاکینگ و چند جزیره و مقصد ساحلی دیگر هستند. پارک آبی تونکو آدبول نیز به شدت به شما پیشنهاد می‌شود. در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای انجام این کار در مالزی، بین ماه‌های آوریل تا دسامبر خواهد بود.

 

فعالیت‌هایی برای سفری دو نفره به کوالالامپور

پاراگلایدر سواری

اگر می‌خواهید یک تجربه هیجان انگیز از ارتفاع داشته باشید اما به سقوط آزاد علاقه‌ای ندارید، یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌ها برای آن، پاراگلایدر سواری است. در این حالت نیز شما به وسیله‌ی یک مربی کاربلد پرواز خواهید کرد و شما تنها وظیفه دارید از منظره و پرواز لذت ببرید. پروازها گاهی تا 6 هزار متر نیز ارتفاع می‌گیرد و اگر چه می‌توانید در نقاط مختلف مالزی این کار را انجام دهید، اما بهترین جا برای تجربه‌ی پاراگلایدر سواری در این کشور، کوالا کوبو بارو خواهد بود.

پاراسیلینگ

اگر تور لنکاوی را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، حتما باید پاراسیلینگ را در این مقصد ساحلی زیبا تجربه کنید. لنکاوی در یک پهنه‌ی آبی بسیار زیبا قرار گرفته است و در زمان پاراسیلینگ، نه تنها یک فعالیت هیجان انگیز، بلکه منظره‌ای زیبا را نیز تجربه خواهید کرد. یکی از نکات بسیار خوب در مورد این فعالیت، قیمت پایین‌ترش نسبت به گزینه‌هایی است که پیش‌تر در موردشان گفتیم، اما یک حداقل حس و حال پرواز را برایتان به ارمغان خواهد آورد و حتی می‌توانید آن را به صورت 2 تا 3 نفره نیز انجام دهید.

 

فعالیت‌های رایگان و ارزان در جورج تاون پنانگ

اسکوتر زیر آب

اسکوترهای زیر آبی، یکی از جدیدترین و جالب‌ترین وسایلی هستند که تجربه‌ای جذاب و متفاوت از زیر آب را برایتان فراهم خواهند کرد. البته مدل‌های متفاوتی از این تجهیزات وجود دارند که برخی شبیه به یک موتور زیر آبی است و برخی یک وسیله‌ی موتور دار که در دست می‌گیرید و شما را به زیر آب می‌برد. در این فعالیت حتی نیاز نیست شنا بلد باشید و در تمام طول مراحل یک مربی همراه شما خواهد بود. اما کجای مالزی می‌توانید اسکوترهای زیر آبی را تجربه کنید؟ بهترین جا برای این کار کوتا کینابالو است.

قایق سواری در رودهای خروشان

این فعالیت که بیشتر اوقات به صورت جمعی در قایق‌های بزرگ انجام می‌شود، یکی از محبوب‌ترین کارهای هیجان انگیزی است که این روزها گردشگران در سلانگور مالزی انجام می‌‌دهند. تورهایی به محل قایق سواری انجام می‌شود که شما در این تورها هم برای ساعتی در روخانه قایق سواری می‌کنید و هم این که در اطراف گشته و از فضای زیبایی که در آن قرار دارید، لذت خواهید برد. البته کامپار یا اولو سلیم نیز جاهایی مناسب برای تجربه قایق سوار در رودهای خروشان مالزی هستند.

 

فعالیت‌هایی برای روزهای بارانی کوالالامپور

اسنورکلینگ

اسنورکلینگ نوعی غواصی سطحی به حساب می‌آید که بدون کپسول اکسیژن و تنها به وسیله‌ی عینک‌های غواصی و لوله‌های تنفسی انجام می‌شود و شما در سطح آب شناور بوده و ماهیان رنگارنگ دریا را تماشا می‌کنید. اگر چه این فعالیت همچون غواصی یا سقوط آزاد، بدن شما را مملو از آدرنالین نمی‌کند، اما کاری جذاب و هیجان انگیز است که اگر در جای درست انجام شود، شما را با دنیایی از زیبایی‌ها مواجه خواهد کرد. به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتما در سفر به لنکاوی در تورهای مخصول اسنورکلینگ شرکت کرده و نمایی زیبا از زیر آب را تماشا کنید.

میکرولایت

این وسیله سبک و خاص پروازی، چیزی است که در آسمان کوالالامپور می‌بینید. یک فعالیت بسیار جذاب که در سفر به پایتخت می‌توانید تجربه کنید و حدود 1 ساعت را در آسمان با آن به گردش بپردازید. البته فراموش نکنید که در حال حاضر، تنها روزهای شنبه و یک شنبه می‌توانید در کوالالامپور این فعالیت را تجربه کنید و هر روز نیزتعداد محدودی می‌توانند از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر پرواز کنند. همچنین هزینه‌ی آن نیز 1500 رینگیت خواهد بود که برای یک فعالیت یک ساعته، نسبتا زیاد است.

 

۶ تفریح آبی هیجان‌انگیز در سفر به لنکاوی

بانجی جامپینگ

یکی از هیجان‌انگیزترین کارها در مالزی بانجی جامپینگ است. برای تجربه بانجی جامپینگ هم نیازی از از پایتخت خارج شوید، چون در سفر به کولالامپور چندین مکان وجود دارد که می‌توانید بهترین امکانات را برای انجام این فعالیت فوق‌العاده هیجان انگیز استفاده نمایید. یکی از بهترین جاها برای انجام این کار برای تازه‌کارها، تم پارک Sunway Lagoon خواهد که بانجی جامپینگ 22 متری دارد و در کنار آن می‌توانید از دیگر بازی‌های پارک نیز لذت ببرید که هیجان سواری بر روی بعضی از آن‌ها، کم از بانجی جامپینگ ندارد.

غار نوردی در مالزی

یکی از چیزهایی که مالزی به آن معروف است، وجود غارهایی دیدنی و بزرگ در دل طبیعت این کشور زیباست و آن‌ها که به دنبال ماجراجویی‌های خاص هستند، همیشه برای غار نوردی خود را آماده نگه می‌دارند. البته بازدید از غارها می‌توند در سطوح مختلف انجام شود. افراد مبتدی می‌توانند در غارهای مختلف همچون غار باتو در مالزی به گشت و گذار بپردازند و حرفه‌ای‌ترها نیز می‌توانند با تورهای مخصوص به غارنوردی در دل جنگل‌ها و پارک‌های ملی مالزی بروند. در اطراف کوالالامپور نیز جاهای مختلف وجود دارد که می‌توانید از غارهای موجود در آن‌ها لذت برده و گردشی دلپذیر و تجربه‌ای متفاوت را در آن‌ها داشته باشید.

۲۳ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران